متن کامل خبر


 
وام‌های دانشجویی ویژه دانشجویان وزارت علوم

خلاصه خبر: دانشجویانی متقاضی وام‌های دانشجویی پس از مطالعه دقیق آئین‌نامه جدید و جدول زمانبندی پیوست و مطالب مندرج در خبر به درگاه دانشجویی صندوق رفاه به نشانی bp.swf.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام انواع وام‌های مورد نیاز خود اقدام نمایند.

دانشجویانی که متقاضی وام‌های دانشجویی می‌باشند، لازم است پس از مطالعه دقیق آئین‌نامه جدید و جدول زمانبندی پیوست و مطالب زیر در درگاه دانشجویی صندوق رفاه به نشانی bp.swf.ir نسبت به ثبت نام انواع وام‌های مورد نیاز اقدام نمایند.
۱- دانشجویان کارشناسی ارشد روزانه ورودی سال‌های 99 و 1400 مجاز به درخواست وام می‌باشند.
۲- دانشجویان دکتری روزانه ورودی سال‌های ۹۷ و ۹۸ و ۹۹ و 1400 مجاز به درخواست وام ویژه دکتری صندوق رفاه می‌باشند.
۳- دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد شهریه پرداز فقط مجاز به درخواست وام شهریه می‌باشند.
۴- وام‌های ضروری فقط شامل موارد مشخص شده در درگاه صندوق رفاه می‌باشد. درصورت ثبت درخواست برای این گروه از وام‌ها ارائه اسناد مربوطه الزامی بوده و درصورت عدم ارائه درخواست تأیید نمی‌شود.
۵- وام ودیعه مسکن فقط به دانشجویان متأهل که ساکن خوابگاه نباشند تعلق می‌گیرد. ارائه اجاره‌نامه معتبر که به نام دانشجو باشد نیز الزامی است. (اجاره‌نامه مربوط به کلیه شهرستان‌ها مورد قبول می‌باشد.)
۶-  سند‌ تعهد محضری صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم باید با متن جدید مطابقت داشته باشد.
۷- مهلت ثبت درخواست وام طبق جدول زمانبندی پیوست می‌باشد.
۸- دانشجویان متقاضی دریافت وام ابتدا باید درخواست وام مورد نظر خود را از طریق درگاه صندوق رفاه وزارت علوم (bp.swf.ir) ثبت، سپس برای ارسال مدارک مورد نیاز اقدام نمایند.
تبصره: برای وام‌های تحصیلی، ویژه دکتری و شهریه، با توجه به شرایط خاص (بیماری کرونا) نیازی به ارسال مدارک نمی‌باشد.
۹- دانشجویان واجد شرایط و متقاضی وام‌های ضروری (طبق آئین‌نامه جدید پیوست) و ودیعه مسکن حتماً باید تصویر واضحی از مدارک مورد نیاز وام‌های مذکور (مندرج در آئین‌نامه جدید پیوست) تهیه و به آدرس ایمیل (kh.stu@modares.ac.ir) ارسال نمایند.
(درصورت عدم ارسال مدارک، تأیید درخواست انجام نخواهد شد)
تبصره: دانشجویان محترم متقاضی وام لطفا در زمان ارسال مدارک مورد نیاز به ایمیل اعلام شده در قسمت موضوع (subject) به شکل ذیل اقدام نمایند:
شماره دانشجویی/ نام و نام خانوادگی/ عنوان وام درخواستی/ نام دانشکده
مثال : ۹۸۱۰۱۰۱۰۱  /حسن محمودی / وام ضروری /دانشکده هنر
۱۰- دانشجویانی که برای اولین بار قصد دریافت وام دارند، باید سند تعهد محضری جدید خود (طبق نمونه پیوست) به همراه گواهی کسر از حقوق (به مبلغ وام 300.000.000 ریال ) برای ضامنین بازنشسته و حکم کارگزینی برای ضامنین شاغل (طبق آئین‌نامه جدید پیوست)  در سایت گلستان بارگذاری و در زمان اولین حضور در دانشگاه نسبت به تحویل اصل مدارک فوق به کارشناس خدمات دانشجویی مستقر در دانشکده خود اقدام نمایند. (به دانشجویان محترم توصیه می‌شود، تصویر مدارک تحویلی فوق را نزد خود نگه دارند)
(درصورت عدم تحویل مدارک ضامنین، تأیید درخواست انجام نخواهد شد)
دانشجویان متقاضی وام بیش از 300.000.000 ریال در طول دوره تحصیل بایستی تعهد محضری با دو ضامن رسمی یا پیمانی ارائه نمایند.
۱۱- متقاضیان جدید که برای اولین بار درخواست دریافت وام دانشجویی را دارند، پس از ورود به پورتال دانشجویی به آدرس (bp.swf.ir) به این صورت اقدام نمایند: ثبت نام دانشجوی جدید – تکمیل کردن موارد خواسته شده بعد از ثبت اطلاعات، دانشجو منتظر تأیید نهایی کارشناس دانشگاه باشد و سپس نسبت به ارائه شماره حساب اقدام نماید. (در صورت عدم تایید تا قبل ازپایان مهلت مقرر حتماً با کارشناس خدمات دانشجوئی دانشکده خود تماس بگیرید)
۱۲- ارائه یک شماره حساب بانکی ۱۰ رقمی بانک تجارت به نام دانشجو و به همراه نام شهر محل افتتاح حساب و کد شعبه بانک مورد نظر و شماره شبا توسط دانشجویان روزانه (اطلاعات حساب از طریق ایمیل یا تلفنی اعلام گردد)
برای دانشجویان شبانه نیاز به ارائه شماره حساب بانکی نمی‌باشد.
۱۳- بعد از ثبت اولیه وام توسط دانشجو، وام مورد نظر توسط کارشناس صندوق رفاه دانشگاه تأیید و ثبت نهایی می‌گردد.
۱۴- اداره خدمات دانشجویی در خصوص پرداخت وام به متقاضیانی که درخواست خود را در درگاه صندوق رفاه وزارت علوم (bp.swf.ir) ثبت ننموده و یا مدارک خود را به طور کامل ارسال ننموده‌اند، هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.
۱۵- اعطای وام و پرداخت سقف مبلغ وام مشروط به تأمین اعتبار لازم از طرف صندوق رفاه دانشجویان کشور خواهد بود و درخواست دانشجو تعهدی برای
۱۶- صندوق رفاه دانشجویان به دانشجویان مقطع دکتری تا ترم ۸ و دانشجویان کارشناسی ارشد تا ترم ۴ وام پرداخت می‌نماید. (در صورت مرخصی تحصیلی بدون احتساب در سنوات مجاز دانشجو بنا به تشخیص و تأیید کمیسیون موارد خاص، تا دو ترم جزو سقف مدت استفاده از وام محاسبه می‌شود). در این صورت ارائه مستندات لازم از طرف دانشجو به کارشناس خدمات دانشجویی الزامی است.
۱۷- دانشجویان تحت پوشش سازمان‌های حمایتی، توان‌خواه و بانوانی که به علت شهادت، فوت، متارکه و یا از کار افتادگی همسر سرپرستی فرزند را به عهده دارند، در صورت وجود اعتبار مورد نیاز، حداکثر تا ۵۰ درصد وام تحصیلی آنان قابل افزایش است. (مدارک معتبر باید ارائه گردد).
۱۸- وام دانشجویی به دانشجوی شاغل به کاری که مستلزم دریافت اجرت می‌باشد، تعلق نمی‌گیرد.
 تبصره الف) دانشجویانی که به صورت رسمی، پیمانی، قراردادی یا اشتغال تمام وقت در دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی شاغل می‌باشند و مشمول بیمه اجباری مستمر و سنوات شده‌اند، مشمول دریافت وام از صندوق نمی‌باشند.
تبصره ب) دانشجویانی که دارای بیمه اختیاری و پاره وقت (غیر مستمر) می‌باشند، در صورت ارائه و ارسال مستندات لازم (فرم تأیید و مهر شده سوابق پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی از شعبه مربوط – تصویرقرارداد، بیمه خویش فرما و...) می‌توانند از وام‌های صندوق بهره‌مند گردند. (شامل طلاب حوزه علمیه، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور، مدرسین حق‌التدریس، بیمه شدگان تحت عنوان حرف و مشاغل آزاد، خویش فرما و زنان خانه‌دار)
تبصره ج) پرداخت وام شهریه به دانشجویان شهریه پرداز شاغل در صورت تأیید صندوق بلامانع است.

تلفن اداره خدمات دانشجویی ۰۲۱۸۲۸۸۵۰۸۵
تلفن اموردانشجویی دانشکده کشاورزی ۰۲۱۴۸۲۹۲۰۷۲
تلفن اموردانشجویی دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی شهرستان نور ۰۱۱۴۴۹۹۸۰۲۵
دانشجویان سایر دانشکده ها با کارشناس خدمات دانشجوئی مستقر در دانشکده خود تماس بگیرند.

تذکرات مهم:
- دانشجویانی که در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-01 انتخاب واحد نکرده‌اند، نمی‌توانند درخواست وام را ثبت نمایند
- مدارک حتما به صورت اسکن شده و خوانا تصویر واضح با حجم کمتر از ۲۰۰ کیلو بایت به ایمیل ارسال گردد. (مدارک ارسالی که با گوشی موبایل عکس گرفته شده باشد و ارسال گردد قابل قبول نمی‌باشد)
- دانشجویان محترم از هرگونه مراجعه حضوری خودداری نمائید.
- مهلت ثبت درخواست متقاضیان دریافت وام تمدید نخواهد شد. لذا دانشجویان در زمان تعیین شده نسبت به انجام مراحل تعیین شده اقدام نمایند.
- اعلام هرگونه تغییر وضعیت در شماره حساب بانکی، شناسنامه، رشته تحصیلی، تأهل و ... را با ارائه مدارک به اداره خدمات دانشجویی الزامی است.
- مطابق با قانون جدید صندوق رفاه دانشجویان، وام ضروری خرید وسایل کمک آموزشی (لپ تاپ، موبایل، تبلت) حذف شده است.
- چنانچه دانشجویان در مقاطع تحصیلی گذشته، اقساط معوقه داشته باشند، نمی توانند در ترم جدید وامی دریافت نمایند. لذا با مراجعه به پورتال دانشجویی نسبت به پرداخت اقساط معوقه و یا تسویه بدهی خود در اسرع وقت اقدام نمایند.
- پرداخت وام ودیعه مسکن متأهلی به کلیه دانشجویان واجد شرایط از سال تحصیلی جاری از طریق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران انجام و شیوه نامه اجرایی آن متعاقباً ابلاغ خواهد شد.
- دانشجویان متأهل و دارای فرزند می‌بایست مدارک (تصویر صفحات اول و دوم و سوم شناسنامه و همچنین ۴ صفحه اول سند ازدواج) خود را به اداره خدمات دانشجویی تحویل نمایند.
- اصل سند تعهد محضری باید پس از بارگذاری در سامانه گلستان به صورت حضوری و یا از طریق پست ( باذکر مشخصات کامل دانشجویی دانشجو روی پاکت پستی) تحویل اداره خدمات دانشجویی گردد.
-آدرس پستی : تهران تقاطع بزرگراه چمران و آل احمد داشگاه تربیت مدرس ساختمان خوارزمی امور دانشجویی طبقه اول اتاق 108 اداره خدمات دانشجویی- صندوق پستی 111-14115
- اولویت پرداخت وام برای کسانی است که زودتر درخواست داده باشند و در صورت ثبت درخواست وام تا تاریخ10/12/1400 احتمال دارد از طرف صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تا قبل از سال جدید  پرداخت گردد.

جدول نوع، مبلغ و زمان‌بندی اعطای وام‌ها
آیین‌نامه پرداخت و بازپرداخت وام‌های دانشجویی
راهنمای گلستان

 


9 بهمن 1400 / تعداد نمایش : 707