متن کامل خبر
وامهای دانشجویی ویژه دانشجویان وزارت علوم
خلاصه خبر: دانشجویانی که متقاضی وامهای دانشجویی میباشند، لازم است پس از مطالعه دقیق آئیننامه جدید و مطالب زیر در پرتال دانشجویی صندوق رفاه به نشانی bp.swf.ir تا تاریخ 1400/09/20 نسبت به ثبت نام انواع وامهای مورد نیاز اقدام نمایند.
دانشجویانی که متقاضی وامهای دانشجویی میباشند، لازم است پس از مطالعه دقیق آئیننامه جدید و مطالب زیر در پرتال دانشجویی صندوق رفاه به نشانی bp.swf.ir تا تاریخ 1400/09/20 نسبت به ثبت نام انواع وامهای مورد نیاز اقدام نمایند.
۱- دانشجویان کارشناسی ارشد روزانه ورودی سالهای 99 و 1400 مجاز به درخواست وام میباشند.
۲- دانشجویان دکتری روزانه ورودی سالهای ۹۷ و ۹۸ و ۹۹ و 1400 مجاز به درخواست وام ویژه دکتری صندوق رفاه میباشند.
۳- دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد شهریه پرداز فقط مجاز به درخواست وام شهریه میباشند.
۴- وامهای ضروری فقط شامل موارد مشخص شده در پرتال صندوق رفاه میباشد. درصورت ثبت درخواست برای این گروه از وامها ارائه اسناد مربوطه الزامی بوده و درصورت عدم ارائه درخواست تأیید نمیشود.
۵- وام ودیعه مسکن فقط به دانشجویان متأهل که ساکن خوابگاه نباشند تعلق میگیرد. ارائه اجارهنامه معتبر که به نام دانشجو باشد نیز الزامی است. (اجارهنامه مربوط به کلیه شهرستانها مورد قبول میباشد.)
۶- سند تعهد محضری صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم باید با متن جدید مطابقت داشته باشد.
۷- مهلت ثبت درخواست وام تا تاریخ 1400/09/20 میباشد.
۸- دانشجویان متقاضی دریافت وام ابتدا باید درخواست وام مورد نظر خود را از طریق پورتال صندوق رفاه وزارت علوم (bp.swf.ir) ثبت، سپس برای ارسال مدارک مورد نیاز اقدام نمایند.
تبصره الف) برای وامهای تحصیلی، ویژه دکتری و شهریه، با توجه به شرایط خاص (بیماری کرونا) نیازی به ارسال مدارک نمیباشد.
تبصره ب) استفاده همزمان از وام تحصیلی و وام ویژه دکتری برای دانشجویان مقطع دکتری تخصصی ناپیوسته امکانپذیر نمیباشد.
۹- دانشجویان واجد شرایط و متقاضی وامهای ضروری (طبق آئیننامه جدید پیوست) و ودیعه مسکن حتماً باید تصویر واضحی از مدارک مورد نیاز وامهای مذکور (مندرج در آئیننامه جدید پیوست) تهیه و به آدرس ایمیل (kh.stu@modares.ac.ir) و نیز سایت گلستان بارگذاری و ارسال نمایند.
(درصورت عدم ارسال مدارک، تأیید درخواست انجام نخواهد شد)
تبصره: دانشجویان محترم متقاضی وام لطفا در زمان ارسال مدارک مورد نیاز به ایمیل اعلام شده در قسمت موضوع (subject) به شکل ذیل اقدام نمایند:
شماره دانشجویی/ نام و نام خانوادگی/ عنوان وام درخواستی/ نام دانشکده
مثال : ۹۸۱۰۱۰۱۰۱ /حسن محمودی / وام ضروری /دانشکده هنر
۱۰- دانشجویانی که برای اولین بار قصد دریافت وام دارند، باید سند تعهد محضری جدید خود (طبق نمونه پیوست) به همراه گواهی کسر از حقوق (به مبلغ وام 300/000/000 ریال ) و حکم کارگزینی برای ضامنین شاغل و بازنشسته (طبق آئیننامه جدید پیوست) را به ایمیل (kh.stu@modares.ac.ir) و نیز در سایت گلستان بارگذاری و ارسال نمایند و در زمان اولین حضور در دانشگاه (تا پایان ترم جاری) نسبت به تحویل اصل مدارک فوق به اتاق ۱۰۸ اداره خدمات دانشجویی واقع در ساختمان خوارزمی اقدام نمایند (به دانشجویان محترم توصیه میشود، تصویر مدارک تحویلی فوق را نزد خود نگه دارند)
دانشجویان متقاضی وام بیش از 300/000/000 ریال در طول دوره تحصیل بایستی تعهد محضری با دو ضامن رسمی یا پیمانی ارائه نمایند.
۱۱- متقاضیان جدید که برای اولین بار درخواست دریافت وام دانشجویی را دارند، پس از ورود به پورتال دانشجویی به آدرس (bp.swf.ir) به این صورت اقدام نمایند: ثبت نام دانشجوی جدید – تکمیل کردن موارد خواسته شده بعد از ثبت اطلاعات، دانشجو منتظر تأیید نهاییکارشناس دانشگاه باشد و سپس نسبت به ارائه شماره حساب اقدام نماید. (در صورت عدم تایید تاقبل ازپایان مهلت مقرر حتماً تماس بگیرید)
۱۲- ارائه یک شماره حساب بانکی ۱۰ رقمی بانک تجارت به نام دانشجو و به همراه نام شهر محل افتتاح حساب و کد شعبه بانک مورد نظر و شماره شبا توسط دانشجویان روزانه (اطلاعات حساب از طریق ایمیل یا تلفنی اعلام گردد)
برای دانشجویان شبانه نیاز به ارائه شماره حساب بانکی نمیباشد.
۱۳- بعد از ثبت اولیه وام توسط دانشجو، وام مورد نظر توسط کارشناس صندوق رفاه دانشگاه تأیید و ثبت نهایی میگردد.
۱۴- اداره خدمات دانشجویی در خصوص پرداخت وام به متقاضیانی که درخواست خود رادر پورتال صندوق رفاه وزارت علوم (bp.swf.ir) ثبت ننموده و یا مدارک خود را به طور کامل ارسال ننمودهاند، هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.
۱۵- اعطای وام و پرداخت سقف مبلغ وام مشروط به تأمین اعتبار لازم از طرف صندوق رفاه دانشجویان کشور خواهد بود و درخواست دانشجو تعهدی برای پرداخت قطعی وام ایجاد نمیکند.
۱۶- صندوق رفاه دانشجویان به دانشجویان مقطع دکتری تا ترم ۸ و دانشجویان کارشناسی ارشد تا ترم ۴ وام پرداخت مینماید. (در صورت مرخصی تحصیلی بدون احتساب در سنوات مجاز دانشجو بنا به تشخیص و تأیید کمیسیون موارد خاص، جزو سقف مدت استفاده از وام محاسبه میشود). در این صورت ارائه مستندات لازم از طرف دانشجو به اداره خدمات دانشجویی الزامی است.
۱۷- دانشجویان تحت پوشش سازمانهای حمایتی، توانخواه و بانوانی که به علت شهادت، فوت، متارکه و یا از کار افتادگی همسر سرپرستی فرزند را به عهده دارند، در صورت وجود اعتبار مورد نیاز، حداکثر تا ۵۰ درصد وام تحصیلی آنان قابل افزایش است. (مدارک معتبر باید ارائه گردد).
۱۸- وام دانشجویی به دانشجوی شاغل به کاری که مستلزم دریافت اجرت میباشد، تعلق نمیگیرد.
تبصره الف) دانشجویانی که به صورت رسمی، پیمانی، قراردادی یا اشتغال تمام وقت در دستگاهها و نهادهای دولتی و غیردولتی شاغل میباشند و مشمول بیمه اجباری مستمر و سنوات شدهاند، مشمول دریافت وام از صندوق نمیباشند.
تبصره ب) دانشجویانی که دارای بیمه اختیاری و پاره وقت (غیر مستمر) میباشند، در صورت ارائه و ارسال مستندات لازم (فرم تأیید و مهر شده سوابق پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی از شعبه مربوط – تصویرقرارداد، بیمه خویش فرما و...) میتوانند از وامهای صندوق بهرهمند گردند. (شامل طلاب حوزه علمیه، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور، مدرسین حقالتدریس، بیمه شدگان تحت عنوان حرف و مشاغل آزاد، خویش فرما و زنان خانهدار)
تبصره ج) پرداخت وام شهریه به دانشجویان شهریه پرداز شاغل در صورت تأیید صندوق بلامانع است.
۱۹- در سایر مواردی که در این اطلاعیه ذکر نشده است در صورت ارسال مدارک دانشجو از طریق ایمیل، لازم است دانشجویان محترم علاوه بر ذکر مورد تقاضای خود در ایمیل، مراتب را تلفنی نیز پیگیری نمایند.
۲۰- دانشجویان متقاضی و واجد شرایط جدید وام ضروری پس از تأیید مدارک ارسالی توسط کارشناس دانشگاه، لازم است نسبت به تکمیل و ارسال فرم وام ضروری اقدام نمایند.
تلفن اداره خدمات دانشجویی ۰۲۱۸۲۸۸۵۰۸۵- ۰۲۱۸۲۸۸۴۱۶۳
تلفن اموردانشجویی دانشکده کشاورزی ۰۲۱۴۸۲۹۲۰۷۲
تلفن اموردانشجویی دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی شهرستان نور ۰۱۱۴۴۹۹۸۰۲۵
تذکرات مهم:
- دانشجویانی که در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۹۹ انتخاب واحد نکردهاند، نمیتوانند درخواست وام را ثبت نمایند
- مدارک حتما به صورت اسکن شده و خوانا تصویر واضح با حجم کمتر از ۲۰۰ کیلو بایت به ایمیل ارسال گردد. (مدارک ارسالی که با گوشی موبایل عکس گرفته شده باشد و ارسال گردد قابل قبول نمیباشد)
- دانشجویان محترم از هرگونه مراجعه حضوری خودداری نمائید.
- مهلت ثبت درخواست متقاضیان دریافت وام تمدید نخواهد شد. لذا دانشجویان در زمان تعیین شده نسبت به انجام مراحل تعیین شده اقدام نمایند.
- اعلام هرگونه تغییر وضعیت در شماره حساب بانکی، شناسنامه، رشته تحصیلی، تأهل و ... را با ارائه مدارک به اداره خدمات دانشجویی الزامی است.
- مطابق با قانون جدید صندوق رفاه دانشجویان، وام ضروری خرید وسایل کمک آموزشی (لپ تاپ، موبایل، تبلت ،خرید کتاب، پایان نامه، عینک طبی) حذف شده است.
- چنانچه دانشجویان در مقاطع تحصیلی گذشته، اقساط معوقه داشته باشند، نمی توانند در ترم جدید وامی دریافت نمایند. لذا با مراجعه به پورتال دانشجویی نسبت به پرداخت اقساط معوقه و یا تسویه بدهی خود در اسرع وقت اقدام نمایند.
- پرداخت وام ودیعه مسکن متأهلی به کلیه دانشجویان واجد شرایط از سال تحصیلی جاری از طریق بانک قرضالحسنه مهر ایران انجام و شیوه نامه اجرایی آن متعاقباً ابلاغ خواهد شد.
- دانشجویان متأهل و دارای فرزند میبایست مدارک (تصویر صفحات اول و دوم و سوم شناسنامه و همچنین ۴ صفحه اول سند ازدواج) خود را به اداره خدمات دانشجویی تحویل نمایند.
1 آذر 1400 / تعداد نمایش : 1168
|