ارزیابی عملکرد دانشکدهها
ارزیابی عملکرد در سطوح مختلف ، پاسخی به نیازهای اطلاعاتی مدیران در عصر کنونی است، تا بتوانند با این اطلاعات نقاط قوت وضعف را شناسایی و در راستای ارتقا نقاط قوت و رفع نقاط ضعف اقدام نمایند . دانشگاهها نیز برای توسعه، رشد و پایداری در عرصه رقابتی امروز به سیستم ارزیابی عملکرد نیاز دارند ، تا در قالب آن بتوانند کارایی و اثر بخشی فرآیند ، برنامه ها و منابع انسانی خود را مورد سنجش قرار دهند. ارزیابی عملکرد دانشکده ها ، به عنوان زیر مجموعه هایی از دانشگاه که موتور رشد دانشگاه می باشند ، ضروری و مهم است. در دیدگاه سیستمی، عوامل مختلف ورودی، فرآیند و خروجی در عملکرد دانشکده ها موثرند و تمامی آنها به نوعی بر کیفیت اثرگذارند.
خوشه بندی، فرآیند دسته بندی مجموعه ای از اشیا به خوشه هایی است که اعضا درونی هر خوشه بیشترین شباهت را به یکدیگر و کمترین شباهت را نسبت به اعضا سایر خوشه ها داشته باشند. جهت تجزیه و تحلیل خوشه ها اشیا در فضای k بعدی (که در اینجا تعداد شاخص هاست) ، نمایش داده می شود. بردارها نشان دهنده مقادیر شاخص ها بوده و هدف خوشه بندی دسته بندی دانشکده ها با توجه به شاخص ها ، در خوشه هاست ، به طوری که اعضا هر خوشه بیشترین شباهت را با یکدیگر داشته باشند.
|