متن کامل خبر


 
توجه بنیاد خیرین به جذب و هدایت کمک های خیرین برای توسعه همه جانبه دانشگاه

خلاصه خبر: نشست هیات مدیره بنیاد غیردولتی خیرین مدرس ۲۶ آذرماه با حضور اعضا به صورت مجازی برگزار شد.

در ابتدای نشست دکتر محمد زاده رییس هیات مدیره بنیاد با اشاره به مصوبات و مسائل مطرح شده در دو مجمع پیشین عمومی عادی و فوق العاده هیات مدیره اظهار داشت: گزارشی که در این جلسات ارائه شد شامل گزارش عملکرد و گزارش مالی، مورد تایید هیات امنای بنیاد قرار گرفت و هیات امنا سعی کردند تا با توجه به وظایفی که بر عهده آنان است نظر و نقد خود را در خصوص گزارش عملکرد اعلام نمایند.
وی افزود: یکی از نقدهای مطرح شده در خصوص عملکرد بنیاد این بود که بنیاد خیرین باید بیشتر به اهداف اصلی بنیاد توجه کرده و اهتمام بیشتری در جهت فراهم آوردن شرایط لازم برای خیرین در راستای توسعه همه جانبه دانشگاه داشته باشد و امور مربوط به مسائل سیل، زلزله و کرونا را به سایر بخش های دانشگاه واگذار نماید و توان خود را بر امور جذب و هدایت کمک های خیرین متمرکز نماید.
وی با اشاره به مشکلات ثبت بنیاد در وزارت کشور گفت: هیات امنای بنیاد از هیات مدیره قبلی رضایت عام داشتند و معتقد بودند که تعداد اعضای هیات مدیره از ۵ نفر به ۷ یا ۹ نفر افزایش یابد که بر این اساس تعداد اعضای هیات مدیره به ۹ نفر افزایش یافت و با احتساب دو نفر علی البدل در مجموع ۱۱ نفر خواهند بود که با توجه به تغییرات اساسنامه و تغییر تعداد اعضای هیات مدیره، این موضوع مجددا باید به ثبت برسد تا هیات مدیره جدید فعالیت خود را آغاز نماید.
در ادامه غلامرضا خاکسار در سخنانی با اشاره به فرایند ثبت بنیاد در وزارت کشور اظهار داشت: در نشست مجمع عمومی عادی که در ۲۶ شهریور برگزار شد، تصمیماتی درباره هیات مدیره جدید، بازرسی ، صورت های مالی و انتخاب روزنامه برای درج دعوتنامه اتخاذ شد. در نشست مجمع عمومی فوق العاده که ۲۱ مهرماه تشکیل شد برخی از مفاد اساسنامه مانند افزایش اعضای هیات مدیره از ۵ نفر به ۹ نفر، بحث مربوط به ارسال دعوتنامه الکترونیکی به جای درج در روزنامه و نیز تغییر زمان بازرسی از یک سال به دو تغییر یافت و با توجه به انتخابات صورت گرفته در انتخاب اعضای هیات مدیره، این اعضا با نظر هیات امنا انتخاب شدند که بر اساس آن دکتر محسن محمدزاده، دکتر محمدجوان، دکتر حسین نادری منش، دکتر حمید محرمی، دکتر خسرو خواجه، دکتر حسن مسلمی نایینی، دکتر عادل آذر، غلامرضا خاکسار و دکتر سید مهدی موسوی به عنوان اعضای اصلی و دکتر محمدجواد رسایی و دکتر فاطمه جان احمدی به عنوان اعضای علی البدل و دکتر عباس عصاری و دکتر فرزین نصیری به عنوان بازرسان اصلی و علی البدل انتخاب شدند.
وی افزود: در ۱۷ آذرماه نامه ثبت بنیاد، رسما به وزارت کشور ارسال شد تا پس از انجام پروسه استعلام اعضای هیات مدیره جدید و ثبت تغییرات صورت گرفته در اساسنامه و تکمیل اطلاعات در سایت ثبت شرکت ها ، هیات مدیره جدید کار خود را آغاز کنند.
در ادامه دکتر یزدیان بر لزوم تقسیم وظایف میان اعضای بنیاد بر اساس دسته بندی در حوزه های مختلف کاری تاکید کرد.
دکتر محمدزاده نیز اظهار داشت: در کنار اعضای هیات مدیره جدید، یک لیست به عنوان مشاوران انتخاب شدند که بر اساس آن تمام افراد هیات مدیره جدید در لیست مشاوران قرار دارند تا از تجربیات و همکاری آنان نیز بهره مند شویم، زیرا یکی از ویژگی های کار خیر، تداوم است و همه باید در هر شرایطی به این بنیاد کم کنیم.
در ادامه محمدحسن نصرتی بر لزوم داشتن یک دفتر مستقل برای استقرار بنیاد خیرین و نیز تقویت و پشتیبانی از وبسایت بنیاد خیرین تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایط فعلی شیوع کرونا، بسیاری از افراد تمایل دارند با فعالیت های بنیاد آشنا شوند و وجود وبسایت جدید و به روز و حاوی اطلاعات مفید برای مخاطبان بسیار حائز اهمیت است که امیدواریم این امر در دستور کار هیات مدیره جدید بنیاد قرار گیرد.
دکتر یزدیان نیز تولید محتوا و انعکاس مطالب مربوط به فعالیت های بنیاد و اطلاع رسانی در خصوص اقدامات صورت گرفته و فعالیت های آتی آن را در سایت بسیار مفید عنوان کرد و گفت: بهترین منبع کمک به بنیاد، خود اعضای هیات علمی دانشگاه هستند و باید با اطلاع رسانی مناسب ۵۰ درصد کمک ها را از داخل دانشگاه و ۵۰ درصد را نیز از خارج از دانشگاه جذب نمود.


26 آذر 1399 / تعداد نمایش : 801