En
  • دکتری (1382)

    تاریخ- تاریخ اسلام

    دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران

  • کارشناسی‌ارشد (1375)

    تاریخ اسلام

    الزهرا، تهران، ايران

  • کارشناسی (1372)

    تاریخ

    شهید بهشتی، تهران، ایران

  • تاریخ اسلام
  • تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی
  • تاریخ فرق و مذاهب اسلامی
  • تاریخ نگاری اسلامی
  • جغرافیای تاریخی جهان اسلام

    دکتر فاطمه جان احمدی فارغ التحصیل رشته تاریخ با گرایش تاریخ اسلام از دانشگاه تربیت مدرس است. وی تحصیلات کارشناسی خود را در دانشگاه شهیدبهشتی بهمن 1367 در رشته تاریخ آغاز و در سال 1372 به اتمام رساند.وی دوره کارشناسی ارشد تاریخ را در دانشگاه الزهرا در فاصله 1372 تا 1375 گذراند. موضوع مورد بررسی در مقطع ارشد وضعیت اقتصادی ایران در دوره عباسیان بوده است.او در سال 1375 در آزمون ورودی دکتری تاریخ دانشگاه تربیت مدرس پذیرفته و در سال 1376 تحصیلات خود را در این دانشگاه آغاز کرد و موفق شد تا رساله خود را در این دانشگاه در زمینه تاریخ مصر عصر فاطمیان در بهمن ماه 1382به پایان رساند.وی از همان سال به استخدام دانشگاه الزهرا درآمد و در سال 1394 به دانشگاه تربیت مدرس مامور و در سال 1396به تربیت مدرس منتقل شد. همه تحقیقات نامبرده در زمینه تاریخ جهان اسلام بویژه مصر و شمال آفریقا است. علاقمندی وی به تاریخ جهان اسلام و یا تاریخ فکر و اندیشه اسلامی و تاریخ نگاری اسلامی و جغرافیای سرزمین های اسلامی موجب شده است تا بخش عمده تدریس ایشان در این زمینه باشد.او با دانشگاههای متعددی از جمله دانشگاه سوره،الزهرا, معارف اسلامی,تهران،شهید بهشتی(ایرانشناسی)سیستان و بلوچستان, ادیان و مذاهب اسلامی ,تقریب مذاهب اسلامی , خوارزمی ,شیراز علوم و تحقیقات روابط بین الملل همکاری داشته است . او تاکنون بالغ بر 100 پایان نامه و رساله دکتری را راهنمایی کرده است. وی در حال حاضر استاد تمام دانشگاه تربیت مدرس می باشد.

    ارتباط

    رزومه

    From spectator to composer: The roses and rocks in the life of a language teacher

    Seyyedeh Fahimeh Parsaiyan, Sue-San Ghahremani Ghajar, Soheila Salahimoghaddam, Fatemeh Janahmadi
    Journal PapersLanguage Teaching Research , Volume 20 , Issue 2, 2016 March , {Pages 196-208 }

    Abstract

    The growing need for professional development requires the language teachers not to be mere consumers of commercial instructional materials or implementers of sets of mandated or recommended techniques, but to attempt to generate their own classroom materials, seek innovative pedagogical approaches, explore the contexts in which their designed practice is embedded, and become self-critics of their own personal and professional lives. The present article is a self-narrative of moments of epiphanies that an Iranian English teacher and materials developer began to experience over a period of 18 months during which she could see herself moving from a spectatorship position to that of a composership. Benefiting from the guidance and consultation

    Inquiring" Tree of Life" at Home: Persian Classic Literature in English Classes.

    Seyyeded Fahimeh Parsaiyan, Sue-San Ghahremani Ghajar, Soheila Salahimoghaddam, Fatemeh Janahmadi
    Journal PapersEnglish Teaching: Practice and Critique , Volume 13 , Issue 3, 2014 December , {Pages 89-109 }

    Abstract

    The recent decades of English Language Teaching (ELT) appear to be particularly concerned with the marginalisation caused by English linguistic, cultural, and academic colonisation and imperialism. Bold footprints of this academic monopoly can be seen in the wide incorporation of abridged or unabridged British and American literary works in foreign language settings. Such literary products are often legitimised as authentic materials authored by native speakers. Inspired by the idea of incorporating non-native literature and translated first language literature into English classes, the authors of this article sought to explore the possibilities of opening spaces for English translations of Persian classic works of literature in English as

    You Give Me Thousand Green Breathings”: Crafting Literary Arts in English Language Classroom

    SF Parsaiyan, S Ghahremani Ghajar, S Salahimoghaddam, F Janahmadi
    Journal Papers , , {Pages }

    Abstract

    /pro/academic_staff/fjanahmadi/publication

    دروس نیمسال جاری

    • دكتري
      شناخت و نقد منابع تاريخ اسلام ( واحد)
      دانشکده علوم انسانی، گروه تاريخ
    • كارشناسي ارشد
      سيره نبوي ( واحد)
    • كارشناسي ارشد
      سيره علوي ( واحد)
    • كارشناسي ارشد
      نقدوبررسي تاريخ ايران از خلافت عباسي تا سقوط بغداد ( واحد)

    دروس نیمسال قبل

    • دكتري
      جغرافياي تاريخي جهان اسلام ( واحد)
      دانشکده علوم انسانی، گروه تاريخ
    • كارشناسي ارشد
      تاريخ وتمدن وفرهنگ اسلامي (باتكيه بر تاثيرمتقابل ايران واسلام) ( واحد)
    • كارشناسي ارشد
      ملل ونحل با تكيه برمسائل اجتماعي وسياسي ( واحد)
    • دكتري
      تاريخ اسلام در شمال آفريقا و اندلس ( واحد)
    • كارشناسي ارشد
      جغرافياي تاريخي زبان فارسي ( واحد)
    • 1398
      سيل سپور, محسن
      سهم و نقش نهاد علمي ندوه العلماء در گسترش اسلام در هند
    • 1398
      رضايي, اسما
      مطالعه تطبيقي دو نهاد علمي عليگره و ديوبنديه در هند از نيمه قرن نوزدهم تا نيمه اول قرن بيستم
    • 1398
      فرهمند, نسيم
    • 1399
      نبوي رضوي روحاني, سيدمقداد
    • معاون آموزشی
    • مدیر دفتر استعدادهای درخشان
    • معاون اداری و مالی
    • مدیر گروه تاریخ
    • معاون پژوهشی سازمان اسناد و کتابخانه جمهوری اسلامی ایران
    • معاون پژوهشی سازمان اسناد و کتابخانه جمهوری اسلامی ایران
    • معاون پژوهشی سازمان اسناد و کتابخانه جمهوری اسلامی ایران
    • معاون پژوهشی سازمان اسناد و کتابخانه جمهوری اسلامی ایران
      داده ای یافت نشد

    مهم

    جدید

      اطلاعیه ای درج نشده است