معرفی


 

bulletتاریخچه

مدرسۀ تربیت مدرس از سال 1360 و گروه پزشکی تربیت مدرس نیز از سال 1362 شروع به کار کرد، بعد از تبدیل‌شدن به دانشگاه، گروه پزشکی نیز به دانشکدۀ علوم پزشکی تبدیل شد.
رؤسای دانشکدۀ علوم پزشکی از ابتدای تأسیس تاکنون عبارت‌اند از:

  • دکتر محمد تقی خانی: از 1362 تا 1364 رئیس گروه پزشکی
  • دکتر سید احمد افتخار حسینی: از 1364 تا 1366 رئیس دانشکده پزشکی
  • دکتر محمد تقی خانی: از 66/12/28 لغایت 67/05/18
  • دکتر احمد شاهمرادی: از 67/05/19 لغایت 67/07/27
  • دکتر محمد تقی خانی: از 68/07/28 لغایت 70/09/30
  • دکتر احمد حسینی: از 70/10/01 لغایت 73/07/02
  • دکتر محمد تقی خانی: از 73/07/03 لغایت 74/12/29
  • دکتر سقراط فقیه زاده: از 75/01/01 به عنوان سرپرست و از 75/07/03 لغایت 78/10/19 رئیس دانشکده
  • دکتر محمد جواد رسائی: از 78/11/07 لغایت 84/07/12
  • دکتر عبدالامیر علامه: از 84/07/13 لغایت 92/07/01
  • دکنر عیسی محمدی: از 92/07/20 تاکنون

bulletچشم انداز

چشم¬انداز دانشکدۀ علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس، در راستای برنامۀ تحول راهبردی، شامل: سرآمدی همه‌جانبه در آموزش و پژوهش باکیفیت، تعامل بین‌رشته‌ای، برون‌گرایی و حضور فعال در عرصه‌های بین‌المللی و پایداری در تولید دانش در سطح ملی و منطقه‌ای است.

bulletماموریت

  1. همکاری در هدایت منابع پژوهشی دانشگاه برای متمرکز کردن پژوهش، از خلق دانش جدید تا پژوهش در جذب
  2. تطبیق، اشاعه و به‌کارگیری دانش و اقدام در راستای اقتصاد مقاومتی برای نیاز جامعۀ اسلامی
  3. ایفای نقش پیشرو در آموزش بین‌رشته‌ای و فرارشته‌ای با هدف افزایش به‌کارگیری مؤثر دانش موجود در کشور و اشاعۀ آن
  4. همکاری نمونه در توسعۀ آموزش ترکیبی در دانشگاه (Blended learning)4.
  5. همکاری در توسعۀ تعامل بین‌المللی، تأسیس رشته‌های مشترک بین‌المللی با کشورهای مطرح در تحقیقات پایه
  6. جذب استادان و دانشجویان بین‌المللی، به‌خصوص در دوره‌های پسادکترا برای تقویت به‌کارگیری مؤثر دانش در کشور و تحقیقات مرتبط
  7. نقش محوری برای توسعۀ فضای نوآوری و خلاقیت دانشجویی و پیشرو در تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان با ایده‌های نوآورانه در ارتقای اقتصاد دانش‌بنیان و به‌کارگیری مؤثر دانش موجود در کشور
  8. همکاری در تقویت پایداری زیست‌محیطی دانشگاه و همکاری مؤثر در طراحی پویش‌های زیست‌محیطی دانشگاه تربیت مدرس با حضور اعضای هیئت‌علمی و در فضای رسانه‌ای کشور
  9. برگزیدن نقش راهبردی در ایجاد و راه‌اندازی مرکز پویایی هیئت‌علمی دانشگاه
  10. همکاری تخصصی در ایجاد و پایش پروندۀ سلامت دانشگاهیان
  11. تقویت فضای تعاملی و اجتماعی دانشگاه و تقویت تشکل‌های دانشجویی در گروه‌های آموزشی علوم پزشکی.

برون‌گرایی جهت‌گیری اصلی در دانشکدۀ علوم پزشکی برای کمک به تحقق اهداف طرح تحول در دانشگاه تربیت مدرس به‌عنوان الگوی بلوغ دانشگاه است.

bulletافتخارات دانشکده

  • در سال 1395 بر اساس رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی ،دانشکده حائز رتبه 4 در بین دانشگاه های تیپ 2 علوم پزشکی کشور شده است.
  • آقای دکتر مسعود سلیمانی، از دانشمندان یک درصد برتر جهان، از افتخارات دانشکدۀ علوم پزشکی است.
  • برگزیده شدن 10 در صد اعضای هیات علمی دانشکده در جشنواره های معتبر بین المللی مثل علوم پزشکی رازی ،خوارزمی و رویان
  • براساس سامانه علم سنجی وزارت بهداشت 31 درصد(31نفر)از اعضای هیات علمی دانشکده دارای H Index بالای 15می باشند (بیش4درصد پژوهشگران برتر علوم پزشکی کشور).
  • 36 درصد اعضای هیات علمی دانشکده در مرتبه استاد تمامی هستند.

bulletپیام رییس دانشکده

ضمن تبریک قبولی و خیر مقدم ورود شما به مقطع تحصیلات تکمیلی و آغاز سال تحصیلی جدید و تقارن پر معنای آن با گرامی داشت هفته دفاع مقدس و ایام شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبداله الحسین (علیه السلام) و یاران با وفایش،امید است دانشکده بتواند با مشارکت فعال تر استادان،دانشجویان و کارکنان ،در راستای اولویت های چهار گانه طرح تحول دانشگاه،یعنی برون گرایی و حضور فعال بین المللی ،تعامل شبکه ای و میان رشته ای،خود اتکایی و پایداری و سرآمدی همه جانبه در کیفیت ، نقش منحصر به فرد ملی و بین المللی خود را بیش از پیش ایفا کند.

دانشگاه تربیت مدرس، به‌عنوان یک نهاد علمی مولد انقلاب، یک دانشگاه جامع و تحصیلات تکمیلی است که پس از انقلاب تأسیس شد و از ابتدا تاکنون زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت می‌کند. دانشکدۀ علوم پزشکی، در سال 1363 تأسیس شده و تأمین‌کنندۀ جامعیت این دانشگاه است. اکنون، این دانشکده 21 گروه آموزشی، 28 رشتۀ تخصصی در علوم پایۀ پزشکی، بهداشتی و بالینی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، 100 عضو هیئت علمی و 1000 دانشجو دارد. پذیرش دانشجو در این دانشکده از طریق سازمان سنجش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شود و برنامه‌های درسی مصوب شورای‌عالی برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را اجرا می‌کند. دانش‌آموختگان این دانشکده، توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جذب و استخدام می‌شوند. در این دانشکده علاوه بر دانشجویان داخلی، دانشجویان خارجی از 5 کشور جهان نیز در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند. امید است دانشکده بتواند با مشارکت فعال‌تر استادان، دانشجویان و کارکنان، در راستای اولویت‌های چهارگانۀ طرح تحول دانشگاه، یعنی برون‌گرایی و حضور فعال بین‌المللی، تعامل شبکه‌ای و میان‌رشته‌ای، خوداتکایی و پایداری و سرآمدی همه‌جانبه در کیفیت، نقش منحصربه‌فرد ملی و بین-المللی خود را بیش‌ازپیش ایفا کند.