مدیریت بازرگانی


 

bullet معرفی

رشته مدیریت در مقطع كارشناسی ارشد و در رشته‌های مدیریت بازرگانی، دولتی و صنعتی از سال 1361 و در مقطع دكتری از سال 1367 و با گرایش‌های سیاست‌گذاری بخش عمومی، رفتار، منابع انسانی، بازاریابی بین‌الملل، سیستم، مالی، تولید و عملیات و تحقیق در عملیات ایجاد گردید. در سال 1389 به دنبال ایجاد دانشكده مدیریت و اقتصاد، گروه‌های سه‌گانه فوق از یكدیگر تفكیك گردید و گروه مدیریت بازرگانی به‌صورت مستقل آغاز بكار كرد. گروه مدیریت بازرگانی، در مقطع كارشناسی ارشد، رشته مدیریت بازرگانی را با گرایش‌های بازاریابی بین‌الملل و مدیریت مالی و در مقطع دكتری، رشته‌های مدیریت با گرایش بازاریابی بین‌الملل و رشته مدیریت استراتژیک را که در سال 1389 مجوز برگزاری آن از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گرفته شد را ارائه می‌نماید.

bullet چشم‌انداز

در افق زمانی 20 ساله چشم‌انداز گروه مدیریت بازرگانی عبارت است از: "پیشرو گروه‌های آموزشی مدیریت بازرگانی در ایران و منطقه "

bullet اهداف بلندمدت

  • تربیت و پرورش نیروی انسانی متعهد و متخصص متناسب با نیازهای کشور
  • ارتقاء کارایی و اثربخشی فعالیت‌های گروه مدیریت بازرگانی در سطح دانشگاه
  • دستیابی به مرجعیت علمی مدیریت گروه بازرگانی در سطح کشور و منطقه
  • استقرار نظام ارزیابی و تضمین کیفیت اجرای دوره‌ها

bullet برنامه‌ها

  • بازنگری و اصلاح دروس و برنامه‌های گروه
  • ارتقاء آگاهی كادر آموزشی و پژوهشی دانشكده و همچنین دانشجویان با اهداف گروه
  • جلب مشاركت و همكاری اساتید، دستیاران دانشجویان در حوزه‌های آموزش و پژوهشی مرتبط با گروه
  • شناسایی و جلب همكاری اساتید و محققان فعال در حوزه‌های بازرگانی و برقراری ارتباط مستمر و مؤثر با ایشان با ارجحیت منافع ملی
  • فراهم‌سازی زمینه‌های استفاده از دانش مدیریت بازرگانی در تصمیم سازی و سیاست‌گذاری بازرگانی كشور
  • انجام پروژه‌های معتبر علمی درزمینهٔ مدیریت بازرگانی - توسعه فرهنگ تجاری‌سازی ایده در فارغ‌التحصیلان
  • برگزاری حداقل 2 تعداد سمینار پژوهشی مدیریت بازرگانی در سطح ملی و بین‌المللی در طی سال
  • برقراری ارتباط مناسب با صنعت و مشاركت شرکت‌ها و انجمن‌های علمی در برنامه پژوهشی
  • كسب حداقل سهم 20 درصدی از بودجه پژوهشی دانشكده طی 3 سال آینده سال
  • انتشار یك نشریه تخصصی در حوزه مدیریت بازرگانی تا 5 سال آینده
  • تدوین راهكارهایی جهت راه‌اندازی تورهای بازدید از صنایع پیشرو در كشور با همكاری مركز كارآفرینی دانشگاه
  • زمینه‌سازی توسعه فعالیت‌های گروه در حوزه‌های مرتبط (مثلاً راه‌اندازی دوره كارشناسی ارشد مدیریت كارآفرینی، MBA و ...)
  • كمك در انتخاب موضوع پایان‌نامه دانشجویان متناسب با اهداف ملی
  • مشاركت فعال در پژوهش‌های كاربردی تعریف‌شده در حوزه بازرگانی از سوی مسئولان كشور
  • توسعه زیرساخت‌های مربوط به آموزش و پژوهش گروه مدیریت بازرگانی از طریق ارزیابی درونی و بیرونی گروه
  • افزایش قراردادهای برون دانشگاهی در خصوص ارائه خدمات كاربردی پژوهشی و دوره‌های تخصصی کوتاه‌مدت آموزشی
  • حضور و مشاركت تأثیرگذار در برنامه‌های توسعه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی كشور در حوزه‌های مربوط به مدیریت بازرگانی

bulletگرایش‌ها

رشته مدیریت استراتژیک

  • دوره دكتری استراتژيك به صورت كلی ارائه می‌گردد و فاقد گرايش می‌باشد.

رشته مدیریت بازرگانی

اين رشته دارای 8 گرايش در مقطع دکتری به شرح ذيل می‌باشدکه هم اکنون گرایش مدیریت بازاریابی بین‌الملل فعال می‌باشد.

  • مديريت سياست‌گذاری بخش عمومی
  • مديريت رفتاری
  • مديريت منابع انسانی
  • مديريت سيستم‌ها
  • مديريت بازاريابی بين‌الملل
  • مديريت مالی
  • مديريت توليد و عمليات
  • تحقيق در عمليات

اين رشته داراي 6 گرايش در مقطع کارشناسی‌ارشد به شرح ذيل می‌باشدکه هم اکنون دو گرایش بازاریابی بین‌الملل و مدیریت مالی فعال می‌باشد.

  • بازاريابی بين المللی
  • بازاريابی
  • بازرگانی داخلی
  • مديريت بيمه
  • مديريت مالی
  • مديريت تحول