برنامه پیاده روی به قله چین کلاغ (ویژه بانوان) برگزار شد

خلاصه خبر: این برنامه یک روزه بود.

محله و مسیر کوهستانی درکه (Darakeh) در شمال‌ غرب تهران قرار دارد و آغاز یکی از مسیرهای محبوب کوه‌پیمایی در تهران است.
نام درکه از درگِ که نوعی کفش برفی برای راهپیمایی بر روی برف بوده، استنتاج شده‌است. میدان درکه در ارتفاع 1700 متر از سطح دریا قرار دارد. هفت حوض، جنگل و آبشار کارا، آبشار بند عبدالله، آبشار جوزک، پلنگ جوزک، پلنگ چال، اسپیو (آب سپید)، هفت چشمه (هفت طیغانی)، و کفو (آب کف دار) معروف‌ترین جلوه‌های طبیعت زیبا و مترنم دره درکه هستند که بر جاذبیت‌های گردشگری و کوه پیمایی آن افزوده‌اند.
مسیر عمومی پیاده روی در این مسیر، درکه به پناهگاه پلنگ چال (ارتفاع 2550 متر) میباشد که حدود 2.5 ساعت راه است.
شرح گزارش:
صبح 13 دی ماه 97، یعنی پنجشنبه ساعت 7:00 صبح راهی شدیم. بعد از گذراندن مدت زمانی کوتاه و صرف صبحانه در اتوبوس، به میدان درکه رسیدیم. ابتدای ورودی درکه، مسیر مستقیم همان  مسیر اصلی پیاده روی درکه بوده که از کنار دبیرستان دخترانه هفت تیر می‌باشد. بعد از راهی شدن و حرکتی اندک در مسیر، از نانوایی نان گرم خریده و راهی شدیم. زیبایی مسحور کننده زمستان با وجود بارش برف چند برابر شده بود. بعد از حدود یک ساعت پیاده روی به کافه کوهنورد و دوراهی کارا رسیدیم، جایی که مسیر جنگل کارا از سمت چپ توسط تابلوی راهنما مشخص شده بود. جنگل کارا شاید آنقدر کوچک است که اصلا اطلاق نام جنگل برای آن بزرگ باشد! با کمتر 2 ساعت پیاده روی در مسیر درکه میتوان احساس یک جنگل در مقیاس کوچک را تجربه کرد. ساعت 10:00 در جنگل کارا توقف داشته و استراحت کردیم. هدف این بود که به سمت قله چین کلاغ حرکت کنیم ولی به علت شرایط بد جوی و بارش برف نتوانستیم راهی قله شویم و بنابراین برگشتیم.
حدود ساعت 12:00 به میدان درکه بازگشتیم و به سمت اتوبوس حرکت و در نهایت ساعت 13:00 در دانشگاه پیاده شدیم.
برگزاری این برنامه خوب حاصل تلاش و همکاری مسئولان محترم تربیت بدنی دانشگاه با انجمن کوه نوردی دانشجویان دانشگاه است. در اینجا از همه آنها به ویژه جناب آقای دکتر رستگار و آقایان فلاح، فرج اللهی و مربی گرامی مهندس نصیر علیزاده صمیمانه تشکر کنیم.