برنامه تخصصی جنگل ابر ویژه بانوان برگزار شد

خلاصه خبر: این برنامه بصورت تخصصی و در طی 2 روز برگزار شد.

معرفی جنگل ابر شاهرود:
جنگل ابر شاهرود قسمتی از قدیمی ترین و زیباترین جنگل‌های هیرکانی است با گونه‌های گیاهی و جانوری نادر، یکی از زیباترین نقاط شهرستان شاهرود می‌باشد.
این جنگل با ۵۳ هزار هکتار وسعت در ادامه جنگل‌های سرسبز شمال کشور به دلیل این که در اغلب مواقع فضای این جنگل را اقیانوسی از ابر فراگرفته به این نام مشهور است.
در این جنگل ابرها آنقدر به درخت‌ها نزدیک‌اند که به نظر می‌رسد جنگل بر روی ابرها سوار است و می‌توان در میان ابرها گشت و گذار کرد و به باور بسیاری از گردشگران یکی از زیباترین چشم اندازهای طبیعت ایران محسوب می‌شود.

گزارش پیمایش:
صبح روز چهارشنبه ساعت 8:30 در ایستگاه راه آهن، گردهم آمدیم. خوراکی و مواد غذایی را در ایستگاه بین بچه ها تقسیم کردیم. ساعت 9:25 تهران را به مقصد شاهرود ترک گفتیم.
ناهار را داخل قطار خوردیم. حدود ساعت 15:30 به شاهرود رسیدیم. مینی بوس از قبل به لطف استاد علیزاده هماهنگ شده بود و در ایستگاه راه آهن منتظر ما بود. سوار مینی بوس راهی جنگل شدیم. خورشید کم کم به پشت کوه‌ها می‌خزید هوا هم داشت سرد می‌شد.
ساعت 16:45 به ابتدای مسیر پیمایش رسیدم. کوله‌ها رو بسته و پشت سر استاد علیزاده به صف شدیم و راه افتادیم.
ساعت 17:30 به محل مناسبی برای شب مانی رسیدیم. چادرها بر پا شد. عده ای هم برای جمع آوری هیزم مشغول شدند. هوا دیگر تاریک شده بود. ماه آرام آرام از پشت درخت‌ها در حال طلوع بود. آتش را برافروخته و بساط شام را کنار آتش پهن کردیم. املت و چای آتیشی و دیگر هیچ. میان شلوغی‌ها و درگیر روزمرگی بودن، چنین فرصت هایی موهبت است. ساعت 22:00 همه در کیسه خواب‌های گرم، نرم و راحت خود به خواب فرو رفتند.
صبح ساعت 6:30 از خواب بیدار شده و صبحانه را داخل چادرها میل کردیم. ساعت 8:00 اعضای تیم پس از بستن کوله ها، مسیر پاکوب را ادامه دادند. پس از گذر از جنگلی که پاییز با رنگ‌های زیبایش هرطور که خواسته بود نقاشی کرده بود ساعت 12:00 به محلی مناسب، کنار رودخانه‌ای آرام آتشی برپا کرده و ناهار را میل کردیم. ساعت 14:00 راه روستای شیرین آباد را در پیش گرفتیم. در طول مسیر اعضای تیم با میوه‌های جنگلی از خود پذیرایی می‌کردند.
مسیر پیمایش شیب سرپایینی داشت و این زحمت را برای اعضای گروه کم کرده بود. حدود ساعت 15:30 به روستای زیبای شیرین آباد رسیدیم. سپس با ماشینی راهی علی آباد کتول و از آنجا راهی گرگان شدیم. شب را در خوابگاه دانشگاه گرگان گذراندیم. فردا با مینی بوسی از آبشارهای کبودوال و شیرآباد دیدن کردیم. در نهایت ساعت 21:00 سوار قطار شدیم. ساعت 7:30 صبح قطار به راه آهن تهران رسید.
اجرای این برنامه حاصل همت مسؤولان تربیت بدنی و انجمن کوه نوردی دانشجویان دانشگاه است. در اینجا شایسته است از مسؤولان دانشگاه گرگان بابت مهمان نوازیشان، صمیمانه سپاس گزاری کنیم.