دکتر سمنانیان اظهار داشت: تولیدکننده محصولات با ارزش معمولاّ یک فیدبک از محصولات خود و نتایج آن در بازار می گیرند تا بتوانند با نواقص کار خود آشنا شوند و در جهت رفع آنها تلاش کنند. محصولات کارخانه دانشگاهی ما نیز فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری هستند و باید آنان را رصد کنیم و ببینیم در کجا مشغول به کار شده اند و آیا سرفصل دروسی که در دانشگاه به آنان ارائه می شود متناسب با بازار کار بوده است یا خیر؟
وی در ادامه به دو نمونه از گزارش های دانشگاه تهران و دانشگاه استنفورد در خصوص بررسی توان اشتغال پذیری دانشجویان خود اشاره کرد.
وی در ادامه تصریح کرد: ما باید در بازنگری دروس خود به بازارکاری که دانشجو در آن جذب خواهد شد توجه کنیم و ببینیم در محیط ایران چه اصلاح مسیری را باید در دروس خود داشته باشیم.
دکتر سمنانیان تاکید کرد: دانشکده ها باید طی یک پروژه چند ماهه، فارغ التحصیلان 5 سال اخیر خود را رصد کنند و ببینند این دانش آموختگان مشغول به چه کاری هستند تا بتوانند به روش های مختلف، مسیر خود را اصلاح نمایند.
|