[ Print ]  [ Close ]

http://www.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=6336   , 1403/02/11


با حضور اعضای هیأت علمی جدید الاستخدام؛
کارگاه آشنایی با ضوابط و مقررات دانشگاهی در حوزه پژوهشی برگزار شد


دکتر فتح الهی در ابتدای این نشست به ضابطه مند بودن هر فعالیت آکادمیک در دانشگاه تأکید کرد و گفت: سبک زندگی علمی در محیط دانشگاهی به گونه ای است که باید عمر ما را مؤثر مدیریت کند و در این راستا تابع یکسری مقررات و هنجارهاست.

وی افزود: این کارگاه نیز در ادامه برگزاری مجموعه ای از جلسات که بنا بر برنامه وزارت علوم و توسط معاونت آموزشی ترتیب داده شده است، برای آشنایی با ضوابط و مقررات پژوهشی و امکاناتی که در این حوزه وجود دارد تشکیل گردید.

در ادامه دکتر جعفریان مدیر پژوهشی و امور آزمایشگاه های دانشگاه ضمن معرفی مدیریت های زیرمجموعه معاونت پژوهشی برخی ضوابط و مقررات پژوهشی شامل؛ شرایط شرکت در مجامع داخلی و خارجی، شرایط فرصت مطالعاتی اعضای هیأت علمی، شرایط دوره های کوتاه مدت اعضای هیأت علمی، شرایط انتخاب پایان نامه/رساله برتر در هفته پژوهش، انتخاب پژوهشگران برتر در دانشگاه، قطب های علمی، چاپ مقالات در نشریات ملی و بین المللی، تسهیلات تشویقی و گرنت مقالات، هزینه چاپ نشریات، تسهیلات برای اعضای هیأـ علمی تازه استخدام، اختراعات داخلی و خارجی، امتیاز تشویقی ثبت اختراع، فرایند خرید تجهیزات آزمایشگاهی، تعمیرات و تجهیزات ایمنی، معرفی ساختار کمیته ایمنی دانشکده ها، معیار صدور گواهی تجهیز آزمایشگاه، آئین نامه تخلفات پژوهشی با 57 مصداق، فرایند ارسال و بررسی و تأیید آثار تألیفی، فرایند ارسال و بررسی و تأیید آثار ترجمه ای، دسترسی به پایگاه های اطلاعاتی علمی از راه دور، اشتراک پایگاه های اطلاعاتی علمی، دسترسی به متن پایان نامه/رساله ها، معرفی سامانه یکپارچه جستجوی پیشرفته، بحث ارتقاء تراز دانشگاه و فعالیت هسته های پژوهشی را تشریح کرد.

کارگاه آشنایی با ضوابط و مقررات پژوهشی با پاسخگویی به سؤالات حاضرین توسط دکتر فتح الهی و دکتر جعفریان به کار خود پایان داد.



15:37 - سه شنبه 26 دی 1396    /    شماره خبر : 6336    /    تعداد نمايش خبر : 2768