[ Print ]  [ Close ]

http://www.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=22551   , 1403/02/19


بررسی سند راهبردی فرهنگی و اجتماعی در نشست شورای دانشگاه

در این نشست ابتدا دکتر دردايي معاون دانشجویی و فرهنگی-اجتماعی به بیان مطالبی در خصوص تدوین سند راهبردي فرهنگي و اجتماعي و کلیات آن پرداخت.
در ادامه دکتر شهروز شریعتی  مدیر اجتماعی و تشکل‌ها با اشاره به اهمیت برنامه راهبردی فرهنگی و بیان چالش های فرهنگی پیش رو بر لزوم تدارک بیشتر برنامه های فرهنگی برای رویارویی با چالش های آتی تاکید کرد.
وی افزود: دانشگاه تربیت مدرس به عنوان دانشگاه مولود انقلاب باید در عرصه گام دوم انقلاب و بحث جنبش نرم افزاری و آزاد اندیشی به صورت جدی تر عمل نماید.
مدیر اجتماعی و تشکل‌ها خاطر نشان ساخت: این سند حاصل یک کار جمعی است که زمان بسیاری برای تدوین آن صرف شده است .
وی افزایش سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی ایرانی-اسلامی و انقلابی دانشجویان و دانشگاهیان همراه با افزایش نوآوری و خلاقیت از طریق پایبندی به ارزش‌های اخلاقی و معنوی منبعث از اصول دینی و انقلابی و طراحی برنامه‌ها و راهکارهای نوآورانه فرهنگی را به عنوان رسالت و ماموریت این سند برشمرد.
دکتر شریعتی با اشاره به چشم انداز سند راهبردی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گفت:‌ بر اساس این چشم انداز،‌ دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاهی الگو در سطح دانشگاههای کشورهای اسلامی در زمینه نشاط، نوآوری، علمدوستی و پایبندی به مکارم اخلاق خواهد بود.

وی در ادامه مدل سازی سند راهيردي فرهنگي و اجتماعي ،‌ مضامین راهبردی و ‌ابتکارهای مورد انتظار در حوزه فرهنگی را تشریح کرد.

دكتر شريعتي افزود: از سه منظر، ‌مطالب راهبردی مورد توجه قرار گرفت که شامل ارزش آفرینی، ‌بهبود فرایندهای داخلی و توسعه کالبدی و زیرساخت ها می باشد.
وی در پایان برنامه‌ها و سیاست‌های راهبردی به تفکیک هر یک از منظرهای یاد شده را تشریح کرد.
در ادامه اعضای شورا به بیان نظرات و دیدگاه های خود در خصوص مسائل فرهنگی پرداختند و رییس دانشگاه از اعضای شورا خواست تا در جهت غنای بیشتر سند راهبردی فرهنگی و اجتماعی و بهره مندی از دیدگاه های مختلف،  نظرات خود را تا جلسه بعدی شورا به معاونت فرهنگی و اجتماعی اعلام نمایند .


14:43 - دوشنبه 14 اسفند 1402    /    شماره خبر : 22551    /    تعداد نمايش خبر : 199