[ Print ]  [ Close ]

http://www.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=22144   , 1403/02/31


کسب رتبه نخست کشوری دانشگاه تربیت‌مدرس در چهار شاخص فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی


آیین پایانی نخستین نشست هم‌اندیشی رابطان فرنما (سامانه یکپارچه ثبت فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های دولتی سراسر کشور ) از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به میزبانی دانشگاه مازندران  در روزهای ۲۵ تا ۲۷ دی‌ماه ۱۴۰۲ برگزار و دانشگاه تربیت‌مدرس با کسب رتبه اول در چهار شاخص فرهنگی و اجتماعی به عنوان دانشگاه برگزیده کشور معرفی شد. 

در این رویداد که با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی و جمعی از مدیران ارشد وزارت علوم برگزار شد از آقای کامران کریمی، کارشناس حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تربیت‌مدرس نیز به عنوان کارشناس برگزیده کشور در حوزه فرنما تجلیل به عمل آمد.

 بر اساس آخرین گزارش عملکرد فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها که با عنوان فرنامه دانشگاهی منتشر شده است، دانشگاه تربیت‌مدرس در چهار شاخص «تعداد کل برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی»، «سرانه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی»، «تعداد انجمن‌ها، کانون‌ها و تشکل‌های اسلامی» و «نسبت دانشجو به تعداد انجمن ها، کانون‌ها و تشکل‌ها» در رتبه نخست کشور قرار دارد و در دو شاخص «هزینه فرهنگی دانشگاه برای برنامه‌ها» و «نسبت هزینه فرهنگی برنامه‌ها به تعداد دانشجویان» رتبه دوم را کسب کرده است.

 مطابق گزارش فرنامه وزارت علوم تا پایان ۹ ماهه سال جاری بیش از ۱۲۰۰ رویداد فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه تربیت‌مدرس برگزار و به ثبت رسیده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش بیش از پنجاه درصدی فعالیت‌ها را نشان می‌دهد. 

 شایان ذکر است، سامانه یکپارچه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها، موسوم به «فرنما» با هدف انسجام بخشی و پایش مستمر فرایندهای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری راه اندازی شده است.


12:10 - دوشنبه 2 بهمن 1402    /    شماره خبر : 22144    /    تعداد نمايش خبر : 235