[ Print ]  [ Close ]

http://www.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=21912   , 1403/02/30


برگزاری مراسم یادواره شهدای گمنام دانشگاه تربیت مدرس

این مراسم در جوار مزار شهدای گمنام دانشگاه و با حضور سردار عبدالفتاح اهوازیان، همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی، دکتر فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس و جمعی از معاونان، مدیران، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.
سردار اهوازیان، همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به ویژگی‌های شهید سید رضی به عنوان یکی از همرزمان خود و حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید سید رضی مانند حاج قاسم، انسانی نترس، شجاع، ولایتمدار و عزت و شرف رزمندگان بود. ایشان یکی از شاه‌پرهای ققنوس سلیمانی بود که در طول سال‌های جنگ با داعش در کنار حاج قاسم نقش مهم و اساسی داشت و در نهایت به همرزم شهیدش پیوست.
وی با اشاره به اینکه دغدغه امروز ما مسئله فلسطین است خاطر نشان کرد: معمولا فلسطینی‌ها را به عنوان یک جامعه آسیب دیده و جنگ زده تعریف می‌کنند  اما اگر با دقت نگاه کنیم می‌بینیم آنها امروزه تبدیل به انسان‌هایی محکم و آزاده شده‌اند که با وجود دادن هزاران شهید همچنان در برابر ظلم ایستاده‌اند.
همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: غزه‌ای که خیلی‌ها آن را ضعیف می‌دانند، تنها کشور عربی بود که برخی داروهایش به اروپا صادر می‌شد. آنها در زمان اشغال توسط صهیونیست‌ها با حفر تونل‌های فراوان بین دوبخش غزه تردد می‌کردند که در طوفان القصی نیز از طریق همین تونل‌ها تجهیزات نظامی وارد غزه شد.
وی با اشاره به طراحی طوفان القصی خاطر نشان کرد: طرح طوفان القصی در طول یک سال و نیم برنامه‌ریزی شد و با وجود اینکه ۵ سازمان اطلاعاتی و امنیتی جهان روی غزه کار می‌کنند نتوانتستند این طرح حماس را شناسایی کنند.
همرزم شهید سلیمانی با بیان دستاوردهای مقاوت فلسطین در جنگ غزه افزود: نیروهای مقاومت در طول این ۸۲ روز توفیقاتی به دست آوردند که هیچ کدام از سازمان‌های جهانی نمی توانند آن را باور کنند.به هلاکت رسیدن بیش از ۶۰ مستشار آمریکایی، انهدام ۸۰۰ تانک و نفر بر و ترک یک میلیون یهودی از خاک فلسطین و....نشان دهنده قدرت نیروهای مقاومت فلسطین و حماس است که اسرائیلی‌ها آنها در در آمار خود بیان نمی‌کنند.
اهوازیان با اشاره به سخنان حضرت امام خمینی(ره) درباره قدس یادآور شد: امام خمینی سال‌ها پیش درباره قدس فرمود که راه قدس از کربلا می‌گذرد و ما فکر می‌کردیم که با گرفتن عراق و باز شدن راه کربلا این اتفاق خواهد افتاد ولی امروز کلام امام درباره فلسطینی‌ها و با ایجاد شدن روحیه کربلایی در آنها  تحقق پیدا کرده است و ما شاهد هستیم که بسیاری از آنها با تاسی از امام حسین(ع) راه مقاوت را در پیش گرفتند. این اعتقاد و باور به روحیه آزادگی امام حسین (ع) را در گفت و گویی که با بسیاری از فلسطینی‌ها داشتیم متوجه شدیم. درست است که آنها شیعه نشده‌اند ولی الگوی آزادگی را از سرور شهدای عالم آموخته‌اند.
این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان سخنان مقام معظم رهبری در خصوص مخالفان نظام و یادآوری یوم الله ۹ دی تصریح کرد: همانطور که رهبر انقلاب خطاب به مخالفان فرمودند اگر اسلام را قبول ندارید ایران را که قبول دارید. ما نیز می‌گوییم منافع ملی و امنیت ما از هر چیزی مهمتر است.
مشاور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت انتخابات پیش رو تاکید کرد و گفت: این انتخابات از مهمترین انتخابات جمهوری اسلامی است و همه باید به خاطر ایران و منافع ملی در آن مشارکت کرده و به جای نگاه قومی و حزبی، نگاه شایسته سالاری به آن داشته باشیم.
وی در پایان با اشاره به وصیت نامه حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید سلیمانی پنج وصیت استراتژیک کرد که بیشترین تاکید آن بر توجه به نظام جمهوری اسلامی و چنگ زدن به ریسمان ولایت بود. اعضای یک جامعه همانند سواران بر یک قایق هستند و اگر بگذاریم دشمن قایق را سوراخ کند همه ما غرق خواهیم شد. بنابراین باید همواره منافع ملی را در نظر بگیریم.
در بخش دیگر این مراسم حاج میثم نجفی عمران جانباز دفاع مقدس به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت.


 


15:15 - شنبه 9 دی 1402    /    شماره خبر : 21912    /    تعداد نمايش خبر : 224