[ Print ]  [ Close ]

http://www.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=21402   , 1403/02/31


جلسه دفاع پایان نامه: عليرضا فيضي، گروه مهندسی صنایع

ارائه کننده : علیرضا فیضی 
استاد راهنما: دكتر محمد اقدسي
استاد راهنماي دوم : دكتر گلناز تاج الدين
استاد داور داخلي: دكتر رضا برادران كاظم زاده
استاد داور خارج از دانشگاه: دكتر احسان مليحي
نماينده تحصيلات تكميلي : دكتر رضا برادران كاظم زاده 
تاریخ: 1402/09/06   
ساعت: 14:00 
مكان: سايت دانشكده مهندسي صنايع و سيستم ها

چکیده:

با پیشرفت تکنولوژی محدودیت های مکانی و زمانی برای آموزش مجازی حذف شدند . با توجه به اهمیت روزافزون استفاده از آموزش مجازی بررسی این موضوع حائز اهمیت است. در عصر جدید که علم بشر با سرعت در حال گسترش است ، ترکیب دانش با فناوری و یادگیری مهارت های جدید، بسیار ضروری تر از گذشته است . بدیهی است ترکیب فناوری های نو با فرآیند های آموزشی کنونی ، نقش موثری در یادگیری خواهد داشت . توجه به آموزش الکترونیکی در توسعه کمی و کیفی آموزش امری ضروری است.این پژوهش با هدف کارآیی آموزش مجازی از منظر یاددهنده و یادگیرنده انجام شد. این پژوهش، از نظر هدف، یک تحقیق کاربردی می‌باشد و همچنین تحقیق حاضر از نظر جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات و روش تجزیه و تحلیل یک تحقیق توصیفی می‌باشد زیرا قصد دارد تا یک مساله و پرسش واقعی که در عمل وجود دارد را با یک فرآیند تحقیق پاسخ دهد،  در این پژوهش برای تحلیل داده‌ها از نرم افزار SPSS استفاده شده است. در این پژوهش از آزمون‌های آماری کولموگروف-اسمیرنوف و ANOVA استفاده می‌شود.نتایج حاصل نشان میدهد که مولفه های فرهنگی -اجتماعی،فنی-تکنولوژی،آموزشی و حقوقی که در پرسشنامه مورد سوال قرار گرفتند؛پس از تجزیه و تحلیل ،هر کدام بر کارایی آموزش مجازی تاثیرگذار بوده اند.همانطور که بررسی شد مولفه حقوقي-اداري بر کارآیی آموزش مجازی تاثیر دارد.ولی تا کنون پژوهشی به این موضوع اشاره نکرده است و پژوهش ما در این زمینه نیز به نتیجه‌ی جدیدی دست پیدا کرده است.


08:11 - شنبه 4 آذر 1402    /    شماره خبر : 21402    /    تعداد نمايش خبر : 76