[ Print ]  [ Close ]

http://www.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=20987   , 1403/02/20


مراسم معارفه دانشجویان نو ورود دانشکده حقوق برگزار شد

در این مراسم دکتر طیبه صاحب رئیس دانشکده حقوق ضمن خوشامدگویی به دانشجویان نو ورود گفت: قطعا شما دانشجویان برای رسیدن به این مرحله تلاش بسیار کرده اید و با انتخاب دانشگاه تربیت مدرس، مسیر موفقیت را پیش رو دارید، ما نیز در این مسیر همراه شما هستیم. اساتید و همکاران دانشکده در بخش های مختلف آموزشی و پژوهشی در خدمت دانشجویان هستند و در مقابل انتظار داریم که دانشجویان نیز به تکالیف آموزشی و پژوهشی خود در زمان مقرر عمل کنند.
وی در ادامه از اساتید پیشکسوت و رؤسای قبلی دانشکده یاد کرد و افزود: دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس از اساتید برجسته و به نام این حوزه برخوردار است و از سویی دانشجویان برتر از دانشگاه های سطح بالای کشور نیز تربیت مدرس را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. امیدواریم تعامل خوب بین دانشجویان و اساتید دانشکده موجبات ارتقاء عملکرد دانشکده را بیش از پیش فراهم کند.
دکتر صاحب در پایان بر نکته کلیدی "لزوم تمرکز بر هدف" تأکید کرد و گفت: یکی از اصولی که فرد را در رسیدن به اهدافش کمک می کند، تمرکز بر هدف است. دانشجویان به خصوص در مقطع کارشناسی ارشد با توجه به زمان محدودی که در اختیار دارند باید بر هدف اصلی شان که آموزش و پژوهش و اتمام به موقع دوره تحصیلی است، تمرکز کنند و برنامه ریزی های خود را بر اساس اولویت ها قرار دهند.
در بخش دیگری از این مراسم دکتر سید درید موسوی معاون آموزشی به ارائه تاریخچه مختصری از دانشکده حقوق پرداخت و اظهار داشت: دانشکده حقوق با تلاش های بسیار اساتید خود در سال 91 از دانشکده علوم انسانی جدا شد و فعالیت خود را به صورت دانشکده مستقل آغاز کرد. هم اکنون حدود 17 عضو هیأت علمی در 5 گروه آموزشی به صورت تمام وقت در خدمت دانشجویان هستند و بیشترین تعامل علمی را در فضایی صمیمی با دانشحویان برقرار می کنند.
وی همچنین از دانشجویان خواست تا از ظرفیت های موجود در دانشکده استفاده کنند تا در نهایت به بهترین نتیجه و خروجی مطلوب دست یابند.
در ادامه دکتر حوریه حسینی معاون پژوهشی دانشکده با ذکر این مطلب که موضوع پژوهش، موضوعی تفصیلی است و باید بطور جداگانه در جلسه ای دیگر به آن پرداخت، خاطر نشان کرد: تحصیلات تکمیلی بر دو رکن آموزش و پژوهش استوار است و لازم است جنبه های کمی و کیفی پژوهش مورد تأکید قرار گیرد. به منظور آشنایی بیشتر دانشجویان با مقررات، آئین نامه ها، ضوابط و فرایندهای پژوهشی، به زودی جلسه ای با موضوع پژوهش برگزار می کنیم.
وی با یادآوری اهمیت اتمام دوره تحصیلی در زمان مقرر گفت: از دانشجویان تقاضا داریم مسائل پژوهشی را مانند مسائل آموزشی به موقع پیش برده و انجام دهند تا در زمان مقرر از پایان نامه و رساله خود دفاع کنند چرا که در غیر این صورت با مسائلی مانند سنوات تحصیلی، پرداخت شهریه و عدم برخورداری از برخی امکانات روبرو خواهند شد.


11:55 - شنبه 22 مهر 1402    /    شماره خبر : 20987    /    تعداد نمايش خبر : 196