[ Print ]  [ Close ]

http://www.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=19820   , 1403/02/19


نشست کارکنان دانشکده های علوم انسانی با رئیس دانشگاه

در ابتدای نشست حسین قدسی کارمند دانشکده علوم انسانی به نمایندگی از جمع حاضر در جلسه، روز استاد را به رئیس دانشگاه تبریک گفت و از طرف کارمندان از زحمات دکتر دانشجو در راستای پرداخت معوقات، بهبود وضعیت کارکنان و به خصوص از تلاش خالصانه رئیس دانشگاه در موضوع پروژه تأمین مسکن دانشگاهیان تقدیر کرد.
 در ادامه مهندس امیر روشن فکر از دانشکده مدیریت و اقتصاد به دو مقوله حقوق- دستمزد و مسیر پیشرفت شغلی در دانشگاه اشاره کرد و گفت: پایین بودن حقوق و دستمزد دریافتی از یکسو و از طرفی نحوه اختصاص پست های سازمانی به افراد از مشکلات موجود است که رسیدگی به آن از جمله مطالبات بسیاری از کارمندان محسوب می شود.
دکتر دانشجو در ابتدای سخنان خود به موضوع مسکن دانشگاهیان پرداخت و در این خصوص اظهار داشت:  برای حل معضل مسکن کارکنان از بدو قبول مسئولیت در پست ریاست دانشگاه، فکر و برنامه ریزی شد. برای این مشکل 3 راه حل  کوتاه مدت (امکان پرداخت وام رهن مسکن) میان مدت ( بازسازی یا فروش ساختمان پیروزی) و بلند مدت ( ساخت مسکن برای کارکنان) برنامه ریزی شد. پروژه ساخت مسکن  در بازه ی زمانی حداقل 5 ساله از اسفند ماه 1401 با انعقاد تفاهم نامه دانشگاه و شهرداری تهران استارت خورد و تا به امروز با وجود موانع با جدیت در حال پیگیری است.
رئیس دانشگاه ادامه داد: این پروژه کار بسیار بزرگی است و کارهای بزرگ با مشکلات بزرگ مواجه می شوند. برای به انجام رسیدن این برنامه افراد زیادی در تلاش هستند. برخی مشکلات پیش آمده، در حال بررسی و رفع است. در برخی موارد به مجوزهایی نیاز داریم که در حال پیگیری هستیم. از آغاز این پروژه قدم به قدم پیش رفته ایم و برای رسیدن به هدف نهایی با نگاهی واقع بینانه و امیدوارانه از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم. درصد احتمال موفقیت این پروژه از ابتدای امر تا کنون هر چند اندک اما رو به افزایش بوده، ما نیز در این راه و برای کاستن از دغدغه های کارکنان در زمینه مسکن از تمام توان خود استفاده می کنیم.
دکتر دانشجو اضافه کرد: اگر چه برخی به دنبال ایجاد ناامیدی هستند اما این طرح با جدیت از سوی شهرداری و دانشگاه دنبال می شود و از حمایت همه دانشگاهیان برخوردار است. در این مورد نیز دانشگاه تربیت مدرس پیشتاز بود و دانشگاه تهران هم ایجاد طرح مسکن برای کارکنان خود را آغاز کرد. این پروژه مربوط به شخص و یا جریان خاصی نیست و متعلق به همه خانواده دانشگاه تربیت مدرس است. من نیز در این جایگاه به لطف و عنایت خداوند برای خدمت به دانشگاهیان و بازکردن گره ای از مشکلات تمام تلاش خود را خواهم کرد.
رئیس دانشگاه در بخشی از سخنان خود با اشاره به توطئه دشمن در دلسرد کردن مردم و ایجاد اغتشاشات یادآور شد: با وجود تحریم های فلج کننده که سال ها بر ایران تحمیل شده است و با وجود مشکلات اقتصادی، نباید چشم بر پیشرفت های کشور ببندیم و به دشمن اجازه دهیم امنیت و تمامیت ارضی کشورمان را نشانه بگیرد. باید همگی در حضور و غیاب، پای اهداف بمانیم و از نظام و آرمان های آن دفاع کنیم. باید همه در صحنه باشیم و اجازه انتشار اخبار دروغ را ندهیم و با صبر و همدلی در مسیر آرمان های شهدا و نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداریم .
در پایان این نشست برخی مطالبات کارمندان که مکتوب شده بود برای بررسی و مساعدت به حضور رئیس دانشگاه تقدیم شد.


15:14 - چهارشنبه 13 ارديبهشت 1402    /    شماره خبر : 19820    /    تعداد نمايش خبر : 286