[ Print ]  [ Close ]

http://www.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=19660   , 1403/02/22


پیگیری اجرای تفاهم نامه ساخت 5000 واحد مسکونی برای دانشگاهیان تربیت مدرس با حضور شهردار تهران


دکتر فرهاد دانشجو در این جلسه، اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای که میان دانشگاه تربیت مدرس و شهرداری تهران برای ساخت ٥٠٠٠ واحد مسکونی در اراضی متعلق به دانشگاه برای تأمین مسکن اساتید جوان، اعضای هیات علمی و یاوران علمی(کارمندان) منعقد شد،، نشانه اهمیت داشتن دانشگاهیان برای شهرداری تهران بود.

دکتر دانشجو، با بیان اینکه دانشگاه تربیت‌مدرس از توانایی و پتانسیل زیادی برخوردار است، خاطرنشان کرد:  تمام توانایی‌های دانشگاه تربیت‌مدرس در اختیار شهرداری تهران قرار دارد و مجموعه شهرداری می‌تواند از کمک‌های علمی دانشگاه بهره ببرد. به این ترتیب دانشگاه تربیت مدرس آمادگی خود را برای کمک به مجموعه شهرداری و دکتر زاکانی اعلام می‌کند.

رئیس دانشگاه تربیت‌مدرس تصریح کرد: به عنوان یک شهروند تهرانی شاهد خدمات‌رسانی و تصمیمات سازنده و موثر شهرداری تهران در توسعه این شهر هستیم. اقدامات انجام شده بیانگر این است که شهردار و تیم شهرداری تهران به فکر شهر و مردم شهر هستند.

دکتر دانشجو ادامه داد: از دکتر زاکانی شهردار تهران درخواست کردم که گزارشی درباره عملکرد و فعالیت های شهرداری در شوراي دانشگاه ارائه دهند تا اعضای شورای دانشگاه نیز در خصوص موارد مختلف شهری نظرات علمی خود را بیان نمایند و درکنار آن گزارش پیشرفت کار ساخت واحدهای مسکونی برای دانشگاهیان تربیت مدرس در راستای انعقاد تفاهم نامه مشترک میان دانشگاه و شهرداری نیز ارائه شود.  پیشنهاد من، مورد پذیرش و استقبال شهردار تهران قرار گرفت. پذیرش پیشنهاد از سوی دکتر زاکانی بیانگر این است که موضوع شفاف سازي و ارزش‌گذاری به دانشگاهيان به صورت عملی هم اجرا می‌شود.

وي افزود: ساخت ۵ هزار واحدمسکوني، اقدامی بسیار مهم و تأثیرگذار است و سبب ايجاد اميدواري در ميان اساتيد و كاركنان شده است و يكي از دستاوردهاي سريع و آشكار اين پروژه، توقف درخواست مهاجرت از سوي اعضاي هيات علمي دانشگاه تربيت مدرس و روشن شدن دوباره بارقه هاي اميد در دل دانشگاهيان است.

در ادامه این جلسه، دکتر ابراهیم خدایار، معاون توسعه منابع و سرمایه انسانی دانشگاه تربیت ‌مدرس در سخنانی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه دوجانبه میان دانشگاه تربیت مدرس و شهرداری تهران در ۲ اسفند ماه سال گذشته جهت احداث ۵ هزار واحد مسکونی، ادامه داد: به دنبال انعقاد این تفاهم‌نامه دو قطعه زمین به مساحت حدود ۱۰ هزار متر مربع که از اراضی دانشکده کشاورزی می باشد، برای اجرای ساخت ۵ هزار واحد مسکونی لحاظ شده است.

معاون توسعه منابع و سرمایه انسانی دانشگاه تربیت‌مدرس در خصوص مراحل اجرایی این تفاهم‌نامه خاطرنشان کرد: در این راستا شرکت مهندسی سازنده انتخاب شد و طراحی نقشه و جانمایی اولیه شهرداری و تمام امکانات مورد نیاز یک شهرک دانشگاهی از سوی شرکت سازنده انجام شده است‌. طرح اولیه در شورای دانشگاه مطرح شد و اصلاحات مدنظر لحاظ شد. همچنین ریاست دانشگاه و اعضای شورا درباره این شهرک دانشگاهی پیشنهاداتی ارائه داده که این پیشنهادها در طرح لحاظ می‌شود.

دکتر خدایار تصریح کرد: ساخت ۵ هزار واحد مسکونی برای دانشگاه تربیت‌مدرس، اقدامی بی‌نظیر خواهد بود و در تاریخ دانشگاه بی‌سابقه به‌حساب می‌آید و سبب می شود اعضای هیات علمی و کارمندان با خیالی آسوده تر در جهت اهداف دانشگاه و نظام جمهوری اسلامی تلاش کنند.

در ادامه کارشناس شرکت مهندسی مشاوران آورث به عنوان شرکت سازنده پروژه  به بیان ویژگی های طرح های پیشنهادی پروژه پرداخت و گفت: در یکی از طرح های پیشنهادی 8 بلوک مسکونی 21 طبقه با 3049 واحد در بخش غربی زمین ساخته می شود و بخش شمالی ازاد راه تهران -کرج برای مجموعه خدماتی شامل بخش های آموزشی،‌ اداری و ورزشی ، فرهنگی و مذهبی و درمانگاه در نظر گرفته می شود . همچنین در میان بلوک ها بیش از 35 متر فاصله در نظر گرفته شده است و فضای سبز مناسب بین بلوک ها و مجاور آنها نیز دیده شده است.

در ادامه دکتر حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز در سخنانی برخی از موانع موجود در اجرای طرح و همچنین ضوابط و قوانین موجود را برشمرد و خاطر نشان کرد: با پیگیری های شهرداری و دانشگاه، قطعا روند پروژه و ساخت و ساز با سرعت پیش خواهد رفت.



15:00 - دوشنبه 21 فروردين 1402    /    شماره خبر : 19660    /    تعداد نمايش خبر : 576