[ Print ]  [ Close ]

http://www.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=1891   , 1403/02/13


کلنگ عملیات عمرانی پارک علم و فناوری دانشكده كشاورزي به زمین زده شد


همزمان با میلاد با سعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار، مراسم کلنگ ‌زنی و شروع به کار عملیات عمرانی (ساختمان چند مستأجره) پارک علم و فناوری، بيست و يكم ارديبهشت ماه با حضور تعدادی از اعضای هيات رييسه و مسئولان دانشگاه در محل دانشکده کشاورزی برگزار شد.

در ابتداي اين مراسم دكتر طالبي رييس دانشكده كشاورزي با بيان سخناني در خصوص اهميت كشاورزي اظهار داشت: ما متخصصين بخش كشاورزي وظيفه مهم توجه به امنيت غذايي كشور را بر عهده داريم و بايد اين موضوع را مورد توجه قرا دهيم.

وي يادآور شد: اوين شركت هاي دانش بنيان كه در دانشگاه تشكيل شد مربوط به دانشكده كشاورزي بود و اميدواريم با مشاركت همه همكاران بتوانيم شركت هاي دانش بنيان موفقي را ايجاد كنيم.





کلنگ عملیات عمرانی پارک علم و فناوری دانشكده كشاورزي





در ادامه دكتر فتح الهي معاون پژوهشي و فناوري دانشگاه به ارتباط دانشگاه و اقتصاد اشاره و تصريح كرد: موضوعي كه امروز بسيار در خصوص آن صحبت مي شود، بحث نسبت ميان دانشگاه و اقتصاد است كه چگونه دانش و فناوري بتواند در زندگي و معيشت مردم نمايان و جلوه گر شود.

وي افزود: بستر اجتماعي مناسب براي ظهور خلاقيت و نوآوري در كشور مناسب نيست و عوامل و اقدامات مختل كننده زيادي براي اقتصاد ما وجود دارد كه از جمله مي توان به قاچاق كالاي سازمان يافته و انجام عمليات هاي بي ضابطه پولي و مالي از سوي برخي نهاد ها و موسسات مالي اشاره كرد كه با وجود اين مشكلات دانشگاه بايد به دو امر اساسي توجه ويژه نمايد؛ دانشگاه بايد اكوسيستم هاي خلاقيت و نوآوري را رقم بزند و برنامه هاي آموزشي و تحقيقاتي و روش هاي آن را بر محور خلاقيت و نوآوري شكل دهد.

دكتر فتح الهي خاطر نشان كرد: در بدنه اقتصاد بايد سه اتفاق مهم بيفتد؛ اول آنكه موانع براي توليد برداشته شود و شرايط توليد آسان گردد. دوم آن كه اقتصاد پويا شود و پايندگي و پويايي اقتصاد از بروز تورم جلوگيري كند و سوم آنكه ساختار اقتصاد بر اساس علم سامان يابد.

معاون پژوهشي دانشگاه ادامه داد: براي آنكه دانشگاه بتواند به بدنه اقتصاد راه يابد مراكز رشد و پارك هاي علم و فناوري بهترين روش موجود هستند كه در دنيا استفاده شده و نتيجه مطلوب به دست آمده است و اميدواريم بتوانيم در عين حال كه در دانشگاه با برنامه ريزي صحيح در حال حركت هستيم در اقتصاد نيز اينگونه عمل كنيم و بازيگران كهنه كار مختل كننده بدنه اقتصاد را از اقتصاد بيرون بكشيم و جوانان شاداب و پويا را وارد بدنه اقتصاد نماييم. 





کلنگ عملیات عمرانی پارک علم و فناوری دانشكده كشاورزي





در ادامه دكتر امي رييس پارك علم و فناوري دانشگاه در سخناني اظهار داشت: نقش دانشگاهها و اعضاي هيات علمي در اقتصاد كشور بسيار حائز اهميت است و راه نجات از وضعيت فعلي اقتصاد دانش بنيان است، زيرا پايه آن دانش است و دانش عامل حراست از كشور و عامل خلق تمدن است و چون پارك هاي علم و فناوري بر دانش متكي هستند مي توانند راه نجات باشند.

وي افزود: ما نمي توانيم دهكده جهاني را انكار كنيم و در اين دهكده ايران بايد جايگاه خود را مشخص كند كه چه كار اقتصادي را مي تواند انجام دهد. ما نمي توانيم در تمام زمينه هاي خودرو سازي ، ساخت هواپيما،‌ توليدات كشاورزي و ساير محصولات حرف اول را بزنيم، ما بايد با توجه به توان و استعداد منطقه اي خود بر روي يك محصول سرمايه گذاري كنيم و آن را مديريت نماييم.

وي در ادامه به معرفي كوتاهي از پارك علم و فناوري دانشگاه و مقايسه آن با ساير پارك هاي موفق جهان پرداخت.

در پایان این مراسم میهمانان با حضور در محل ساخت ساختمان پارک، کلنگ احداث آن را به زمین زدند.



 



18:34 - سه شنبه 21 ارديبهشت 1395    /    شماره خبر : 1891    /    تعداد نمايش خبر : 3610