[ Print ]  [ Close ]

http://www.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=12823   , 1403/02/09


مصوبات نخستین نشست ستاد آگاه سازی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در دانشگاه


در این نشست دکتر موسوی معاون پشتیبانی و منابع انسانی در سخنانی اظهار داشت: ستاد مقابله با شیوع و گسترش ویروس کرونا در دانشگاه با دستور رییس دانشگاه و در جهت پیگیری امور در داخل دانشگاه متشکل از اعضایی از حوزه های مختلف دانشگاه تشکیل شده است تا بتوانیم سیاست گذاری و تصمیم گیری هایی در زمینه های مختلف داشته باشیم و با کمک واحدهای مختلف بتوانیم آنها را اجرایی کنیم تا حداقل مشکل را در دانشگاه در زمینه شیوع ویروس کرونا داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به شرایط حساس موجود باید برای چگونگی حضور دانشجویان و کارکنان پس از تعطیلات نوروز تصمیم گیری و اطلاع رسانی جامع شود و ما باید هوشیارانه در این زمینه عمل کنیم و در این زمینه مرکز بهداشت و درمان دانشگاه با تنظیم پروتکلی می تواند اثرگذار باشد.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود حتی در صورت کنترل ویروس طی دو هفته آینده، مراسمی همچون دید و بازدید نوروزی دانشگاهیان که همه ساله پس از تعطیلات نوروز برگزار می شد را قطعا نخواهیم داشت. در صورت ادامه شیوع ویروس نیز باید سعی کنیم حضور پرسنل را در دانشگاه به حداقل برسانیم و با دورکاری و مرخصی اجباری حضور کارکنان را در دانشگاه به حداقل برسانیم.

در ادامه صیفی مدیر حراست دانشگاه اظهار داشت: با توجه به گستردگی دانشگاه و سخت بودن کنترل ورود و خروج ، همه دانشکده ها باید در این زمینه ورود کنند و کمیته متناظر با این ستاد در دانشکده ها تشکیل شود.

همچنین دستورالعمل تهیه شده از سوی مرکز بهداشت و درمان نیز باید به صورت بنر در ورودی دانشگاه و دانشکده ها نصب گردد و برای بازگشت یا عدم بازگشت دانشجویان به خوابگاه ها پس از تعطیلات نوروز و نیز ابلاغ ممنوعیت کار در آزمایشگاه از سوی دانشجویان تصمیم گیری شود.





در ادامه دکتر جعفریان مدیر پژوهشی و امور آزمایشگاه ها تصریح کرد: ما باید برای حوزه های آموزش و پژوهش برنامه ریزی کنیم و آمادگی کسب کنیم که با چه روش و منطقی، ترم را به پایان برسانیم و شیوه تحقیقات و امور پژوهشی و دفاع پایان نامه دانشجویان در این صورت چگونه خواهد بود و در صورت ادامه شیوع ویروس در ماه های آینده چه برنامه ای خواهیم داشت.

دکتر جعفریان همچنین بر لزوم ضدعفونی کردن دانشکده ها همانند ساختمان مرکزی با روال و روش منظم و درست نیز تاکید کرد.

در ادامه دکتر یوسفیان مدیر امورآموزشی خاطر نشان ساخت: در حال حاضر بخش عمده فعالیت های آموزشی دانشگاه به پیشخوان سامانه گلستان انتقال یافته ولی در برخی از اداره ها مانند اداره فارغ التحصیلان به جهت تحویل مدارک و برابر کردن اصل و کپی مدارک ، امکان غیر حضوری کردن امور نیست و با کمترین پرسنل سعی در انجام امور مربوط به دانشجویان و فارغ التحصیلان هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 70 درصد امور آموزشی دانشگاه به صورت غیرحضوری انجام می شود و برای حدود 30 درصد باقیمانده باید تمهیداتی صورت گیرد تا حداقل مراجعه در ساختمان آموزش صورت گیرد.

در ادامه نصرتی مدیر روابط عمومی دانشگاه اظهار داشت: طی دو هفته اخیر ما سعی کردیم بحث اطلاع رسانی را در اولویت خود قرار دهیم و اطلاع رسانی و آگاهی رسانی از مرکز بهداشت و درمان و معاونت ها و بخش های مختلف دانشگاه از طریق وبسایت و فضای مجازی مربوط به دانشگاه صورت گرفت.

وی تصریح کرد: با توجه به عدم فعالیت در برخی واحدهای دانشگاه، حجم تلفن ها به روابط عمومی افزایش یافته و همکاران ما با اطلاعات به روز در این زمینه پاسخگویی داشته و در صورت نیاز به واحدهای مربوطه ارجاع می دهند.

وی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت انجمن های علمی دانشجویی به ویژه رشته های تخصصی مرتبط با بیماری کرونا و حضور نماینده معاونت فرهنگی و انجمن های علمی در ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از ویروس کرونا تاکید کرد.

در ادامه دکتر موسوی از مدیر امور اداری دانشگاه خواست تا با همکاری مدیران اداری دانشکده ها نسبت به ضدعفونی کردن فضای دانشکده ها اقدام کنند و در جهت خرید و توزیع اقلام مورد نیاز کارکنان مانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده برنامه ریزی و اقدام لازم صورت گیرد.

در ادامه اندایش مدیر دفتر تشکیلات و بهبود روش ها از روسای امور اداری دانشکده ها خواست تا به کمک امور اداری دانشگاه بیایند تا پیشگیری از ویروس کرونا بهتر و منظم تر در دانشکده ها نیز انجام شود.

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت سالن های ورزشی دانشگاه جهت امور بهداشتی و درمانی دانشگاهیان با هماهنگی مرکز بهداشت و درمان در صورت نیاز و شرایط خاص تاکید کرد.

در این نشست همچنین بر لزوم تصمیم گیری درباره چگونگی حضور دانشجویان و کارکنان پس از تعطیلات نوروز در نشست فردای هیات رییسه تاکید شد تا اطلاع رسانی به موقع در این زمینه صورت گیرد.

پس از بحث و تبادل نظر پیرامون جنبه های مختلف موضوع، اعضای ستاد به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند. پس از ارائه نقطه نظرات اعضای ستاد، تهیه پروتکلی از سوی واحد بهداشت و درمان برای پیشبرد موضوع در دانشگاه با لحاظ تمامی جنبه های احتمالی و اعلام آن به رییس ستاد، تصویب شد.

همچنین شیفت بندی حضور افراد در واحدها و اعلام به امور اداری دانشگاه تا پایان بحران و عادی شدن شرایط، ضد عفونی نمودن واحدها از سوی مدیریت امور اداری با همکاری رؤسای امور اداری در هفته جاری و 2 روز پیش از شروع بازگشایی دانشگاه در سال جدید، برنامه ریزی لازم برای تهیه و در اختیار قرار دادن وسایل ضد عفونی به واحدها بر اساس برنامه حضور و ارائه برنامه آموزشی دانشگاه از سوی معاونت آموزشی در مورد نحوه ادامه فرآیند آموزش بر اساس سناریوهای محتمل به هیأت رییسه از دیگر مواردی بود که به تصویب ستاد آگاه سازی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا رسید.



13:07 - يکشنبه 25 اسفند 1398    /    شماره خبر : 12823    /    تعداد نمايش خبر : 2582