[ Print ]  [ Close ]

http://www.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=12822   , 1403/02/21


اولویت اصلی دانشگاه در تصمیم‌گیری‌ها، سلامت افراد است


وی با یادآوری این اصل که هر فرد می تواند ناقل ویروس باشد گفت: ما باید به این اصل مهم توجه کنیم و فرض را بر ناقل بودن گذارده و تدابیر لازم را اتخاذ نماییم.

دکتر توانا در خصوص حضور کارکنان پس از تعطیلات عید نوروز در دانشگاه و بحث دورکاری اظهار داشت: با هدف به حداقل رساندن حضور افراد و حداقل تردد در سطح شهر، باید اسامی افراد هر واحد که حضورشان در محل کار الزامی است، مشخص شود و پس از تعطیلات تنها این گروه در دانشگاه حاضر شوند. عدم حضور یکباره تمام پرسنل که شاید در ایام تعطیلات به سفر نیز رفته و ناقل ویروس هم باشند، باعث می شود دوره نهفته ۱۴ روزه ویروس نیز قبل از ورود کامل افراد به دانشگاه طی شود و فردی که خود نیز بی اطلاع است، ناقل ویروس به سایرین نباشد. باید بحث دورکاری، کار غیرحضوری و شیفت بندی پرسنلی که حضورشان ضروری است به شدت مد نظر قرار گیرد و تا نرمال شدن وضعیت توسط امور اداری پیگیری و برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: هر زمان که تصمیم بر حضور دانشجویان و بازگشایی خوابگاهها گرفته شد نیز باید مرحله به مرحله انجام شود و تمامی دانشجویان به یکباره وارد دانشگاه نشوند.

توانا اضافه کرد: در زمان از سرگیری فعالیت سلف دانشجویان نیز تنها یک نوع غذا با کیفیت مطلوب در ظروف یکبار مصرف و دربسته در حداقل تعداد سالن های غذا خوری، سرو شود تا ضمن کاهش آلودگی، توزیع غذا به سرعت و با حداقل صف و زمان انتظار صورت گیرد.

دکتر توانا پیشنهاد تعبیه ی جایگاه های مواد ضد عفونی در معابر اصلی و پرتردد دانشگاه بطوری که در معرض دید کامل باشد را مطرح کرد و در کنار آنها وجود سطل های زباله برای جمع آوری دستکش های یکبار مصرف، دستمال های کاغذی و ماسک را ضروری دانست.

وی همچنین پیشنهاد کرد در زیر مجموعه این ستاد کمیته هایی تشکیل شود تا مسائل دقیق تر و ریزتر مورد بررسی و نتیجه گیری قرار گیرد.

توانا با اشاره به اینکه بحران کرونا روزی تمام خواهد شد گفت: اگر چه بحران کرونا روزی به پایان می رسد اما ویروس کرونا که کل جهان را درگیر کرده است با تمام ویژگی هایش در جامعه جهانی باقی خواهد ماند. ما در طول سال با بحران آلودگی هوا، اپیدمی آنفولانزا در خوابگاههای دانشجویی و مسایلی مواجه می شویم. تصمیماتی که هم اکنون برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا گرفته می شود می تواند در طول سال و در مواجه با بحران های دیگر مورد استفاده قرار گیرد.



12:52 - يکشنبه 25 اسفند 1398    /    شماره خبر : 12822    /    تعداد نمايش خبر : 1560