[ Print ]  [ Close ]

http://www.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=12807   , 1403/02/27


رشد چشمگیر تعداد شرکت های مستقر در پارک



در این مراسم دکتر ابراهیمی رییس پارک علم و فناوری دانشگاه با اشاره به فعالیت های پارک طی سال های اخیر اظهار داشت: دانشگاه تربیت مدرس از نظر پژوهشی جز دانشگاه های سرآمد کشور است و طی چند سال اخیر تصمیم گرفته پا در عرصه فناوری بگذارد و اتفاقات خوبی در این سال ها رخ داده است.


رییس پارک علم و فناوری دانشگاه افزود: از نظر زیر ساخت در ابتدای سال ۹۴، ۳۰۰ متر فضا در اختیار پارک بود که در سال ۹۷ به ۱۵۰۰ مترمربع رسید و ان شاالله در سال ۹۹ با افتتاح ساختمان جدید مجموعه فضاهای دراختیار پارک به ۱۰ هزار متر مربع برسد.


وی خاطر نشان ساخت: تدوین برنامه راهبردی پارک، طرح جامع پردیس پژوهش ، اصلاح اساسنامه پارک، به روز رسانی و تصویب آیین نامه های مربوط به پذیرش ، ارزیابی و اعطای گرنت به واحدهای فناور و اصلاح جدی در حوزه ساختاری و پرسنلی پارک از جمله اقداماتی است که در جهت بهبود روند کار پارک صورت گرفته است.


دکتر ابراهیمی اذعان داشت: در بلوار پژوهش، چند مرکز تحقیقاتی و پژوهشگاه‌های مختلف وجود دارد و دسترسی‌های مناسبی به اتوبان کرج، فرودگاه مهرآباد و مترو دارد. به دلیل همه این مزیت‌ها، وزارت علوم تصمیم گرفته این محل را به شهرک علمی تحقیقاتی تهران تبدیل کند و دانشگاه تربیت مدرس نیز مصمم است به عنوان حامی طرح و با توجه به داشتن زیرساخت های لازم در این زمینه نقش آفرینی کند.


دکتر ابراهیمی همچنین از رشد چشمگیر تعداد شرکت های مستقر در پارک ، رشد برنامه های ترویجی و آموزشی پارک، استقرار مرکز مشاوره واحد های فناور و برگزاری نمایشگاه ها در حوزه های مختلف فناوری نسبت به سه سال گذشته خبرداد و گفت: ما در اکوسیستم دانشگاه تربیت مدرس تا قبل از سال ۹۷ شتاب دهنده ای نداشتیم و در حال حاضر ۳ شتاب دهنده در اکوسیستم کسب و کار دانشگاه مستقر هستند که تا پایان سال ۹۹ به ۵ شتاب دهنده خواهد رسید. همچنین کمک به واحدهای فناور پارک در سال ۹۴، ۱۰۰ میلیون تومان بود که این رقم در سال ۹۸ به ۴۰ میلیارد تومان رسید و پیش بینی ما برای پایان سال ۹۹، رقم ۱۰۰ میلیارد تومان است.


وی با اشاره به برنامه های آتی پارک در سال ۹۹ تصریح کرد: تصویب ناحیه نوآوری دانشگاه، تعیین تکلیف پردیس شهید بابایی ، اتمام ساختمان نیمه کاره در دانشکده کشاورزی از جمله این برنامه هاست که ساختمان نیمه کاره دانشکده کشاورزی حدود 13 هزار متر مربع زیربنا دارد که در صورت تامین اعتبار و تکمیل آن می توانیم آن را به مرکز شتاب دهی حوزه کشاورزی و دامپروری تبدیل کنیم و با افتتاح ساختمان شماره یک که امروز صورت گرفت نیز این قسمت می تواند به قطب شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی و دامپروری تبدیل شود.


گفتنی است در مراسم امروز کلنگ احداث ساختمان یکی از شرکت های رشد یافته در پارک علم و فناوری دانشگاه که توانسته با موفقیت قرادادهای بزرگ بین المللی را منعقد نماید به زمین زده شد.


15:17 - دوشنبه 19 اسفند 1398    /    شماره خبر : 12807    /    تعداد نمايش خبر : 1357