[ Print ]  [ Close ]

http://www.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=12779   , 1403/02/24


تقدیر از تلاش‌های دلسوزانه پرسنل مرکز بهداشت و درمان دانشگاه


مدیر مرکز بهداشت و درمان با بیان این مطلب، ضمن تقدیر از تلاش و عملکرد دلسوزانه کادر درمانی درمانگاه دانشگاه گفت: کادر درمانی درمانگاه دانشگاه در این ایام حساس پذیرای بیماران مختلف که مشکوک به ابتلا بودند و یا به جهت حساسیت موضوع برای آگاهی از ابتلا یا سلامت خود به درمانگاه مراجعه می کردند، شد و حتی در روزهای تعطیلی دانشگاه بنا بر مسئولیت اجتماعی خود، خدمات ارائه می کرد.

دکتر رئوفی در تشریح اقدامات درمانگاه برای تشخیص موارد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا خاطر نشان کرد: پزشکان درمانگاه بر اساس گاید لاین شناسایی بیماران، در ابتدا افرادی را که با علایم بالینی شامل تب، سرفه... مراجعه کردند و یا در معاینه اولیه کاهش درصد اکسیژن خون دارند را برای انجام آزمایش، مجاب می کنند. این آزمایش اولیه نیز شامل شمارش سلول های خونی خاص و بررسی فاکتورهای التهابی است. از آنجایی که آزمایش فاکتورها، فرایندی زمان بر است با یکی از آزمایشگاه های معتبر تهران رایزنی هایی صورت گرفت و در 10 روز گذشته مواردی که از درمانگاه دانشگاه به آزمایشگاه مذکور فرستاده می شد به صورت اورژانسی انجام و نتایج در کمتر از یک تا یک ساعت و نیم، اعلام می گردید.

وی ادامه داد: افرادی که علاوه بر علائم بالینی در جواب آزمایش آنها نیز علائم مشکوکی دیده می شد برای بررسی بیشتر به بیمارستان های تخصصی تشخیص ویروس کرونا که از سوی وزارت بهداشت معرفی شده اند، ارجاع می شدند.

رئوفی تاکید کرد: مسلما بروز علائم بالینی نظیر تب و لرز و سرفه و گلو درد به معنی ابتلا به بیماری ناشی از ویروس کرونا نیست؛ چرا که این علائم ممکن است ناشی از بیماری هایی مثل آنفولانزا یا سرماخوردگی باشد. حتی آزمایش انجام شده نیز، آزمایش تخصصی کرونا نیست، بلکه فقط برای شناسایی موارد مشکوک به کرونا گرفته می شود. تشخیص نهایی بر اساس کیت های تخصصی که فقط در بیمارستان های اختصاصی فعال در این زمینه که از طرف وزارت بهداشت معرفی شده اند، صورت می گیرد.

مدیر مرکز بهداشت و درمان دانشگاه در پایان گفت: از پزشکان، پرستاران و کادر درمانی درمانگاه تربیت مدرس که بر اساس وظیفه انسانی و شغلی خود در این شرایط خاص، دلسوزانه فعال هستند و در جهت جلوگیری از ایجاد بیماری و بهبود سلامت دانشجویان و کارکنان دانشگاه و سایر مراجعین تلاش می کنند، کمال تشکر را دارم و برای تمامی افراد شاغل در کادر درمانی کشور در این برهه زمانی خاص آرزوی سلامتی دارم. بدون شک هموطنان با رعایت نکات بهداشتی و اصول سلامت که در رسانه ها مرتب تکرار می شود، می توانند جلوی پیشرفت بیماری را گرفته و سلامت خود را حفظ کنند.



22:15 - يکشنبه 11 اسفند 1398    /    شماره خبر : 12779    /    تعداد نمايش خبر : 9898