[ Print ]  [ Close ]

http://www.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=12751   , 1403/02/13


شورای مشورتی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار شد


در این جلسه رییس دانشگاه با یادآوری وسعت حوزه فعالیت های فرهنگی اظهار داشت: حوزه فعالیت در زمینه های فرهنگی و اجتماعی آنقدر وسیع است که سالیان زیادی می طلبد، بنابراین جلسات باید به صورت هدفمند و با استفاده از حضور صاحبنظران برگزار شود تا به نقشه راه مطلوب بیانجامد.

دکتر احمدی ضمن اشاره به نقش اساتید و اثرگذاری آنها تصریح کرد: آمار ها نشان می دهد دانشجویان به شدت از اساتید خود تأثیرپذیر هستند. برای اثرگذاری مناسب اساتید بر دانشجویان، باید ابتدا این آگاهی در اساتید شکل بگیرد و آنها جایگاه خود را درک و اعمال نفوذ کنند. در همین راستا دکتر آزاد فلاح طرح"معلم مهر" را در گردهمایی مدیران آموزشی گروه ها مطرح و پیشنهاد کرد.

وی افزود: فعالیت های فرهنگی که تا کنون در دانشگاه انجام شده است باید با توجه به شرایط جامعه بازبینی شده و غنی تر گردد. پیشنها می کنم روش کار معطوف به یکی از سرفصل ها مثلا سرفصل آسیب های اجتماعی شود و بر روی آن در گروه ها و کارگروه های دانشکده ها بحث و تبادل نظر صورت گیرد و پس از بررسی، روش اجرایی تهیه شود.

در ادامه دکتر ناطق معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گفت: به منظور استفاده از ظرفیت فکری عظیم اساتید درصدد هستیم در قالب 7 سرفصل و با استفاده از ساز و کارهای موجود مانند کارگروه های فرهنگی و اجتماعی دانشکده ها و یا تشکیل جلسات توسط اساتید، فعالیت کنیم.

در بخش دیگری از نشست شورای مشورتی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دکتر شریعتی با تأکید بر این نکته که کار فرهنگی کار یک فرد یا یک ستاد نیست گفت: کار فرهنگی کار شبکه دانشگاه است و بر همین اساس سند راهبردی معاونت فرهنگی و اجتماعی با 14 هدف و طرح و 52 اقدام، تهیه شد.

مدیر امور سیاست گذاری و برنامه ریزی معاونت فرهنگی و اجتماعی اضافه کرد: یکی از طرح ها، طرح مودت بین اساتید و دانشجویان است که بر اساس آن مجمع فرهنگی اساتید پیش بینی شد و تهیه اقدامات و مصادیق در دستور کار قرار گرفت.

دکتر امین ناصری معاون پیشین فرهنگی دانشگاه نیز با یادآوری این موضوع که فعالیت در حوزه اساتید بسیار مشکل است، تقویت کارگروه های فرهنگی و اجتماعی دانشکده ها را با اعلام زمان بندی مناسب برای دریافت خروجی، اقدامی اثرگذار توصیف کرد.

در ادامه دکتر سمنانیان خاطر نشان کرد: فعالیت فرهنگی در دانشگاه باید فرشی و زمینی و نه عرشی باشد. اصطلاح "زندگی در پردیس دانشگاه" را مبنای کار قرار دهیم و بر اساس آن فعالیت های ساده، روزمره، معمولی و قابل لمس انجام دهیم. از 52 هفته در سال حداقل 40 هفته فعالیت های فرهنگی مختلف در سطح دانشگاه برنامه ریزی و اجرا کنیم.

در پایان نشست، معاونت فرهنگی خواهان استفاده از همه روش ها، فکرها و پیشنهاد ها در جلب مشارکت، دریافت و استفاده از نظرات و دیدگاه های فرهنگی اعضای هیأت علمی شد. در این راستا معاونت فرهنگی از راهکار تشکیل جلسات اساتید و نیز کارگروه های فرهنگی و اجتماعی دانشکده ها استقبال، حمایت و پشتیبانی می کند.



16:32 - شنبه 3 اسفند 1398    /    شماره خبر : 12751    /    تعداد نمايش خبر : 1131