[ Print ]  [ Close ]

http://www.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=12712   , 1403/02/13


مراسم چهلمین روز شهادت سردار قاسم سلیمانی برگزار شد


به مناسبت چهلمین روز شهادت سردار رشید اسلام «حاج قاسم سلیمانی » و گرامیداشت جان باختگان سانحه هواپیمایی مراسم یادبودی با سخنرانی دکتر مسعود سلیمانی ( استاد آزاده از اسارت رژیم جنایتکار امریکا ) ، 27 بهمن ماه پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد دانشگاه برگزار گردید.

در این مراسم دکتر مسعود سلیمانی در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید قاسم سلیمانی و نیز جانباختگان سانحه هوایی اظهار داشت: شهادات سردار سلیمانی نشان داد دشمنی آمریکایی ها حد و مرز ندارد و آن ها در هر شرایطی دشمنی و عناد خود را با ایران نشان می دهندکه امروز این موضوع بیش از پیش نمایان شده است.

وی افزود: موضوعی که آمریکای ها بسیار از آن ناراحت هستند بحث پیشرفت های علمی ایران و حرکت رو به جلوی علمی ایران است که همچون خاری در چشم آنان است و چیزی که آنها از آن ترس دارند، دانشی است که ایران به آن دست می یابد، زیرا آینده جهان در دست کسانی است که نیروی علمی داشته باشند و روی پای خود بایستند.

عضو هیات علمی دانشگاه افزود: آمریکایی ها از موشک نمی ترسند بلکه از دانش موشکی ایران می ترسند چون وقتی به دانش آن دست یابیم دیگر تمام شدنی نیست و این برای آنان غیرقابل قبول است.

وی گفت: طی 14 ماه اسارت در زندان های آمریکا به من ثابت شد که حقوق بشر در آمریکا معنایی ندارد، آن ها من را به زندان آتلانتا که مخصوص قاچاچیان و قاتلان بود بردند و به زندانیان آنجا گفته بودند که من یک تروریست بین المللی هستم و در حین بمب گذاری دستگیر شدم و زندانیان آنجا طی چند ماه اولیه از من فاصله می گرفتند و پس از گذشت چند ماه کم کم متوجه شدند که که این اتهام فقط برای ایجاد جنگ روانی علیه من صورت گرفته است. آمریکایی ها بارها اقرارنامه و قرارداد برای من آوردند ولی من امضا نکردم چون آنها می خواستند به اجبار از من اقرار بگیرند، در صورتی که من جرمی مرتکب نشده بودم و حتی قول آزادی و زندگی خوب من را در آمریکا می دادند که من قبول نکردم و به حول و قوه الهی توانستم تحمل کنم و خدا را سپاسگزارم که بدون امضای هیچ اقرارنامه و قراردادی آزاد شدم و به کشور بازگشتم.

دکتر سلیمانی یادآور شد: طی این مدت دادگاهی برای من تشکیل نشد و خودشان هم می دانستند مدرکی علیه من ندارند و با ارائه چند ایمیل شخصی از من، اتهام دور زدن تحریم ها را به من نسبت دادند و پس از رسانه ای شدن این موضوع در جهان، قاضی آمریکایی از صدور حکم می ترسید چون می دانست در رسانه های دنیا مورد بازخواست قرار می گیرد و پس از رایزنی های دیپلماسی و جابه جایی من به زوریخ تا آخرین لحظه نیز به دنبال گرفتن اقرار و امضای قرارداد از طرف من بودند.

وی تصریح کرد: آمریکا به دنبال بردگی علمی است و می خواهد بهترین های علمی دنیا فقط برای آنها کار کنند و حتی از من نیز می خواستند کار و تحقیق علمی خود را در آنجا انجام دهم و به آنها خدمت کنم، اما ما مدیون مردم و کشور خودمان هستیم و مدیون خون شهدا و جانبازان و ایثارگران هستیم و باید بدانیم اگر در مقابل آمریکا یک قدم عقب رویم آمریکا صد قدم جلو خواهد آمد و فقط باید در مقابل آنها بایستیم ،‌کاری که سردار سلیمانی با شهادت خود نشان داد و همواره در برابر زورگویان و استکبارگران ایستاد و جان خود را نیز در این راه تقدیم خداوند کرد.

گفتنی است تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و سوگواری و مدیحه سرایی از دیگر برنامه های این مراسم بود.



17:17 - يکشنبه 27 بهمن 1398    /    شماره خبر : 12712    /    تعداد نمايش خبر : 1304