[ Print ]  [ Close ]

http://www.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=12658   , 1403/02/18


کتاب عضو هیأت علمی دانشگاه در سی و هفتمین دوره «جایزه کتاب سال» شایسته تقدیر شد


کتاب "کانسارهای مس پورفیری ایران" تألیف دکتر مجید قادری استاد گروه زمین شناسی اقتصادی دانشکده علوم پایه و دکتر نرگس یاسمی و دکتر مینا بویری از دانش آموختگان دانشگاه، در سی و هفتمین دوره جایزه کتاب سال در گروه علوم خالص به عنوان کتاب شایسته تقدیر معرفی شد. همچنین دبیرخانه سی و هفتمین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، کتاب کانسارهای مس پورفیری ایران، را به عنوان اثر برگزیده در حوزه زمین شناسی معرفی کرد.

کتاب مزبور که پیش از این در اردیبهشت سال جاری در سی و هشتمین گردهمایی ملی علوم زمین نیز به عنوان کتاب برتر معرفی شده بود، درباره کلیات مهم ترین نوع ذخایر مس یعنی کانسارهای مس پورفیری و ویژگی های این کانسارها در زون های ساختاری ایران زمین تدوین شده است. همچنین در این کتاب از دیدگاه اکتشافی، تعیین مکان، دامنه زمانی و ساختارهای کنترل کننده این نهشته ها در ایران مورد توجه قرار گرفته تا در حل مسائل اکتشافی آینده و یافتن ذخایر جدید از این نوع به کار گرفته شوند. مطالب این کتاب می تواند در دروس دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته های زمین شناسی و اکتشاف معدن مورد استفاده دانشجویان قرار گیرد.

دکتر مجید قادری دارای مدرک کارشناسی در رشته زمین شناسی و کارشناسی ارشد زمین شناسی اقتصادی از دانشگاه شهید بهشتی و دکترای ژئوشیمی و زمین شناسی اقتصادی از دانشگاه ملی استرالیا است. وی از سال 78 به عنوان عضو هیأت علمی در دانشگاه تربیت مدرس مشغول تحقیق و تدریس است و پژوهش های دکتر قادری و دانشجویان و همکارانش سهم بسزایی در شناخت کانسارهای ماگمایی-گرمابی از جمله ذخایر مس، طلا، عناصر نادر خاکی و دیگر فلزات ارزشمند داشته که نتایج آن در حدود 100 مقاله چاپ شده و در کتاب "کانسارهای مس پورفیری ایران" مشاهده می شود.

گفتنی است مراسم سی‌ و هفتمین دوره جایزه کتاب سال ایران ۱۶ بهمن‌ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور در تالار وحدت برگزار شد.



17:11 - يکشنبه 20 بهمن 1398    /    شماره خبر : 12658    /    تعداد نمايش خبر : 1956