[ Print ]  [ Close ]

http://www.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=12553   , 1403/02/31


سوگواری دانشگاهیان در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا ( س)


مراسم سوگواری بانوی دو عالم حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها و حرکت دسته عزاداری،‌ از ساعت 10 صبح روز سه شنبه هشتم بهمن ماه با حضور دانشگاهیان از مقابل مسجد دانشگاه آغاز شد.

دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با خروج از در جنوبی دانشگاه و پس از طی مسیری در خیابان‌های مجاور و اقامه عزا، عشق و علاقه خود را به دخت نبی مكرم اسلام نشان دادند.

عزاداران فاطمی پس از پايان مراسم با حضور بر مزار شهداي گمنام و اداي احترام و قرائت فاتحه به روان پاک شهدای گرانقدر، نمازجماعت ظهر و عصر را در مسجد دانشگاه اقامه كردند.

حضرت فاطمه (س)، سال پنجم پس از بعثت، روز 20 جمادی الثانی در مكه مكرمه و در خانه حضرت محمد(ص) و حضرت خدیجه(س) به دنیا آمد.

نام مبارك آن حضرت، فاطمه است و برای ایشان القاب و صفات متعددی همچون زهرا، صدیقه، طاهره، مباركه، بتول، راضیه و مرضیه نیز ذكر شده است. ام الحسین، ام الحسن، ام الائمه و ام ابیها از جمله كنیه های این بانوی مطهر اسلام است.

سراسر زندگانی صدیقه طاهره مملو از مكارم اخلاق و رفتارهای نمونه و انسانی است، ایشان با امام علی(ع) پیشوای اول شیعیان ازدواج كردند و در برهه های حساس زندگی در كنار امام بود و از او حمایت می كرد، و در همسرداری و مهر مادری الگوی جهانیان است.

در دامن پاك فاطمه زهرا (س) 2 امام بزرگوار و 2 شخصیت ممتاز عالم بشری، امام حسن(ع) مظهر حلم و وقار و امام حسین(ع) سرور شهیدان تربیت یافتند و سلسله امامت و ولایت را استمرار بخشیدند و نیز زینب كبری(س) حماسه ساز روز عاشورا كه پیام حسینی و حماسه عاشورا را به جهانیان اعلام كرد.





1





سرانجام حضرت فاطمه بر اثر هجوم به خانه اش و وقایع پس از آن بیمار و در بستر بیماری افتاد. در ایام بیماری، آن حضرت روزی امام را فراخواند و آن حضرت را وصی خویش قرار داد كه پس از وفاتش،جسدش را شبانه غسل دهد، شبانه كفن و دفن كند و احدی از كسانی كه در حق او ستم روا داشته اند، در مراسم تدفین و نماز خواندن بر پیكر او حاضر نباشند.

سرانجام روز سوم جمادی الثانی سال یازدهم هجری، دخت پیامبر اسلام، دنیا را وداع گفت و به شهادت رسید، در حالی كه از عمر مباركش بنا بر مشهور، 18 سال بیشتر نمی گذشت و بنا بر روایت های مشهور تنها 95 روز پس از رحلت رسول خدا در این دنیا زندگی كرد.



15:51 - سه شنبه 8 بهمن 1398    /    شماره خبر : 12553    /    تعداد نمايش خبر : 1681