[ Print ]  [ Close ]

http://www.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=12484   , 1403/02/17


رفع مشکل تأخیر در جمع آوری پسماندهای عفونی دانشگاه


در ابتدای این نشست دکتر آرش رضایی مسئول دبیرخانه این شورا در خصوص پیگیری مصوبات نشست قبل شورا مطالبی را عنوان کرد و در ادامه، گزارش جلسه با پیمانکار تصفیه‌خانه فاضلاب خوابگاه‌ شهید احمدی روشن پردیس کشاورزی و تصفیه‌خانه فاضلاب آشپزخانه پردیس مرکزی (شرکت دانش‌بنیان شیمی‌گستر محیط زیست) ارائه شد.

دکتر رضایی اظهار داشت: این نشست با حضور کارفرما و نمایندگان پیمانکار در دفتر فنی برگزار شد و تصمیم بر آن شد تا پیمانکار نسبت به رفع اشکالات فعلی پکیج تصفیه خانه خوابگاه شهید احمدی روشن اقدام و مشخصات فنی و طرح آن به دفتر فنی تحویل داده شود و کارفرما پاسخ طرح ارائه شده را به پیمانکار ارائه نماید.

بر این اساس پیمانکار موظف است نسبت به بهره برداری طرح طبق نظر کارفرما اقدام نماید و نتایج آزمایشات آب خروجی پکیج تصفیه خانه را به کارفرما تحویل دهد. همچنین در خصوص طرح تصفیه خانه فاضلاب آشپزخانه پردیس مرکزی قرار شد پروپوزال طرح به دانشگاه تحویل داده شود و کارفرما تاییدیه طرح را به پیمانکار ارائه کند.

در ادامه دکتر موسوی و دکتر مختارانی نظرات کارشناسی خود را در این باره اظهار داشتند.

پس از بررسی موضوع و تاکید دکتر موسوی معاون پشتیبانی و منابع انسانی بر تسریع این امر و روشن شدن چگونگی حل مشکل از سوی این شرکت، قرار شد تا در نشست آتی با پیمانکار طرح، پیشنهادهای آنان برای رفع مشکلات موجود مطرح و جهت ادامه همکاری و یا قطع همکاری دانشگاه با آنان تصمیم گیری شود.

در ادامه دکتر رضایی گزارشی در مورد هزینه پسماند عفونی و عوارض سالیانه پسماند دانشگاه ارائه نمود.

وی اظهار داشت: با توجه به بدهی پردیس مرکزی به سازمان مدیریت پسماند شهرداری که ناشی از سهل انگاری در سازمان مدیریت پسماند بود، طی یک ماه اخیر زباله های عفونی از دانشگاه جمع آوری نشده که طی پیگیری های مستمر و بررسی و شناسایی علت این امر، مقرر شد امروز جهت جمع آوری پسماندهای عفونی دانشگاه اقدام کنند و زباله ها امروز از دانشگاه جمع آوری می شود.

در ادامه گزارشی از اقدامات لازم در خصوص حذف کیسه‌های پلاستیکی در دانشگاه ارائه شد.

دکتر رضایی تصریح کرد: در این خصوص تذکر کلامی برای کاهش مصرف کیسه پلاستیکی در بازارچه دانشگاه داده شد. در این راستا کیسه های چندبار مصرف بادوام جهت استفاده مراجعان به میوه فروشی خریداری شد که متقاضیان برای تهیه این کیسه ها ثبت نام کردند و مقرر شد در جهت کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی پیام هایی با مضمون زیست محیطی در بازارچه قرار داده شود.

در ادامه مدیر روابط عمومی دانشگاه درباره اقدامات این حوزه در خصوص مدیریت پسماند دانشگاه گزارشی ارائه کرد.





1





مهندس نصرتی در این نشست اظهار داشت: طراحی بروشور معرفی طرح جمع آوری پسماند دانشگاه ، ‌طراحی پوستر و بنر پسماندهای الکترونیکی (باتری مستعمل)، طراحی و سفارش نقاشی دیواری درباره مبارزه با آلودگی پلاستیک،‌ همکاری در طراحی و برگزاری نمایشگاه مدیریت سبز و همکاری در نمایشگاه محیط زیست با موضوع "طبیعت" و اجرای دانشجویان دانشکده هنر و معماری از جمله اقداماتی است که روابط عمومی در حوزه مدیریت پسماند به انجام رسانده است.

گزارش برگزاری نشست تخصصی پسماند در دانشگاه تربیت مدرس با موضوع نقش مشارکت دانشگاه ها با شهرداری در مدیریت پسماند و نیز پیگیری برگزاری دوره های مدیریت پسماند برای اعضای هیات علمی به تفکیک دانشکده ها و تاکید بر برگزاری این دوره ها برای دانشجویان از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.



08:49 - شنبه 5 بهمن 1398    /    شماره خبر : 12484    /    تعداد نمايش خبر : 1741