[ Print ]  [ Close ]

http://www.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=12417   , 1403/02/19


جمع آوری کمک های دانشگاهیان برای سیل زدگان سیستان و بلوچستان


وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان و سایر نقاط جنوب شرقی کشور موجب شده تا بار دیگر دانشگاهیان به صورت خودجوش برای جمع‌آوری وسایل مورد نیاز مردم گرفتار در این بلای طبیعی تلاش کنند. این روزها، دانشگاهیان برای حمایت های مادی و معنوی از سیل زدگان و خانواده های آنها اقدامات موثری را انجام داده اند.

از روز گذشته حوزه بسیج کارکنان دانشگاه با فراخوان به کلیه دانشگاهیان اقدام به جمع آوری کمک های مادی و معنوی آنان نموده است. قرار است این کمک ها بعد از ظهر روز چهارشنبه 25 دیماه به طرف این استان سیل زده حرکت کند.

کانون هلال احمر دانشگاه تربیت مدرس نیز به عنوان نماینده مستقیم جمعیت هلال احمر، پس از اخذ مجوز های لازم، آمادگی خود را برای دریافت و انتقال کمک های مردمی دانشگاهیان و ارسال آن به هموطنان سیل زده ی استان سیستان و بلوچستان اعلام کرده است. دفتر مرکزی کانون هلال احمر واقع در میدان دانشجو - باشگاه فرهنگی دانشجویان از ساعت 8 تا 18 و سلف برادران از ساعت 11 تا 14برای جمع آوری کمک ها در نظر گرفته شده است.

بنا به اعلام این کانون مواد خوراکی و کنسروی، لوازم بهداشتی، اسباب بازی و لوازم مورد نیاز کودک از جمله اقلام مورد تاکید می باشد. کانون هلال احمر دانشگاه اعزام نیروهای دانشجویی متخصص به مناطق سیل زده را در برنامه های خود دارد.

با توجه به اهمیت کمک خیرین و واقفان در دانشگاه ها بنیاد خیرین مدرس نیز برای جمع آوری کمک های خیرین فعال شده است.

در این میان خیرین دانشگاهی نیز پس از وقوع سیل در نقاط مختلف ایران برای کمک به هموطنان در شهرهای بحران زده اقدامات بسیاری را انجام دادند تا دانشجویان با آرامش خاطر بیشتری به تحصیل خود ادامه دهند.

بنا به اعلام مسئولان بنیاد خیرین مدرس فرمی تهیه شده است که به صورت ماهانه مبلغی از حقوق کارکنان و اعضای هیات علمی کسر می شود تا این مبالغ به حساب هلال احمر برای کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان واریز شود.

گفتنی است سازمان هلال احمر کشور شماره حساب 99999 نزد تمامی بانک ها، به نام جمعیت هلال احمر کشور را براي دريافت كمك های نقدی اعلام كرده است.



16:54 - چهارشنبه 25 دی 1398    /    شماره خبر : 12417    /    تعداد نمايش خبر : 1186