[ Print ]  [ Close ]

http://www.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=12361   , 1403/02/19


برگزاری آیین رسمی ادای شهادتین دو دانشجوی روسی


"نیکیتا" و "داریا" دو دانشجوی اهل روسیه امروز و طی مراسمی به دین مبین اسلام گرویدند و مراسم ازدواج این دو دانشجو با حضور مسئولان دانشگاه برگزار شد.

دکتر احمدی رییس دانشگاه با اشاره به علاقه و دلبستگی این دو دانشجوی اهل روسیه به مبانی ارزشمند اسلام، از برگزاری این جلسه و رقم خوردن این اتفاق مهم در دانشگاه تربیت مدرس ابراز خرسندی کرد و گفت: از اینکه این شرایط در دانشگاه فراهم شد تا این دو عزیز در انتخاب مسیر زندگی معنوی و فلسفی خود تصمیم مهم و تأثیرگذاری اتخاذ کنند، خوشحال هستم.

وی به دوستی تاریخی مردم ایران و ملل روسیه و آسیای مرکزی اشاره کرد و افزود: دو ملت ایران و روسیه دوستی دیرینه اس داشته و همواره در طول تاریخ از جهات فرهنگی، قومی، معماری، اعتقادات و باورها با تبادلات و رفت و آمد مهاجرین بر یکدیگر اثرگذار بوده اند. امروز نیز قدم این میهمانان را که عزم خود را جزم کرده و خواهان تشرف به دین اسلام هستند،گرامی می داریم.

دکتر احمدی خاطرنشان کرد: پیام اسلام ایمان در اعتقاد و عمل است. اعتقاد به توحید و همراه شدن با اخلاق طیبه رسول اکرم و ائمه اطهار، انسان را به کمال می رساند. با شناخت هستی و دریافت فلسفه وجود و ایمان واقعی، انسان به سوی خدمت به خلق و بشریت در راستای تکامل حرکت می کند و همین پیام اسلام است ک در قلب ها نفوذ می کند و به شرط تعمق و تعقل فرصت کمال را برای انسان ها فراهم می آورد.

در ادامه دکتر تاجبخش عضو هیأت علمی دانشکده علوم ریاضی به معرفی این دانشجویان و نحوه حضور آنها در دانشگاه تربیت مدرس پرداخت و گفت: دکتر نیکی تال دانشجوی مقطع پسادکتری دانشکده علوم ریاضی و نامزد وی خانم داریا فیودوروا دانشجوی رشته کارگردانی تئاتر دانشگاه مسکو است. دکتر تال در سال 97 برای اولین بار به عنوان شرکت کننده در کنفرانس سیستم های دینامیکی و ارگودیک حضور داشت و با توجه به ابراز تمایل وی برای شرکت در دوره پسادکتری به عنوان پژوهشگر، سوابق علمی و ارتباطات وی در دانشگاه های برلین و سن پطرزبورگ بررسی شد.





1





در بخش دیگری از این مراسم، دکتر نیکی تال در خصوص دلایل گرایش به دین اسلام تصریح کرد: گرایش به اسلام از قلب و درون نشأت گرفته و با کلمات و زبان نمی توان علل آن را توضیح داد و اگر بخواهم در قالب کلمه و با زبان پاسخ این پرسش را بدهم، جواب دقیقی نمی توانم ارائه کنم.

وی افزود: اسلام بدون نفی ادیان پیش از خود، نقطه کمال شد. دین اسلام بدون اینکه دیگر دین ها را نفی کند به سمت تکامل پیش رفت و خود را به نقطه نهایی رساند. من نیز همین احساس کمال را در اسلام دریافت کردم. من در یک خانواده ریاضی دان به دنیا آمدم و در کودکی پدرم مرا با اسلام و متون اسلامی و قرآن آشنا کرد که البته آن زمان درک اسلام برایم ممکن نبود.

ساداتی نژاد مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز به برخی ویژگی های منحصر به فرد دین اسلام اشاره کرد و گفت: تبیین صحیح توحید، شخصیت بی نظیر پیامبر اکرم(ص)، انطباق اسلام با فطرت و عقل، جهان شمول بودن، اعتقاد به تولد پاک همه ی انسان ها، تکریم انسان در اسلام، تأیید تمامی پیامبران و ادیان الهی پیش از اسلام، هماهنگی اسلام و علم، انعطاف و انطباق اسلام با مقتضیات زمان، از جمله ویژگی های اسلام است.





2





وی گفت: دین اسلام به همه نیازهای انسانی مقتضی زمانی و مکانی پاسخ می‌دهد. به طوری که این دین با فطرت عقل انطباق کامل دارد و تنها دینی است که براساس فطرت به مسائل عقلانی آمیخته شده است.

ساداتی نژاد همچنین خاطرنشان کرد: تکریم انسان در اسلام شخصیت بی نظیر پیامبر اسلام عمومی بودن قوانین، وسعت دایره ایمان و برخوردار بودن از حداقل و حداکثرها جهان شمولی و جاویدان بودن ، تصور تولد پاک برای همه انسان‌ها و برخی ویژگی های دیگر موجب شده است که دین اسلام در مقایسه با ادیان دیگر شاخص تر و کامل تر باشد.

در ادامه آیین رسمی ادای شهادتین نیکی تال و داریا فیودوروا برگزار و به دین اسلام مشرف شدند. همچنین خطبه عقد این زوج تازه مسلمان در دفتر نهاد دانشگاه جاری شد.





3





16:30 - شنبه 21 دی 1398    /    شماره خبر : 12361    /    تعداد نمايش خبر : 2395