[ Print ]  [ Close ]

http://www.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=12213   , 1403/03/02


ارائه گزارش فعالیت های بین المللی دانشکده های هنر و مهندسی صنایع و سیستم ها در نشست شورای دانشگاه


دکتر رفیعیان با بیان اینکه ما در دانشکده تلاش کردیم نظام سیستماتیک و هدفمند تحول را در ارتباطات بین المللی ایجاد کنیم، گفت: چشم انداز دانشکده در راستای مرجعیت علمی و نظریه پردازی است و حوزه ای که بتوانیم به روش ها و تکنیک های جدید در عرصه ارتباطات بین المللی دست پیدا کنیم.

وی افزود: در راستای بحث مقبولیت و جذابیت در عرصه بین المللی و متناسب با هریک از جهت گیری ها و هدف گذاری ها، با دانشگاه های خارجی که تمایل به همکاری داشتند مکاتباتی صورت گرفت و برخی از آن ها منجر به انعقاد تفاهم نامه شد و بازدید هایی از سوی دو طرف قرارداد نیز انجام شد و با دانشگاه هایی از کشور های آلمان،‌ فرانسه و ایتالیا و ... ارتباطاتی صورت گرفت.

رییس دانشکده هنر خاطر نشان کرد: ما معیارهایی برای توسعه فعالیت های بین المللی تدوین و بانک اطلاعاتی در این زمینه ایجاد کردیم.

وی در ادامه در خصوص تعداد دانشجویان خارجی دانشکده، ‌تعداد رشته گرایش های موجود برای دانشجویان خارجی،‌ حضور اساتید در سخنرانی ها و کنفرانس های خارجی، پایان نامه ها و رساله ها با استاد راهنما و استاد مشاور خارجی،‌ حضور در نمایشگاه های بین المللی و پروژه های بین المللی توسط اعضای هیات علمی دانشکده مطالبی عنوان کرد.

دکتر رفیعیان گفت: طی سال های 91 تا 98 ، 430 مورد فعالیت بین المللی در زمینه های عنوان شده در دانشکده ثبت کردیم.

وی تصریح کرد: بخش روابط بین الملل دانشکده بر عهده یکی از اعضای هیات علمی گذاشته شده است و جلساتی در این زمینه به صورت ماهانه برگزار می شود و طی جلسات مشترک با گروه های مختلف، ظرفیت ها و فرصت های متقابل بین المللی برای آنان تببین می شود تا درک سیستماتیک در گروه های مختلف نسبت به ارتباطات بین المللی صورت گیرد و بتوانیم در راستای اهداف دانشگاه در جهت برنامه راهبردی با برنامه ریزی درست حرکت کنیم.

در ادامه دکتر اقدسی رییس دانشکده مهندسی صنایع و سیستم ها نیز گزارشی از فعالیت های بین المللی این دانشکده ارائه نمود.

وی در خصوص همکاری های آموزشی بین المللی،‌کنفرانس های بین المللی،‌ همکاری با سازمان بهره وری آسیایی، ‌پژوهش ها و پروژه های مشترک بین المللی و انتشار کتب و مقالات مشترک مطالبی را عنوان کرد.

وی با اشاره به دوره های مشترک تجارت الکترونیک با همکاری دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه مLulea سوئد اظهار داشت: دوره های تجارت الکترونیک با همکاری دانشگاه سوئد از دیرباز در دانشکده برگزار می شد و 4 دوره در مقطع کارشناسی ارشد با موفقیت برگزار شد و 123 دانشجو از این دوره ها فارغ التحصیل شدند و فارغ التحصیلان آن در بسیاری از بانک های کشور مشغول به فعالیت هستند.

وی همچنین به برگزاری دوره های زیست کارآفرینی با همکاری دانشگاه CBS دانمارک مطالبی را عنوان کرد.



12:22 - چهارشنبه 4 دی 1398    /    شماره خبر : 12213    /    تعداد نمايش خبر : 1060