[ Print ]  [ Close ]

http://www.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=12144   , 1403/02/09


تجلیل از برگزیدگان پژوهشگران برتر دانشگاه


در این مراسم دکتر احمدی رییس دانشگاه در سخنانی اظهار داشت: دانشگاه تربیت مدرس در پژوهش محوری شناخته شده است و هفته پژوهش از بهترین و مهمترین روزهای دانشگاه محسوب می شود .

وی گفت: دانشگاه تربیت مدرس در زمینه پژوهش رتبه دوم را در میان دانشگاه های جامع کشور دارا می باشد و این در حالی است که اعضای هیات علمی دانشگاه ما از بسیاری از دانشگاه های رتبه برتر کشور، کمتر است.

رییس دانشگاه تربیت مدرس با اشاره رتبه‌بندی لایدن گفت: در این رتبه‌بندی دانشگاه تربیت مدرس از جایگاه ۴۱۰ به ۳۷۴ رسید، در حالی که سایر دانشگاه‌های بین المللی از نظر تامین بودجه، زیرساخت و حمایت‌های مالی بسیار قوی تر از دانشگاه تربیت مدرس هستند.

وی تصریح کرد: اراده، ایمان، خودباوری، هوش و فراست و توجه به ارزش ها در میان پژوهشگران دانشگاه سبب کسب چنین موفقیتی شده است و قطعا این جایگاه در آینده بهتر نیز می‌شود و اتفاق های درخشانی برای دانشگاه و دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس رخ می دهد.

دکتر احمدی در ادامه یادآور شد: ما در دانشگاه کاستی هایی در خصوص کارآفرینی داریم و باید کار زیادی در زمینه پشتوانه سازی و آینده سازی برای فارغ التحصیلان و محققان دانشگاه صورت گیرد و مدیریت ها و معاونت های دانشگاه هر روز به دنبال این هستند که شرایط کسب و کار و کارآفرینی فارغ التحصیلان و پژوهشگران دانشگاه را از راه های مختلف فراهم کنند تا شرایط کسب و کار در شأن پژوهش های ارزشمند آنان فراهم شود.





5





وی افزود: دانشگاه آینده خود را در خدمت به جامعه و ورود به نسل سوم دانشگاهی قرار داده است و قطعا سختی های تعامل با اقتصاد کلان و شرایط سخت جامعه زیاد است اما اراده و توان و انگیزه پژوهشگران بیش از آن است.

وی گفت: گوهری که در دانشگاه هست می تواند بسیاری از مشکلات کشور را در اوج ناامیدی و ضعفی که ممکن است در دولتمردان و مسئولان ایجاد شود را حل نماید و امیدواریم کاستی های مالی دانشگاه نیز تا پایان سال به صورت جدی جبران و اصلاح گردد تا دانشگاه بتواند فعالیت های پژوهشی و آموزشی خود را هر چه بهتر به انجام برساند.

در ادامه این مراسم دکتر جعفریان مدیر پژوهشی و فناوری دانشگاه گزارشی از عملکرد حوزه پژوهش و فناوری و طرح ارتقای طراز بین الملل دانشگاه ارائه کرد.

وی گفت: رتبه دانشگاه تربیت مدرس در در بخش مقالات در web of sciens از سال 2014 تا 2018 ارتقاء یافته و از رتبه 6 به 4 در سطح کشور رسیده است. در سطح جهانی نیز دانشگاه تربیت مدرس سال 2018 در رتبه 436 دنیا قرار گرفته است.

وی افزود: رتبه دانشگاه در رتبه بندی لایدن نیز از سال 2015 تا 2018 از رتبه 8 به رتبه 4 ارتقا یافته است و رتبه جهانی دانشگاه نیز در سال 2019 به جایگاه 374 رسیده که نسبت به سال های گذشته رشد قابل قبولی داشته است.

مدیر پژوهشی دانشگاه تصریح کرد: مقالات علمی دانشگاه نیز رشد خوبی داشته و دانشکده علوم انسانی نیز توانسته در حوزه خود رشد خوبی داشته و جایگاه خود را در این عرصه مستحکم تر نماید.

دکتر جعفریان به طرح ارتقای تراز رتبه بین الملل دانشگاه اشاره کرد و گفت: طرح ارتقای 5 دانشگاه و واحد پژوهشی برتر کشور به تراز بین المللی یکی از 4 پروژه اقتصاد مقاومتی طرح شده در وزارت علوم می باشد که بر اساس ارزیابی 42 شاخص اعلام شده از سوی وزارت علوم به دانشگاه های کشور، دانشگاه تربیت مدرس توانست در بین 5 دانشگاه برتر برای ارتقای تراز بین المللی قرار گیرد .

وی با اشاره به هسته های پژوهشی ایجاد شده در دانشگاه اظهار داشت: تا کنون 21 هسته فعال در دانشگاه شکل گرفته و 90 عضو هیات علمی دانشگاه در هسته های پژوهشی به همراه دانشجویان و پزوهشگران دوره دکتری در حال فعالیت هستند. برنامه پژوهشی دانشکده ها در سال 98 ذیل طرح ارتقای تراز بین المللی دانشگاه این است که هسته های پژوهشی کلان داشته باشیم و دانشکده ها پروپوزال خود را ارائه کنند و پس از ارزیابی عقد قرارداد اتفاق بیفتد تا دانشکده ها پس از جذب پروژه ها و بودجه های خاص، ارتقای دانشگاه را تحقق بخشند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت نیز در مراسم روز پژوهش از اجرای طرح بومی سازی ۲۰ فناوری وارداتی توسط دانشگاه های کشور خبر داد.

دکتر برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت در این مراسم گفت: از اهداف معاونت آموزش، پژوهش و فناوری، بومی‌سازی ۲۰ فناوری وارداتی در حوزه تولید با همکاری دانشگاه ها است. با توجه به مشکلات تحریم ها ، ۲۰ صنعت ارزبر را که بیشترین میزان ارز را برای ورود فناوری آن اختصاص می دادیم شناسایی کردیم و به سمت بومی شدن فناوری های آن ها می رویم.



وی افزود: ما در کشور سالانه 43 میلیارد دلار واردات داریم که یک چهارم آن مربوط به وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت است و سال گذشته 8 میلیارد و 300 میلیون دلار واردات داشتیم . یکی از پروژه هایی که برای حل این مشکل تعریف شد این بود که حدود 1500 پروژه در قالب 30 حوزه را استخراج و در سایت قرار دادیم و بومی سازی 20 پروژه توسط دانشگاه های برتر کشور را در راستای نهضت بومی سازی و داخلی سازی در دستورکار دادیم.

وی از اجرای طرح توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار خبر داد و گفت: ما حدود 98 هزار واحد صنعتی ، معدنی و تجاری داریم که از این بنگاه ها خواستیم در سامانه ملی تاپ به آدرس IRANETOP.IR ثبت نام کنند و پروژه ها و نیازهای فناورانه خود را که در آنها به کمک دانشگاه ها نیاز دارند را فهرست نمایند که تا کنون حدود 5000 بنگاه در سامانه ثبت نام کرده اند و حدود 1500 طرح روی سایت قرار گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد: از رابطه صنعت و دانشگاه بتوانیم به مشارکت و همکاری میان صنعت و دانشگاه دست یابیم.





6





در ادامه دکتر ابراهیمی سرپرست پارک علم و فناوری ارتباط با صنایع را یکی از اهداف مهم پارک عنوان کرد و گفت: تعداد شرکت های دانش بنیان پارک 8 شرکت و طرح های پذیرفته شده 17 و تعداد طرح های متقاضی استقرار در پارک 150 عنوان می باشد.

وی گفت: برای ترویج و توانمندسازی وجود مراکز نوآوری و شتاب دهنده ها بسیار حائز اهمیت است که در این راستا با دو شتاب دهند قرارداد منعقد کردیم و با شرکت دیگر نیز در حال مذاکره هستیم که هر سه شرکت در حوزه زیست فناوری مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به فعالیت های پارک در حوزه آموزش و مشاوره گفت: ما دفتر مشاوره آنلاین را راه اندازی کردیم که مشغول سرویس دهی است و در 4 حوزه تخصصی مرتبط با کسب وکار این مرکز مشاوره می دهد.

رییس پارک علم و فناوری از تاسیس صندوق پژوهش و فناوری با سرمایه 3 میلیارد تومانی در معاونت پژوهش خبر داد که به زودی افتتاح خواهد شد.

وی در خصوص ایجاد استارت آپ فکتوری، تسهیلات مالی پارک، وظایف و اهداف پارک و سیر تجاری سازی در دانشگاه، انعقاد تفاهم نامه و میزان فروش شرکت های مرکز رشد، بودجه پارک و جشنواره استارپوزال مطالبی را عنوان کرد.

دکتر ابراهیمی تکمیل ساختمان پردیس پژوهش پارک در دهه فجر امسال، طرح جامع پردیس پژوهش ظرف ده سال آینده و تعریف ناحیه نوآوری دانشگاه را از برنامه های آتی پارک علم و فناوری مدرس عنوان کرد.

در ادامه دکتر سید ابریشمی مدیر دفتر پژوهش های کاربردی و فناوری دانشگاه در سخنانی اظهار داشت: رویکرد پژوهش باید به سمت حل مشکلات کشور و افزایش کیفیت زندگی مردم باشد.

وی افزود: ما طی دو سال اخیر در حوزه بازاریابی متمرکز شده ایم و به ویژه در خصوص مگاپروژه و پروژه های بزرگ باید اساتید را درگیر کنیم و تاکنون در کمیته بازاریابی از 83 طرح ارائه شده 20 طرح انتخاب شده تا بر روی آن سرمایه گذاری شود.

وی به سامانه توانمندی های پژوهشی دانشگاه اشاره کرد و گفت: این سامانه به آدرس Rmarketing.modares.ac.ir در دسترس علاقه مندان قرار دارد. ما از برخی از انجمن های علمی دانشگاه استفاده کردیم تا موضوعات و تجارب موفق را به بیرون از دانشگاه ارائه دهیم و در این راستا از کمپین های فضای مجازی استفاده کردیم.

در پایان این مراسم از برگزیدگان دانشگاه در جشنواره های تحقیقاتی، مخترعین، پژوهشگران برتر، نگارندگان پایان نامه ها و رساله های برتر دانشجویی، كتابداران نمونه، كارشناسان نمونه آزمایشگاه، مجله علمی پژوهشی برتر، مولفین و مترجمین كتب تألیفی و ترجمه ای، پدید آورندگان مقالات كیفی برتر و پژوهشگران فرا دکتری دانشگاه تجلیل شد.



پژوهشگران برتر:

دکتر حمید رضا شاهوردی بند الف- ارتقا

دکتر اشرف محبتی مبارز بند الف- ارتقا

دکتر مجید قادری بند الف- ارتقا

دکتر مسعود شمس بخش بند الف- ارتقا

دکتر مسعود سلیمانی بند الف- ارتقا

دکتر سارا درباری بند الف- ارتقا

دکتر عنایت عباسی بند الف- ارتقا

دکتر محمود علی اف خضرایی بند الف- ارتقا

دکتر علی مرسلی بند ب مقالات- جزو 10 نفر اول بیشترین تعداد مقالات کمتر از 10%

دکتر يداله يميني بند ب مقالات-جزو 10 نفر اول بیشترین تعداد مقالات کمتر از 10%

دکتر عليرضا محجوب بند ب مقالات-جزو 10 نفر اول بیشترین تعداد مقالات کمتر از 10%

دکتر سيدغلامرضا موسوي بند ب مقالات

دکتر محسن پارسامقدم بند ب مقالات

دکتر نادر عليزاده مطلق عراقي بند ب مقالات- جزو 10 نفر اول بیشترین تعداد مقالات کمتر از 10%

دکتر تقي شهرابي فراهاني بند ب مقالات

دکتر سيدمجتبي صدر عاملي بند ب مقالات- جزو 10 نفر اول بیشترین تعداد مقالات کمتر از 10%

دکتر سيدمحمد موسوي بند ب مقالات

دکتر مهدي همائي بند ب مقالات-جزو 10 نفر اول بیشترین تعداد مقالات کمتر از 10%

دکتر ابوالفضل حسني بند ب مقالات

دکتر علاءالدين ملك بند ب مقالات

دکتر محمدجواد ناطق بند ب مقالات

دکتر اسماعيل ساعي ورايراني زاد بند ب مقالات

دکتر رسول صراف ماموري بند ب مقالات

دکتر احمد بناكار بند ب مقالات

دکتر احسان اله اشتهاردیان بند ج-طرح ها

دکتر حسينعلی بهرامی بند ج- طرح ها

دکتر نادر مکاری یامچی, مهدی عروجی بند ج-طرح ها

دکتر مهرداد کارگری بند ج-طرح ها

دکتر بیژن عباسی آرند بند ج- طرح ها

جشنواره های تحقیقاتی:

دکتر میرفضل الله موسوی کوزه کنان علوم پایه

دکترسیدحمیدرضا صادقی منابع طبیعی

دکترسیدمحمد موسوی مهندسی شیمی

دکترمحمد مهرآبادی کشاورزی

دکتر علی مرسلی علوم پایه

دکتر محمدتقی عبادی کشاورزی

دکتر حسنعلی پورومند هنر و معماری

دکتر محمدرضا بمانیان هنر و معماری

دکتر محمدجوادمهدوی نژاد هنر و معماری

دکتر پیمان پیله چی ها هنر و معماری

دکتر منیژه مختاری علوم پزشکی

دکتر احمدرضا شرافت مهندسی برق وکامپیوتر

دکتر مهدی عروجی مهندسی برق وکامپیوتر

دکتر نادر مکاری مهندسی برق وکامپیوتر



دکتر فرزانه روحانی(پژوهشگر فرادکتری دانشگاه) دانشکده علوم پایه

هسته فناور برتر مستقر در پارک علم و فناوری مدرس:

پایار انرژی گستر یکتا محمدرضا شاملو

برناگستران دانش سیمین قربانی

نوآفرینان سبز فروردین محمود علیزاده

بسپار فراورش ایرانیان وحید بذرافشان

تحلیلگران داده صبا سیداحسان سیدابریشمی

تولیدی تحقیقاتی آریا ماد شیمی پیروز درخشی



مراکز تحقیقاتی برتر

مرکز مطالعات و توسعه فناوری با توجه به اخذ امتیازبالا در سال 97 وسه سال اخیر



گروه برگزیده در ارتقاء سطح فعالیتهای بین المللی دانشگاه

دکتر محمود صفارزاده دانشکده عمران و محیط زیست

پیشگامان برنامه پژوهش های دانشکده در طرح ارتقا طراز بین المللی دانشگاه

دکتر آرزو جعفری - دکتر احمد رضا بهرامیان- دکتر سعید صادق نژاد- دکتر سید مرتضی ضمیر - دکتر فرزانه عرب پور - دکتر رامین کریم زاده - دکتر مهدی رزاقی کاشانی - دکتر محمد رضا امید خواه نسرین - دکتر امیر حسین سعیدی - دکتر مهدی عبدالهی- دکتر محمد فخرالاسلام- دکتر احسان معتمدیان- دکتر حسن پهلوانزاده - دکتر سید سعید حسینی- دکتر علی حق طلب- دکتر مهرداد منطقیان- دکتر جعفر توفیقی- دکتر سمیره هاشمی نجف آبادی - دکتر سمیه قاسمی راد- دکتر فاطمه اسلامی- دکتر مهرداد کوکبی- دکتر محسن نصرتی - دکتر محمد علیمردانی- دکتر فاطمه باقری- دکتر نادره گلشن ابراهیمی- دکتر سهیل بدوحی- دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی

پژوهشگران فرا دکتری

دکتر فرزانه روحانی دانشکده علوم پایه

دکتر محبوبه کیانی دانشکده منابع طبیعی

دکتر فرزانه الله ویسی دانشکده مهندسی مکانیک

دکتر نفیسه سادات جعفرزاده دانشکده علوم ریاضی

دکتر لیدا هاشمی دانشکده علوم پایه

اختراع:

دکتر علی اکبر مسعودی، آقای علی کیانی، دکتر رسول واعظ ترشیزی دانشکده کشاورزی

دکتر محمدرضا خالصی، امیراسکانلو،دکتر محمود عبدالهی دانشکده فنی و مهندسی

الف: دکتر احمدرضا بهرامیان، هدیه نیک پوریان، دکتر مهدی عبدالهی، ب: دکتر احمدرضا بهرامیان، خانم مینا نوروزی

ج: دکتر احمدرضا بهرامیان، خانم کاملیا زارعی دانشکده مهندسی شیمی

دکتر سید محسن حسینی، خانم جاهده تکیه خواه ودکتر سید غلامعلی جلالی منابع طبیعی

خانم دکتر نفیسه بحیرائی و خانم سعیده زارع دانشکده علوم پزشکی

دکتر حبیب اله یونسی، خانم زهرا قاسمی لله وجه سری دانشکده منابع طبیعی

دکتر سید مجتبی صدر عاملی، خانم ها لیلا عبدالمالکی، آناهیتا پیرورام دانشکده مهندسی شیمی

اختراع خارجی

مهرداد نوروزی نیا

Oranous Bashti Shiraz دانشکده علوم پزشکی

دانشمندان 1% برتر جهان:

دکتر مسعود رضایی دانشکده منابع طبیعی- دکتر حبیب الله یونسی دانشکده منابع طبیعی- دکتر محمدحسین صادقی دانشکده مهندسی مکانیک- دکتر یدالله یمینی دانشکده علوم پایه- دکتر مسعود سلیمانی دانشکده علوم پزشکی -دکتر محسن پارسا مقدم دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر- دکتر محسن برزگر دانشکده کشاورزی- دکتر برات قبادیان دانشکده کشاورزی- دکتر خسرو خواجه دانشکده علوم زیستی- دکتر سید غلامرضا موسوی دانشکده علوم پزشکی - دکتر علی مرسلی دانشکده علوم پایه -دکتر غلامحسن نجفی دانشکده کشاورزی- دکتر محمود رضا حقی فام دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر- دکتر سلیمان عباسی دانشکده کشاورزی- محمدکاظم شیخ الاسلامی دانشکده مهندسی برق وکامپیوتر

برگزیدگان اولین جشنواره استارپوزال پارک علم وفناوری دانشگاه تربیت مدرس

برگزیدگان اول محمد هاشم آبادی، خانم مژده اماندادی

برگزیده دوم فائزه مرادی

برگزیده سوم وحید عمرانی

برگزیدگان شایسته تقدیر:

سمانه بلباسی - سامان اصفهانی- سید ابراهیم موسوی- مهدی حبیبیان - محمد حیدری- وحید سیف – مجید شاکی باهر

پایان نامه برتر:

طاهره خان آبادی دانشکده علوم انسانی - احسان بخشی دانشکده علوم زیستی- رضا مختاریان دلوئی دانشکده صنایع- مهدی طباطبایی مجد دانشکده فنی و مهندسی - زینب میرزایی دانشکده کشاورزی- پوریا پایمرد دانشکده برق و کامپیوتر- احمدرضا نجفی دانشکده مکانیک- میثم زارع دانشکده علوم پزشکی- سامان بهرام زاده دانشکده منابع طبیعی- مینا نوروزی دانشکده مهندسی شیمی- مهدی عابدی دانشکده علوم ریاضی- راضیه سادات بنی جمالی دانشکده علوم پزشکی

رساله برتر:

رضا اباذری دانشکده علوم پایه- سجاد عباسی دانشکده کشاورزی- عاصفه حسنی گودرزی دانشکده مهندسی صنایع-

منا عطابخشی کاشی دانشکده علوم زیستی- مزدک ایزدی دانشکده فنی و مهندسی- میلاد آهنجیده دانشکده علوم ریاضی- کاوان جوانرودی دانشکده هنر- مهدی بقایی کرکوق دانشکده مکانیک- کیمیا قاسمی دانشکده علوم انسانی- مریم ایجادی دانشکده مهندسی شیمی- ناهید شعاعی دانشکده علوم پزشکی- سیدمهدی حسینی دانشکده منابع طبیعی- مهدی آل بوفتیله دانشکده منابع طبیعی- محمد مهدی تاجیکی دانشکده برق و کامپیوتر- یاسین شبان گلی دانشکده علوم پایه- مریم شمسائی دانشکده علوم پایه - نیما دلیر دانشکده علوم پایه - وحید دلاوری دانشکده مدیریت واقتصاد

کتاب های تالیفی

کتاب برتر تألیفی: دکتر مهدی وفاخواه، دکتر علیرضا مقدم نیا عنوان کتاب :کنترل سیلاب

کتاب شایسته تقدیر تألیفی: دکتر اشرف محبتی مبارز عنوان کتاب : مروری بر عفونت هلیکوباکتر پیلوری

مجلات برتر

JAST مجله برتر سردبیر دکتر کاظم پوستینی

کتابدار نمونه

لیلا سپاهی



محمود رضا عبدالمالکی

چاپ کتاب شعر

مرضیه رحیم کارمند روابط عمومی دانشگاه عنوان کتاب : کوچه پنجم



کارشناسان آزمایشگاه ها نمونه

سعیده ابراهیمی علوم پزشکی

اردلان سلیمانیان علوم پزشکی

شهرام پوربیرانوند علوم پزشکی

محمد یوسفی علوم پایه

علی شکراله زاده مهندسی برق و الکترونیک

محمد آزاده کشاورزی

اکبر کولیوند کشاورزی

گلسا رحمتی منابع طبیعی و علوم دریایی

منظر حق دوست منابع طبیعی و علوم دریایی

سید مصطفی حسینی منابع طبیعی و علوم دریایی

زهره جعفری کلهر علوم زیستی

سید مصطفی قرشی مهندسی عمران و محیط زیست

جعفر گودرزی مهندسی شیمی



 





7





 





8





 





9





 





10





 





11





 





12





 





13





13:34 - شنبه 30 آذر 1398    /    شماره خبر : 12144    /    تعداد نمايش خبر : 5269