[ Print ]  [ Close ]

http://www.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=12123   , 1403/02/30


ارائه برنامه دو ساله کمیته اصلاح الگوی مصرف دانشگاه


دکتر پارسا مقدم رییس کمیته تخصصی اصلاح الگوی مصرف، برنامه جامع این کمیته را تا سال 1400 ارائه کرد.

وی اظهار داشت: نصب کنتور مجزا در بخش های مختلف دانشگاه جهت کنترل و بهینه سازی مصرف برق به صورت کامل در دانشگاه اجرا نشده و باید تا دو سال آینده همه 120 کنتور خریداری شده جهت این کار برای برخورد با ناهنجاری های مصرف برق در سطح دانشگاه و تحلیل میزان مصرف واحدها و دانشکده ها نصب شود.

وی افزود: بحث احداث نیروگاه خورشیدی در دانشگاه با ظرفیت یک مگاوات در برنامه های ما قرار دارد که در صورت احداث، بزرگترین نیروگاه برق خورشیدی درون شهری در ایران خواهد بود.

دکتر پارسا مقدم به بحث ساماندهی و تحول سامانه های روشنایی دانشگاه اشاره کرد و گفت: این موضوع بسیار حایز اهمیت بوده و از برنامه های آتی ما در کمیته اصلاح الگوی مصرف می باشد. لامپ های پارکینگ های دانشگاه، ‌آزمایشگاه ها و راهروها نباید بی دلیل روشن نباشد و باید بدانیم هیچ سامانه ای هوشمند تر از خود انسان نیست و ما باید خودمان به موضوع خاموش نمودن لامپ های اضافه توجه کنیم. همچنین از این پس می توان در پایه های روشنایی در سطح دانشگاه از سیستم خورشیدی استفاده کرد تا ضمن صرفه جویی در مصرف برق، بتوانیم پیام مدیریت مصرف برق را بهتر به دانشگاهیان منتقل کنیم.

وی استقرار نظام مدیریت انرژی در دانشگاه را از دیگر برنامه های کمیته اصلاح الگوی مصرف عنوان کرد و گفت: نظام مدیریت انرژی چه در بعد حرارتی و چه برقی باید مورد توجه قرار گیرد و سالانه حدود یک میلیارد تومان هزینه برق و گاز دانشگاه با تعرفه فرهنگی است و باید این موضوع را فرهنگ سازی کنیم که ارزش برق بیشتر از مبلغی است که بابت آن هزینه پرداخت می کنیم و باید از مصرف بی رویه آن حتی در صورت عدم پرداخت هزینه نیز خودداری کنیم.

دکتر موسوی معاون پشتیبانی و منابع انسانی نیز خواستار ارائه برنامه برای توجیه اقتصادی و فنی جهت ایجاد نیروگاه خورشیدی در دانشگاه برای ارائه در سازمان برنامه و بودجه و وزرات علوم شد.

همچنین در خصوص مذاکره با مسئولان شهرداری جهت ایجاد نیروگاه خورشیدی و استفاده از بخشی از برق تولیدی آن در محور پیاده که قرار است از سوی شهرداری به جای پل گیشا ساخته شود نیز تاکید و گفتگو شد.



08:58 - چهارشنبه 27 آذر 1398    /    شماره خبر : 12123    /    تعداد نمايش خبر : 1576