[ Print ]  [ Close ]

http://www.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=12114   , 1403/02/10


استقبال از دکتر مسعود سلیمانی در دانشگاه


دکتر احمدی با تجلیل از دکتر مسعود سلیمانی اظهار داشت: او یک انسان فرهیخته و مسلمان جهادگر است؛ ایشان ۱۴ ماه سختی ها و بزرگترین شکنجه های روحی و فشارهای طاقت فرسا را تحمل کردند و این فشارها او را از آنچه که بود، آبدیده تر کرد.

وی افزود: دکتر سلیمانی در مقابل تهدید دشمنان ایران و انسانیت، لبخندی تمسخرآمیز را به آن ها تحویل داد و ایشان در این مبارزه به گفته دشمنان پیروز بود.

رییس دانشگاه بازگشت افتخار آمیز را به دانشگاهیان و ملت ایران تبریک گفت و افزود: این آزادی را به بزرگان، فرهیختگان و مسئولان جمهوری اسلامی باید تبریک گفت که پیگیری و پشتیبانی کردند و تلاش های دانشگاه و اساتید را جواب دادند.

وی ادامه داد: همچنین از وزیر امور خارجه، وزارت علوم و بهداشت که در همه زمینه ها پشتیبانی بسیار خوبی را داشتند و باعث شدند به شیوه استثنایی این آزادی میسر شود، تشکر می کنم.

در بخش دیگری از این مراسم سید مجید تفرشی معاون ستاد حقوق بشر قوه قضاییه از پیگیری حقوقی 14 ماه زندانی بودن دکتر سلیمانی خبر داد و گفت: چند ماه پیش در ستاد حقوق بشر متوجه زندانی بودن دکتر سلیمانی شدیم‌ و با دوستانمان صحبت هایی داشتیم و نظر ما این بود که این موضوع را از حالت ابهام خارج و از جفایی که در حق ایشان شده دفاع کنیم.

وی در ادامه از قوه قضاییه به دلیل انعطاف فوق العاده ای که برای آزادی دکتر سلیمانی انجام داد، تشکر کرد و گفت: دلیل استقامت ایشان در روزها و ماه هایی که در بند بودند، توکلشان به خدا بوده است.

معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر قوه قضاییه افزود: از آمریکایی که ابوغریب را در کشور خود دارد، آزادی ایشان در واقع کار بزرگی بود که انجام دادیم.

تفرشی با بیان این مطلب ‌که تمام دنیا از رفتار ضد حقوق بشری آمریکا می نالد، گفت: اروپایی ها می گویند در قضیه برجام ما زورمان نمی رسد. اما آیا می تواند قدرت منطق این موضوع را بپوشاند ؟

وی ادامه داد: دادگاه آمریکا می گوید در رابطه با محکومیت دکتر سلیمانی چیزی در دست نداشتیم پس چرا یکسال او را در زندان نگه داشتید؟

دکتر مسعود سلیمانی با تاکید بر این‌که آمریکا از علم ایرانیان و دانشمندان ایرانی عصبانی است و پیشرفت کشور اسلامی چشمان آنها را کور می‌کند، اظهار کرد: آنچه که مرا در زندان آمریکا سرپا نگه داشت قرآن بود و توصیه می‌کنم روزی حتی شده یک آیه قرآن بخوانید.

دکتر مسعود سلیمانی با تاکید بر این‌که علم و توسعه ایران آمریکا را ناراحت می‌کند، گفت: من در این مدت دریافتم که آنچه که آمریکا را عصبانی می‌کند علم دانشمندان و دانشجویان ایرانی است و آنها از پیشرفت یک کشور اسلامی به شدت عصبانی هستند و این موضوع چشمان آنها را کور می‌کند و نمی‌دانند چه برخوردی داشته باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: نمی‌دانم چه‌طور بگویم که هیچ چیز مهم‌تر از این نیست که روی پای خودمان بایستیم و این موضوع نیز فقط از طریق علم به دست می‌آید و از علم است که می‌توانیم به همه چیز دست پیدا کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه ادامه داد: چیزی که در زندان من را سرپا نگه داشت قرآن بود و به شما توصیه می‌کنم حتی اگر شده روزی یک آیه از قرآن را بخوانید.

سلیمانی ضمن تشکر از زحمات دستگاه‌های امنیتی، وزارت امور خارجه، دانشگاه‌ها، وزارت علوم و غیره که در آزادی او از زندان آمریکا نقش داشتند، اظهار کرد: طرف مقابل ما یک گرگ استکباری بود و خوی استکباری او اجازه نمی‌داد دادگاه من تشکیل شود اما با زحمات و پیگیری‌های تمامی مسئولان آزادی من محقق شد.

دکتر سلیمانی تاکید کرد: با تلاش و پشتکار می‌توانیم پیشرفت کنیم و به جاهای خوبی برسیم اگرچه کاستی‌هایی در این زمینه وجود دارد اما می‌توانیم با تلاش به هدف دست یابیم.

در این مراسم دکتر ایرج حریرچی قائم مقام وزارت بهداشت، دکتر حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌المللی، دکتر تفرشی معاون امور بین‌الملل ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، خانواده دکتر مسعود سلیمانی و همچنین دانشجویان، اساتید و مسئولان دانشگاه حضور داشتند.





3







4







5







6







7







8







9







10





17:44 - يکشنبه 24 آذر 1398    /    شماره خبر : 12114    /    تعداد نمايش خبر : 3364