[ Print ]  [ Close ]

http://www.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=12097   , 1403/02/19


لزوم اصلاح فرایند تصفیه‌خانه فاضلاب خوابگاه شهید احمدی روشن پردیس کشاورزی دانشگاه


در این نشست گزارش بازدید از پکیج تصفیه‌خانه فاضلاب خوابگاه شهید احمدی روشن پردیس کشاورزی از سوی دکتر غلامرضا موسوی عضو شورای راهبری مدیریت سبز ارائه شد.

وی گفت: تصفیه فاضلاب به سه دلیل حفظ سلامت و بهداشت مردم، جلوگیری از آلودگی منابع آب و خاک و استفاده مجدد از آب صورت می گیرد. برای این منظور ما باید از تکنولوژی مناسبی بهره بگیریم که کارایی داشته باشد، ارزان و اقتصادی بوده و راهبری آن آسان باشد.

وی ادامه داد: طی بازدیدی که روز دوشنبه 18 آذرماه از تصفیه خانه فاضلاب دانشکده کشاورزی صورت گرفت، متوجه شدیم که این تصفیه خانه فرایند مناسبی را طی نمی کند و سیستم آن پیچیده و گران است و نیاز به نیروی متخصص جهت راهبری و هدایت و کنترل دارد. این تصفیه خانه دارای مشکلات سازه ای و فرایندی بوده و مصرف برق آن نیز بسیار زیاد است.

وی افزود: برای استفاده از تجهیزات موجود در این تصفیه خانه باید سازه آن توسط شرکت پیمانکار تقویت شود و فرایند آن اصلاح گردد.

دکتر مختارانی در این باره گفت: شرکت پیمانکار این تصفیه خانه از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان شرکت دانش بنیان حمایت و به دانشگاه معرفی شد و قرار شد که این تصفیه خانه در دانشکده کشاورزی به صورت آزمایشی راه اندازی شود و در فاز بعدی برای فاضلاب آشپزخانه پردیس مرکزی نیز مورد استفاده قرار گیرد که طبق بررسی های صورت گرفته فرایند این تصفیه خانه مناسب نبوده و در صورت لزوم برای پردیس مرکزی باید با شرکت دیگری قرارداد منعقد شود.

دکتر موسوی معاون پشتیبانی و منابع انسانی نیز اظهار داشت: باید سوابق و روند قرارداد با شرکت مذکور از سوی دفتر فنی بررسی شود و نحوه کار اصلاح گردد و در غیر اینصورت هم برای تصفیه‌خانه فاضلاب خوابگاه دانشکده کشاورزی و هم برای تصفیه آشپزخانه پردیس دانشگاه با شرکت دیگری قرارداد منعقد شود.



17:42 - شنبه 23 آذر 1398    /    شماره خبر : 12097    /    تعداد نمايش خبر : 1540