[ Print ]  [ Close ]

http://www.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=12075   , 1403/02/14


رییس دانشگاه:
دکتر سلیمانی نمونه ای از مقاومت در برابر فشارهای ناجوانمردانه آمریکا است


در ابتدای این نشست دکتر احمدی رییس دانشگاه در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از آزادی دکتر سلیمانی استاد دانشکده پزشکی دانشگاه اظهار داشت: خدا را شاکریم که پس از 14 ماه دکتر سلیمانی با تلاش مستمر دولت و شخص وزیر امور خارجه و پیگیری دانشگاهیان آزاد و به آغوش میهن بازگشتند. دکتر سلیمانی نمونه ای بی نظیر از مقاومت در برابر فشارهای ناجوانمردانه مقامات آمریکایی را به نمایش گذاشت و به رغم فشارهای زیادی که به ایشان در زندان جهت امضای اقرارنامه دروغین وارد شد،‌ ایشان زیر بار امضای این اقرارنامه نرفتند و با ابتکار عمل به موقع وزارت امور خارجه و بدون هیچ سند محکومیت و با حذف پرونده قضایی آزاد شدند.

وی تصریح کرد: روز گذشته به همراه هیات رییسه و رییس دفتر نهاد رهبری با دکتر سلیمانی در منزل ایشان دیدار کردیم و قرار بود مراسم استقبال رسمی و با شکوهی از ایشان در دانشگاه برگزار شود و خود دکتر سلیمانی نیز بر حضور در دانشگاه در اولین روز آزادی خود اصرار داشتند اما متاسفانه به دلیل ضعف جسمانی ایشان، ‌این مراسم لغو و به زمان دیگری موکول شد.

دکتر احمدی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امسال روز دانشجو در دانشگاه ها رنگ و بوی دیگری داشت و اگر این موضوع را به تجربه اجتماعی کشور در خصوص اعتراضات ناشی از گرانی بنزین مرتبط کنیم در حال حاضر کشور به مرحله اصلاح اجتماعی جدیدی وارد شده است و این جمع بندی در مسئولان کشور حاصل شده که حق اظهار نظر گروهی وحق بیان نظرات با رعایت شرایط مناسب و با توجه به حفظ کیان کشور باید به رسمیت شناخته شود و این تجربه ای است که مایه ایجاد سرمایه و ذخیره اجتماعی خواهد شد.

وی افزود: در این راستا دانشگاه تربیت مدرس با سفارش دولت محترم، گزارش عملی و کاربردی در مورد نحوه توسعه ذخایر و سرمایه اجتماعی را تدوین کرد و این گزارش برای اولین بار با رویکرد سازنده و خلاق و به دنبال ایجاد سیاست هایی برای عبور از این مرحله و اصلاح جریان سرمایه اجتماعی تدوین شد و پس از ارائه این گزارش به معاون اول رییس جمهور، قرار شد تا نقشه راه کامل تری در اسرع وقت از سوی دانشگاه تدوین و ارائه گردد.

رییس دانشگاه همچنین از زحمات دکتر ساعی و تیم علمی و اجرایی همراه جهت تدوین این گزارش ، تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه دکتر ایرانمنش رییس دانشکده علوم ریاضی گزارشی از فعالیت های بین المللی دانشکده ارائه کرد.

وی در خصوص اساتید وابسته، ‌فرصت های کوتاه مدت اساتید و دانشجویان،‌ بازدیدهای کوتاه مدت محققین خارجی، مقالات مشترک با محققین خارجی،‌ عضویت در مجامع و مراکز بین المللی، داشتن استاد راهنما یا مشاور خارجی، ‌همکاری در هیات تحریه نشریات بین المللی،‌ پروژه مشترک و انتشار کتاب توسط ناشران بین المللی و همایش های بین المللی توضیحاتی را عنوان کرد.

در این نشست همچنین تودیع و معارفه مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه انجام شد و رییس دانشگاه ضمن تقدیر از زحمات حجت الاسلام دکتر فلاح رفیع برای حجت الاسلام ساداتی نژاد آرزوی توفیقات روز افزون نمود.

همچنین رییس دانشگاه از زحمات دکتر نهاوندی به دلیل دستاوردهای مثبت دفتر نظارت و ارزیابی و ابتکارات و نوآوری های صورت گرفته از سوی ایشان و فعالیت های انجام شده در خصوص طرح تحول راهبردی تشکر و قدردانی کرد.



15:09 - چهارشنبه 20 آذر 1398    /    شماره خبر : 12075    /    تعداد نمايش خبر : 1126