[ Print ]  [ Close ]

http://www.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=12072   , 1403/02/28


تقدیر از دانش آموخته دانشگاه به عنوان برگزیده علمی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان


در این مراسم که نهم آذرماه در دانشگاه تهران برگزار شد، ۶۱ ایده پرداز برگزیده علمی جشنواره هریک در مدت زمان ۹۰ ثانیه، ایده خود را برای حضار تشریح نمودند. همچنین ضمن تقدیر از برگزیدگان مرحله داوری علمی از دو چهره جوان برگزیده علمی به انتخاب کمیته داوران جشنواره، دکتر نورالدین بختیاری و دکتر مریم بحرینی با اهدا اعتبار پژوهشی ۱۰۰میلیون ریالی تقدیر بعمل آمد.

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره در سومین دوره ی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان برتر از میان هزار و ده نفر متقاضی، ۳۱۶ ایده در مرحله ارزیابی علمی قرار گرفت که از این تعداد ۲۸۳ ایده به مرحله نهایی راه یافت. در مرحله بعد ۲۶ ایده انتخاب شدند که از این تعداد نیز در نهایت ۴ ایده تیمی و ۴ ایده انفرادی معرفی و برای هر بخش تیمی مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال و هر بخش انفرادی ۲۵۰ میلیون ریال اعتبار پژوهشی جهت تجاری سازی ایده ها اهدا شد.

نورالدین بختیاری دانش آموخته دکتری بیوشیمی از دانشگاه تربیت مدرس، دارای بیش از ۲۰ مقاله علمی پژوهشی در مجلات معتبر، 5 ثبت اختراع و ۲ کتاب تالیفی و ترجمه است. وی در یکی از پژوهش های خود موفق شده بود از عصاره های گیاهی، ترکیب موثری به نام «اورسولیک اسید» با قابلیت فعالیت ضد پیری استخراج کند.



14:35 - چهارشنبه 20 آذر 1398    /    شماره خبر : 12072    /    تعداد نمايش خبر : 2601