[ Print ]  [ Close ]

http://www.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=12034   , 1403/02/18


برگزاری یازدهمین همایش دوسالانه اقتصاد اسلامی


یازدهمین همایش دوسالانه اقتصاد اسلامی با عنوان «چهل سال عملکرد اقتصاد ایران و اقتصاد اسلامی» از سوی پژوهشکده اقتصاد و با همکاری انجمن اقتصاد اسلامی ایران، دانشگاه های خوارزمی، صنعتی شریف و مفید در سالن اجتماعات این پژوهشکده با حضور بیش از 70 نفر از اساتید، متخصصان و دانشجویان رشته علوم اقتصادی برگزار شد.

در ابتدای این همایش دکتر عباس عصاری آرانی، رییس پژوهشکده اقتصاد دانشگاه به عنوان میزبان اصلی همایش، به خیر مقدم و خوش آمدگویی به میهمانان پرداخت. سپس دکتر مرتضی عزتی، دبیر علمی همایش و رییس انجمن اقتصاد اسلامی ایران گزارش مختصری ارائه نمود.

پس از آن دکتر محمدرضا یوسفی، عضو هیات علمی دانشگاه مفید به ارائه مقاله مشترک خود با مریم خسروی زاده با عنوان «بررسی روند شاخص های حفاظت از حقوق مالکیت در ایران» پرداخت.

در ادامه دکتر علاءالدین ازوجی، مدیرکل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان آخرین نفر در نشست اول، سخنرانی خود با موضوع «ایجاد اشتغال؛ گام مهم تحقق کاهش نابرابری های اقتصادی» را ارائه نمود.

نشست دوم با موضوع رفاه و عدالت با حضور دکتر محمدرضا یوسفی، دکتر ابوالفضل پاسبانی و دکتر نادر مهرگان به عنوان اعضای اصلی پنل آغاز گردید.

ابتدا دکتر امیرحسین مزینی عضو هیات علمی دانشگاه به ارائه مقاله مشترک خود با خانم راضیه محمدی صابر پرداخت و پس از آن دکتر سارا امامقلی پور، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران مقاله خود با موضوع «ارزیابی سطح رفاه سالمندان در استانهای ایران براساس شاخص های توسعه از دیدگاه اسلام» را ارائه نمود.

سپس به عنوان اختتام نشست دوم دکتر سید احسان خاندوزی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی به ارائه سخنرانی با موضوع «تحلیل روند عدالت در 40 سال گذشته» پرداخت.

نشست سوم با موضوع پول و بانکداری با حضور دکتر حسین صادقی و دکتر بهرام سحابی به عنوان اعضای پنل آغاز گردید. ابتدا دکتر محمد اسماعیل توسلی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی به ارائه مقاله خود با عنوان «واکاوی ریشه های اندیشه ای: بحران های پولی، بانکی و مشروعیتی چهار دهه اقتصاد ایران (از منظر اقتصاد اسلامی)» پرداخت و پس از آن دکتر پرستو محمدی، عضو هیات علمی دانشگاه به ارائه مقاله مشترک خود با سید محمدجواد طباطبایی با موضوع «تعیین شیوه مطلوب برون سپاری نظارت عملیاتی تسهیلات مشارکت مدنی در بانک مسکن با استفاده از روش AHP » پرداخت.

در ادامه محمود خطیب دانشجو دکتری دانشگاه علامه طباطبایی ، مقاله مشترک خود با دکتر مهدی صادقی شاهدانی با موضوع «صندوق سرمایه گذاری اجتماعی؛ الگوی نوین تامین مالی اسلامی سازمان های مردم نهاد» را ارائه کرد.





4





سپس میزگردی با حضور دکتر مرتضی عزتی (رییس انجمن اقتصاد اسلامی ایران)، دکتر سید کاظم صدر (استاد دانشگاه شهید بهشتی)، دکتر عباس مرادپور (مدیرکل بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی) برگزار گردید و به سئوالات حاضران پاسخ داده شد.

پایان بخش مراسم مجمع عمومی انجمن علمی اقتصاد اسلامی ایران با حضور اعضای انجمن اقتصاد اسلامی ایران بود که پس از گزارش هیات مدیره و شنیدن نظر اعضای انجمن، انتخابات هیأت مدیره جدید برگزار شد.

گفتنی است این همایش که با محورهای عدالت و توزیع درآمد، تولید و رشد اقتصادی، پول، بانک و تأمین مالی، تعاملات بین‌المللی و سایر موضوعات مرتبط برگزار شد، با دو پیش نشست همراه بود که پیش نشست اول در روز سه شنبه 21/8/1398 با موضوع پول و بانکداری اسلامی در دانشکده اقتصاد دانشگاه خوارزمی و پیش نشست دوم در روز دوشنبه 27/8/1398 با موضوع عدالت از منظر اقتصاد اسلامی در دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.



18:59 - يکشنبه 17 آذر 1398    /    شماره خبر : 12034    /    تعداد نمايش خبر : 1340