[ Print ]  [ Close ]

http://www.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=12007   , 1403/02/29


تفاهم‌نامه منعقد شده بین دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه روسیه
تفاهم‌نامه بین دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه Perm State Agro-Technological University روسیه


به منظور پیگیری تفاهم‌نامه منعقد شده بین دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه Perm State Agro-Technological University در کشور روسیه، طی جلسات متعددی در روزهای 29 و 30 آبان ماه 1398 با حضور جناب آقای دکتر عبدالواحد خالدی درویشان عضو محترم هیأت علمی گروه آبخیزداری دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی به عنوان نماینده دانشگاه تربیت مدرس در ساختمان مرکزی دانشگاه کشور مذکور در شهر Perm برگزار شد. در راستای انجام مذاکرات در خصوص اجرای بندهای کلی تفاهم‌نامه فی‌مابین، ابتدا ارائه مختصری از دانشگاه تربیت مدرس و به ویژه دو دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی با حضور روسای دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های آن دانشگاه انجام شده و سپس به سوالات حاضرین در جلسه در مورد امکانات و شرایط دانشگاه تربیت مدرس پاسخ داده شد. در ادامه در جلسه دیگری به طور اختصاصی با معاون پژوهشی آن دانشگاه در خصوص نحوه انجام بندهای تفاهم نامه مذاکراتی صورت پذیرفت که گزارش مفصل آن پس از انجام هماهنگی نهایی با ارتباطات بین‌الملل آن دانشگاه، در هفته‌های آتی تهیه خواهد شد.



علاوه بر پیگیری بندهای تفاهم نامه، فعالیت‌های دیگری شامل ارائه یک مقاله به عنوان سخنران کلیدی در کنفرانس بین‌المللی با عنوان:



Topical Issues of Soil Science, Agro-Chemistry, and Ecology in Natural and Anthropogenic Landscapes



و سخنرانی در یک نشست تخصصی با اعضای هیات علمی و ترکیبی از دانشجویان فوق دکتری، دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی در گروه علوم خاک آن دانشگاه و نیز مصاحبه با یکی از شبکه‌های تلوزیونی روسیه در خصوص مقایسه فرسایش خاک در ایران با کشور روسیه صورت پذیرفت. همچنین دیدار با دانشجویان ایرانی و دانشجویان فارسی زبان کشور تاجیکستان و بازدید از آزمایشگاه‌های کانی‌شناسی و خاک‌شناسی دانشگاه Perm از دیگر برنامه‌های بازدید نماینده دانشگاه تربیت مدرس بود. در نهایت پس از درخواست مدیر ارتباطات بین الملل دانشگاه مقصد در کشور روسیه، مقرر شد یک سخنرانی در خصوص "اهمیت خاک و ویژگی های موثر آن در فرسایش" به مدت 20 دقیقه به صورت آنلاین و در روز جهانی خاک برای گروه علوم خاک توسط جناب آقای دکتر عبدالواحد خالدی درویشان، عضو محترم هیأت علمی گروه آبخیزداری دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی ارائه شود



 





13:25 - شنبه 16 آذر 1398    /    شماره خبر : 12007    /    تعداد نمايش خبر : 1401