[ Print ]  [ Close ]

http://www.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=11916   , 1403/02/28


کارگاه آموزشی "معرفی بورس ژان مونه اتحادیه اروپا" برگزار شد


در ابتدای این کارگاه آموزشی که با حضور جمعی از اعضای هیأت علمی دانشکده های علوم انسانی، علوم پزشکی، علوم زیستی، علوم پایه، مهندسی شیمی، مهندسی برق و کامپیوتر،فنی و مهندسی، کشاورزی، مدیریت و اقتصاد و هنر برگزار شد، محمد حسین طباطبایی (کارشناس روابط بین الملل از دانشگاه علامه طباطبایی) با معرفی و بررسی وبسایت اتحادیه اروپا، شرکت کنندگان را با برنامه های این اتحادیه آشنا کرد.

وی گفت: برنامه اراسموس پلاس دارای سه زیرمجموعه (Key Action) است. همچنین دو برنامه "ژان مونه" و "ورزش و جوانان" از زیرمجموعه های فرعی اراسموس پلاس هستند.

طباطبایی افزود: از ابتدای اجرای بورس ژان مونه تا سال 2019 تعداد 126 کشور در این بورس شرکت کرده اند و 13 هزار پروژه در این برنامه ثبت شده است. اهداف برنامه حول موضوعات اولویت دار اتحادیه اروپا می باشد بنابراین ارتباط موضوعات پژوهشی با موضوعات روز اتحادیه اروپا دارای اهمیت است. بحث همگرایی دراتحادیه اروپا در ابعاد دیپلماسی و اقتصادی، حمایت از انجمن های علمی، گفتگوی میان جهان آکادمیک و سیاستگذاری، حمایت از جوانان، خلاقیت و نوآوری در آموزش و پژوهش، از اهداف برنامه های اتحادیه اروپا است.

وی اظهار داشت: برنامه ژان مونه دارای طبقه بندی آموزشی-پژوهشی، سیاستگذاری و حمایت از نهادها است. در طبقه بندی آموزشی-پژوهشی، ماژول ها، کرسی ها و قطب های علمی وجود دارند. در بخش سیاستگذاری دو فعالیت شبکه و پروژه وجود دارد که برای فعالیت های شبکه سقف حمایت مالی 300 هزار یورو برای 3 سال لحاظ شده و برای پروژه 60 هزار یورو برای یک تا دو سال در نظرگرفته شده است. در بخش نهادها نیز حداکثر حمایت برای مدت 3 سال 50 هزار یورو می باشد.

در ادامه طباطبایی به تاریخ های مهم برای ارسال پروپوزال اشاره و در خصوص فرایند داوری و نتایج داوری توضیحاتی ارائه کرد. بر این اساس بعد از تحویل پروپوزال ها در بازه زمانی 2 تا 3 ماه فرایند داوری طرح توسط 3 داور انجام می شود و در مرحله بعد نتایج داوری در کمیسیونی بر اساس اولویت های اتحادیه بررسی و پروژه های منتخب، تصویب می شوند.

کارگاه آموزشی با تشریح یک نمونه فرم پروپوزال و مقایسه دو نمونه پروپوزال های موفق و ناموفق دانشگاه علامه طباطبایی ادامه یافت.



16:31 - چهارشنبه 6 آذر 1398    /    شماره خبر : 11916    /    تعداد نمايش خبر : 1894