[ Print ]  [ Close ]

http://www.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=11902   , 1403/02/11


بازیافت تخصصی پسماند باتری در دانشگاه انجام می شود


دکتر آرش رضایی مسئول دبیرخانه شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه در این باره اظهار داشت: در راستای طرح مدیریت پسماند و جمع آوری و بازیافت پسماندهای ویژه و پس از اجرای موفقیت آمیز جمع آوری و امحاء صحیح لامپ‌های مستعمل (سوخته)،‌ طرح جمع آوری و بازیافت صحیح و تخصصی باتری را در دستور کار دانشگاه قرار دادیم.

وی افزود: در این طرح،‌ جهت جمع آوری و بازیافت جداگانه باتری در دانشگاه، مخزنی به شکل باتری قلمی از سوی پارک علم و فناوری دانشگاه ساخته و در انبار دفتر فنی قرار گرفت که دانشگاهیان می توانند پسماندهای باتری خود را در این مخزن انداخته یا به دفتر فنی جهت بازیافت تحویل دهند. قبل از انجام این طرح ، باتری های بازیافتی داخل سطل پسماندهای ویژه جمع آوری می شد و به طور تخصصی بازیافت نمی شد.

وی تصریح کرد: مخزن ساخته شده جهت جمع آوری پسماند های باتری، از جنس فلز و مشابه باتری است و افراد را تشویق می کند تا باتری های استفاده شده خود را در این مخزن بیندازند و امیدواریم بتوانیم با موافقت مسئولان دانشگاه و تامین بودجه، این طرح را در سایر قسمت های دانشگاه گسترش دهیم و سایر پسماندهای ویژه را نیز به طور صحیح جمع آوری و بازیافت نماییم.

وی تصریح کرد: رمز موفقیت کشورهای پیشرفته در حوزه پسماند، ارتباط دانشگاه، صنعت و شهرداری است. در این راستا ما از توانمندی پارک علم و فناوری در این طرح کمک گرفتیم تا از امکانات و پتانسیل های پارک علم و فناوری در جهت رفع نیازهای دانشگاه استفاده شود. همچنین برای ارتباط بهتر و موثرتر میان دانشگاه ، صنعت و شهرداری نیز برنامه هایی را در دستور کار داریم.



19:51 - دوشنبه 4 آذر 1398    /    شماره خبر : 11902    /    تعداد نمايش خبر : 2070