[ Print ]  [ Close ]

http://www.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=11880   , 1403/02/24


ضوابط ارتقای اساتید از مسیر ارتباط با صنعت تسهیل می شود


در این نشست که رییس دانشگاه، معاون پشتیبانی و منابع انسانی و دیگر اعضای شورا شرکت داشتند؛ دکتر احمدی با اشاره به محدودیت های اساتید در پیگیری قراردادهای تجاری اظهار داشت: از 6 ماه گذشته قدم‌های خوبی در زمینه تنظیم ضوابط جدید برای تجاری سازی و تبدیل وضعیت ارتقای اساتید انجام داده ایم. برای ارتقاء اساتید ضوابط سختگیرانه تجاری سازی را در آینده تسهیل می‌کنیم و به حداقل امتیازات پژوهشی در این رابطه توجه خواهیم کرد.

وی افزود: برای ارتقاء نیاز به مجوز مقامات بالا دستی داریم که این امر در سال آینده پیگیری خواهد شد.

دکتر سید ابریشمی مدیر دفتر پژوهش های کاربردی، گزارشی از اقدامات حوزه معاونت پژوهشی و دفتر ارتباط با صنعت با بخش‌های مختلف جامعه صنعتی و نشست های خوبی که در این حوزه برگزار شده است، ارائه کرد.

در ادامه دکتر کلباسی معاون آموزشی دانشگاه به ارائه گزارش حوزه معاونت آموزشی پرداخت و گفت: ما سومین دانشگاهی هستیم که دوره های DBA و MBA برگزار می‌کنیم و از هفته آینده اولین ثبت نام را در این دوره آغاز خواهیم کرد.

وی افزود: بیش از یکصد قرارداد و تفاهم نامه در معاونت آموزشی داریم که بسیاری از آنها قابلیت اجرایی شدن ندارند که با معدودی از این سازمان ها به ویژه پژوهشگاه ژنتیک و پلیمر تماس مجدد گرفته ایم و تعدادی دانشجوی بورسیه گرفته‌ایم و برای این منظور از یکصد انجمن علمی دعوت کرده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: توسعه دوره های زبان انگلیسی به عنوان جایگزین تافل را در دستور کار داریم. در این دوره‌ها اگر دانشجویان نمرات حد نصاب را به دست بیاورند این موضوع به عنوان تافل تلقی خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی DBA و MBA و Postdba یادآور شد: ما تنها دانشگاه در این مقطع هستیم که طی قرارداد با موسسه آموزش عالی نگاره و با همکاری دانشکده مدیریت و اقتصاد این دوره‌ها را برگزار خواهیم کرد.

دکتر کلباسی افزود: با برخی از دانشگاههای روسی به شیوه ترکیبی برای برگزاری دوره‌های پادفک زبان روسی از جمله دانشگاه کارازین اوکراین توافق کرده‌ایم.

در ادامه مدیر روابط عمومی دانشگاه به ارائه گزارش حوزه مربوط پرداخت.

نصرتی گفت: با توجه به راه اندازی دفتر فرهنگ و رسانه، روابط عمومی کلیه تصاویر و فیلم‌های آرشیو خود را با دانشجویان دانشکده هنر و سایر دانشجویان دانشگاه به اشتراک می گذرد و آمادگی خود را برای ساخت مستند های کوتاه و بلند به جامعه دانشگاهی اعلام خواهد کرد تا بر این اساس درآمدی ثابت برای دانشگاه ایجاد شود.

وی افزود: طراحی پوستر و معرفی آزمایشگاه ها از دیگر اقداماتی است که روابط عمومی در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با اشاره به درآمدهای حاصل از اجاره سالن های اجتماعات دانشگاه اظهار داشت: با اقدامات خوبی که در سال‌های گذشته برای معرفی سالن های سه گانه (سالن های چمران، مطهری و جابر بن حیان) انجام داده ایم خوشبختانه مراجعه برای اجاره سالن طی سال های گذشته روند خوبی به خود گرفته است. با حضور در منطقه ۶ شهرداری تهران و سازمان های اطراف نسبت به معرفی ظرفیت‌های خوب سالن های دانشگاه اقدام کرده‌ایم. خوشبختانه با توجه به قرار گرفتن دانشگاه در حاشیه طرح زوج و فرد و حاشیه طرح ترافیک و همچنین وجود ایستگاه هفت مترو شهری و ایستگاه بی آرتی اتوبوس در مجاورت دانشگاه، مزیت های خوبی برای دانشگاه ایجاد شده است تا مخاطبان بیرونی بتوانند مراسم و رویدادهای خود را در دانشگاه تربیت مدرس برگزار نمایند.

نصرتی با بیان اینکه روابط عمومی زیرساخت لازم را برای کسب درآمد در این حوزه را ایجاد کرده است تصریح کرد: ما در برگزاری رویداد ها به صیانت از برند دانشگاه توجه داریم. علاوه بر این از ظرفیت اطلاع رسانی و تبلیغات در شبکه های مجازی به خصوص در شبکه های مجازی برای ایجاد درآمد استفاده کرده‌ایم.

در ادامه خاکسار مدیر امور مالی دانشگاه به آنالیز درآمدهای دانشگاه در حوزه های مختلف پرداخت. سپس سایر اعضا به بیان دیدگاه‌های خود پیرامون شیوه های درآمدزایی مثبت برای دانشگاه پرداختند.



18:21 - يکشنبه 3 آذر 1398    /    شماره خبر : 11880    /    تعداد نمايش خبر : 1396