[ Print ]  [ Close ]

http://www.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=11877   , 1403/02/09


دومین نشست کارگروه توسعه تعاملات علمی ایران و ژاپن


در این نشست که 13 آبان با حضور هیأت ژاپنی، رییس دانشگاه و نمایندگان دانشگاه های برجسته ایران برگزار شد، موریکاوا وزیر مختار سفارت ژاپن در ایران ضمن ابراز خوشنودی از حضور در دانشگاه تربیت مدرس و برگزاری نشست توسعه تعاملات آکادمیک، حمایت خود را از گسترش روابط علمی دو کشور اعلام کرد.

در ادامه این جلسه، دکتر واتانابه معاون بین الملل دانشگاه کیوشو ژاپن و رئیس برنامه J-MENA ، به معرفی این پروژه ، اهداف آن و شرایط جذب دانشجو تحت این برنامه پرداخت. وی همچنین در خصوص موقعیت های تحصیلی در دانشگاه های ژاپن برای دانشجویان ایرانی، توضیحاتی ارائه کرد و شرایط مورد نیاز برای اقدام جهت دریافت بورس تحصیلی از دولت ژاپن که سالانه به 200 دانشجوی خارجی داده می شود را تشریح کرد.

در بخش دیگری از این نشست نمایندگان دانشگاه های برجسته ایران به معرفی دانشگاه های خود پرداختند. همچنین دکتر واتانابه و دکتر کینوشیتا از دفتر همکاری های بین الملل دانشگاه کیوشو، ضمن بازدید از محیط دانشگاه و برخی آزمایشگاه ها، جلسه ای با حضور دکتر احمدی و شماری از اساتید در جهت افزایش همکاری های علمی-پژوهشی بین دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه کیوشو برگزار کردند.

در راستای توسعه تعاملات آکادمیک بین دو کشور ایران و ژاپن، جلسه ای نیز با حضور دانشجویان و اساتید علاقمند در سالن شهید مطهری برگزار شد و طی آن فرصت های موجود برای تحصیل در دانشگاه های ژاپن از جمله دانشگاه کیوشو و پروژه J-MENA و شرایط لازم برای پیوستن به آن تشریح شد. در پایان جلسه دکتر واتانابه به سؤالات دانشجویان در زمینه چگونگی پذیرش، فرصت های مطالعاتی، پژوهش، شرایط زندگی دانشجویی و تحصیل در دانشگاه کیوشو و کشور ژاپن پاسخ داد.

گفتنی است، بر اساس تصمیم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه تربیت مدرس به عنوان هماهنگ کننده ملی توسعه تعاملات علمی با کشور ژاپن انتخاب شده است.



14:31 - يکشنبه 3 آذر 1398    /    شماره خبر : 11877    /    تعداد نمايش خبر : 1694