[ Print ]  [ Close ]

http://www.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=11867   , 1403/02/30


پیام تسلیت رییس دانشگاه در پی درگذشت پروفسور فضل الله رضا


متن پیام رییس دانشگاه به شرح زیر است:

                                                                                                                                         انا لله و انا الیه راجعون

در گذشت دانشمند پیشکسوت و نام آور ایران؛ پروفسور فضل الله رضا موجب تاثر دانشگاهیان گردید.

این استاد پرآوازه که در زمرهٔ استادان افتخاری دانشگاه تربیت مدرس در دهه 1370 بود؛ ثمره زندگی علمی خود را به شکل جاودان برای خیل عظیم اساتید و دانشجویان باقی گذاشت.

اینجانب با اندوهی عمیق فقدان این دانشمند بزرگ را به خانواده، محققان، استادان و دانشجویان تسلیت گفته و برای آن بزرگوار رحمت پروردگار و برای بازماندگان و دوستداران ایشان تندرستی و شکیبایی آرزو می کنم.

                                                                                                                                            محمد تقی احمدی

                                                                                                                                             رییس دانشگاه



گفتنی است پروفسور فضل‌الله رضا مهندس برق، استاد دانشگاه، چهره ماندگار، رئیس سابق دانشگاه تهران، دومین نایب‌التولیه دانشگاه صنعتی شریف، سفیر سابق ایران در یونسکو و کانادا و برادر بزرگتر عنایت‌الله رضا فلسفه‌دان، نویسنده و مترجم و محقق تاریخ و جغرافیای تاریخی ایرانی بوده است. وی در میانه دهه 1370 استاد افتخاری دانشگاه تربیت مدرس بود و با حضور خود در دانشگاه و با برگزاری نشست های علمی آخرین دستاوردهای حوزه مهندسی برق را در اختیار اساتید و دانشگاهیان قرار می داد.

پروفسور رضا یکی از بنیان‌گذاران نظریه اطلاعات و ارتباطات در جهان است. او تحقیقات گسترده‌ای در زمینه‌هایی مانند نظریه حداکثر انتقال اطلاعات در کانال‌های ارتباطی، نظریه اطلاعات و فرایندهای تصادفی، سیستم‌های خطی، تجزیه و تحلیل شبکه، نظریه سیستم‌ها و مدارهای الکتریکی، نظریه کنترل سیستم‌های دینامیکی، فضاهای خطی در مهندسی، اپراتورهای خطی، انتقال و استهلاک انرژی در شبکه‌های دروازه را انجام داده است. از او تاکنون بیش از ۱۰۰ مقاله علمی به زبان‌های انگلیسی و فرانسه در مجلات و کنفرانس‌های معتبر خارجی و بیش از ۵۰ مقاله ادبی و فرهنگی به زبان فارسی در نشریات خارجی و داخلی منتشر شده است.



14:25 - شنبه 2 آذر 1398    /    شماره خبر : 11867    /    تعداد نمايش خبر : 1349