[ Print ]  [ Close ]

http://www.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=11263   , 1403/02/24


فرخوان مقاله
برگزاری همایش بازاندیشی آرای استاد مطهری در مواجهه با مسائل روز


به گزارش خبرنگار مهر، بنیاد علمی و فرهنگی استاد شهید مطهری به مناسبت یکصدمین سال ولادت استاد مطهری بر آن است با همکاری تعدادی قابل توجه از مراکز علمی و فرهنگی کشور، همایش بازاندیشی آرای استاد مطهری در مواجهه با مسائل امروز را در اسفند ماه سال جاری ۱۳۹۸ برگزار کند.



یکی از ویژگی‌های این همایش اختصاص سه موضوع اسلام و ایران، تمدن اسلام ی و تاریخ‌اندیشی در بین موضوعات محورهای هفت‌گانه همایش به مباحث تاریخی و تمدنی است. این موضوع از دو زاویه دارای اهمیت است: یکی پدید آمدن این توجه که تاریخ از جمله‌های مؤلفه‌های مؤثر بر و یا شکل‌دهنده نظام اندیشه‌ای متفکرانی همچون شهید مطهری است و بدون واکاوی نگاه تاریخی آن‌ها نمی‌توان چهره‌ای درست از منظومه فکر آن‌ها به دست داد و دیگری پدید آمدن فرصتی مناسب برای گستراندن دامنه مطالعات تاریخی به بررسی اندیشه‌های متفکرانی در تراز شهید مطهری.



این همایش می‌تواند فرصتی فراهم آورد که از یک سو اندیشه‌های شهید مطهری از حصار بررسی‌های متعارف کلامی و فلسفی و معارفی پا بیرون نهد و از منظرهایی کمتر کار شده هم مورد بررسی قرار گیرد و از سوی دیگر اصحاب خانواده تاریخ هم دانش خود را برای بازخوانی اندیشه‌های شهید مطهری به کار بندند.



از استادان، دانش‌پژوهان، دانشجویان و صاحب‌نظران و صاحب‌قلمان حوزه دانشی تاریخ انتظار می‌رود اکنون که دست‌اندرکاران همایش به این نکته مهم توجه کرده‌اند، آن‌ها هم این فرصت را بها دهند و قدمی پیش نهند و با تدوین و ارائه مقالاتی درخور، سهم خود را برای نشان اهمیت و ضرورت به متن آوردن دانش تاریخ در این عرصه‌ها ادا کنند.



12:28 - سه شنبه 26 شهريور 1398    /    شماره خبر : 11263    /    تعداد نمايش خبر : 429