[ Print ]  [ Close ]

http://www.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=11179   , 1403/02/17


تشریح فعالیت های بین المللی دانشکده علوم پزشکی در نشست شورای دانشگاه


دکتر موحدین رییس دانشکده علوم پزشکی با اشاره به فعالیت های بین المللی این دانشکده اظهار داشت: ما در راستای برنامه طرح تحول راهبردی و بر اساس اهداف حوزه سلامت و پزشکی، همکاری در شبکه های نتورک بین المللی حوزه پزشکی، خلاقیت و ابتکارات به روز در جهت دستیابی به موفقیت علمی، پذیرش دانشجویان بین المللی، به روز کردن منابع فناوری و نیز حمایت های مالی بین المللی و ارتقای استراتژی های ملی در حوزه سلامت و ارائه خدمات بهتر به جامعه را در دستور کار خود قرار دادیم تا دانشکده علوم پزشکی دانشگاه بتواند به عنوان رهبر ملی در حوزه سلامت و ارائه سرویس ها و خدمات در ایران و منطقه باشد.

وی به ماموریت های بین المللی دانشکده در سه حوزه آموزشی، پژوهشی و اجرایی اشاره و تاکید کرد: در سال 94 یک دانشجوی کارشناسی ارشد و یک دانشجوی دکتری بین المللی از سایر کشورها در دانشکده پذیرش شدند که در سال 97 ، 9 دانشجوی کارشناسی ارشد و 2 دانشجوی دکتری خارجی در دانشکده مشغول به تحصیل شدند و این تعداد در سال 98 افزایش بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: رشته های تحصیلی مورد علاقه دانشجویان بین المللی در دانشکده علوم پزشکی بیشتر شامل رشته های علوم تشریح، بهداشت باروری، آموزش بهداشت، فیزیک پزشکی و مامایی می باشد.

وی با اشاره به فعالیت های پژوهشی بی نامللی دانشکده گفت: تعداد 105 عضو هیات علمی در دانشکده مشغول به فعالیت هستند و در سال 2018 ، 68 مقاله به صورت مشترک با دانشگاه های بین المللی دنیا به چاپ رسیده است.

دکتر موحدین در ادامه به معرفی اعضای هیات علمی بین المللی و اعضای هیات علمی وابسته بین المللی دانشکده پرداخت.

وی تصریح کرد: بیش از 20 استاد راهنما/مشاور بین المللی در حال حاضر در پایان نامه ها و رساله های دانشکده علوم پزشکی همکاری دارند.

رییس دانشکده پزشکی در ادامه در خصوص فرصت مطالعاتی اساتید و دانشجویان دانشکده، پروژه های مشترک با دانشگاه های معتبر بین المللی، تعداد مقاله های علمی اعضای هیات علمی دانشکده و تعداد استنادات آن، چاپ مقاله مشترک عضو هیات علمی دانشکده در مجله نیچر، تعداد دانشمندان یک درصد برتر جهان در دانشکده و ... مطالبی را عنوان کرد.

وی با اشاره به فعالیت های اجرایی دانشکده از برگزاری کارگاه، سمینار ها و سخنرانی ها با همکاری محققان بین المللی، راه اندازی پورتال انگلیسی دانشکده و اطلاع رسانی مستمر در خصوص فرصت های پژوهشی و همکاری های بین المللی عضویت دانشکده در کارگروه بین المللی سازی آموزش پزشکی ( منطقه آمایشی ۱۰) خبر داد.

رییس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه، جذب دانشجوی بین المللی و گسترش همکاری علمی بین المللی را به عنوان دو اولویت مهم دانشکده در این زمینه در سال 98 برشمرد.



12:10 - چهارشنبه 13 شهريور 1398    /    شماره خبر : 11179    /    تعداد نمايش خبر : 1860